AKTS - Manipulatif Tedavi I
Manipulatif Tedavi I (PTR205) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Manipulatif Tedavi I | PTR205 | 3. Dönem | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Öğrencilere temel düzeyde manipülatif tedavi tekniklerini (klasik masaj ve konnektif doku masajı) öğretmektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Manual tedavi yöntemleri, yumuşak doku mobilizasyonlari, miofasiyal gevşetme teknikleri, nöromobilizasyon, masaj teknikleri, eklem mobilizasyonu ve siriaks teknikleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Masajın tarihçesi, tanımı, tanımı ve etkileri | Kaynak kitap 1; sayfa 15-41 |
2 | Klasik masaj teknikleri endikasyon ve kontraendikasyonları | Kaynak kitap 1; sayfa 47-82 |
3 | Boyun bölgesinin yüzeyel anatomisi, palpasyon, klasik masajının pratik uygulaması | Kaynak kitap 1; sayfa 121-125 |
4 | Sırt bölgesinin yüzeyel anatomisi, palpasyon, klasik masajının pratik uygulaması | Kaynak kitap 2; sayfa 114-117 |
5 | Bel bölgesinin yüzeyel anatomisi, palpasyon, klasik masajının pratik uygulaması | Kaynak kitap 2; sayfa 106-112 |
6 | Uyluk bölgesinin yüzeyel anatomisi, palpasyon, klasik masajının pratik uygulaması | Kaynak kitap 2; sayfa 67-75 |
7 | Bacak bölgesinin yüzeyel anatomisi, palpasyon, klasik masajının pratik uygulaması | Kaynak kitap 2; sayfa 76-80 |
8 | Ayak bölgesinin yüzeyel anatomisi, palpasyon, klasik masajının pratik uygulaması | Kaynak kitap 2; sayfa 81-87 |
9 | YARIYIL ARA SINAV HAFTASI | |
10 | Kol bölgesinin yüzeyel anatomisi, palpasyon, klasik masajının pratik uygulaması | Kaynak kitap 2; sayfa 89-96 |
11 | Önkol bölgesinin yüzeyel anatomisi, palpasyon, klasik masajının pratik uygulaması | Kaynak kitap 2; sayfa 97-100 |
12 | El bölgesinin yüzeyel anatomisi, palpasyon, klasik masajının pratik uygulaması | Kaynak kitap 2; sayfa 101-104 |
13 | Konnektif doku masajının tarihçesi, tanımı, etkileri ve önemi | Kaynak kitap 3 |
14 | Konnektif doku masajı uygulamaları | Kaynak kitap 3 |
15 | Konnektif doku masajı uygulamaları (Devam) | Kaynak kitap 3 |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Yüksel İ. Masaj Teknikleri, (2020). Hipokrat Kitabevi. |
---|---|
2. Yüksel İ. Klasik Masaj Teknikleri, (2020). Hipokrat Kitabevi. | |
3. Schiffter R., Harms E. Connective Tissue, (2014). Massage Bindegewebsmassage According to Dicke. First Edition. Thieme, USA. | |
4. Salvo S.G..Massage therapy, Principles and Practice. Fifth Edition (2016). Elsevier. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | 1 | 40 |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına özgü bilgi, kavram ve prensipler doğrultusunda yakın ve uzak hedefleri belirleyerek gerekli ölçme, değerlendirme, tanımlama, analiz ve planlamayı yapar. | X | ||||
2 | Kazanılan bilgi, beceri ve kanıta dayalı klinik karar verme süreçlerini kullanarak, uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon tedavi programını belirler, iş güvenliği prensiplerini dikkate alarak sistematik ve güvenli olarak uygular, gerektiği durumda yeniden düzenler veya sonlandırır | X | ||||
3 | Fizyoterapi alanında bilgi kaynaklarını kullanır, veri toplar, rapor tutar, etik ve deontolojik yaklaşımları dikkate alarak, mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak planlar, analiz eder ve yürütür. | X | ||||
4 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip içinde bireysel olarak sorumluluk alır, iletişim becerilerini kullanarak disiplinler arası iş birliği yapar. | X | ||||
5 | Kişisel gelişim devamlılığı için yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, alandaki gelişmeleri takip eder, kalite geliştirme programlarını düzenler ve destekler. | X | ||||
6 | Fizyoterapistlik mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları bilir, mesleki etik, ilke ve standartlara uygun davranır, profesyonel davranışını uluslararası alanda da sürdürür. | X | ||||
7 | Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve artan ihtiyaçlarına uygun sağlık politikası üretilmesi ve uygulanmasına katkı sağlar. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Laboratuar | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 14 | 14 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 126 |