AKTS - Manipulatif Tedavi I

Manipulatif Tedavi I (PTR205) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Manipulatif Tedavi I PTR205 2 2 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
Yok
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Sorun/Problem Çözme.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere çeşitli manual teknikleri öğretmektir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenci farklı manual tekniklerin prensiplerini öğrenecektir. Öğrenci hastanın gereksinimlerini belirleyecektir.Öğrenci tekniğine ve hastanın gereksinimlerine uygun manual uygulamayı öğrenecektir.
  • Yumuşak doku mobilizasyon tekniklerinin fizyolojik mekanizmalarını öğrenir.
  • Yumuşak doku mobilizasyon tekniklerinin endikasyon-kontrendikasyonlarını bilir.
  • Yumuşak doku mobilizasyon açısından hastayı değerlendirebilir.
  • Uygun mobilizasyon tekniklerini belirler ve uygulayabilir.
Dersin İçeriği Manual tedavi yöntemleri, yumuşak doku mobilizasyonlari, miofasiyal gevşetme teknikleri, nöromobilizasyon, masaj teknikleri, eklem mobilizasyonu ve siriaks teknikleri.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Masajın tarihçesi, farklı masaj teknikleri, amaçları, uygulama prensipleri, etkileri, masaj hareketlerinin pratik uygulanışı Kaynaktan ilgili bölümün okunması
2 Yumuşak doku mobilizasyonunun teknikleri, endikasyon ve kontraendikasyonları Sunum hazırlama, Yumuşak doku fizyolojisi ile ilgili soru hazırlama
3 Masajın dozajının tartışılması, alt ve üst ekstremite masajının pratik uygulanışı Sunum hazırlama Değerlendirme pratiği için form oluşturma
4 Sırt, boyun, karın ve yüz masajının pratik uygulaması Yüksel İ. Masaj Teknikleri’ kitabı terapatik üst ve alt ekstremitemasaj teknikleri kısmı kullanılarak sunum hazırlama Pratik tekniklerin öğretilme sırasının hazırlanması Labaratuvar ortamının ve gerekli materyallerin hazırlanması
5 Terapatik masaj, fizyolojik etkileri, uygulamaları Yüksel İ. Masaj Teknikleri’ kitabı terapatik üst ve alt ekstremitemasaj teknikleri kısmı kullanılarak sunum hazırlama Pratik tekniklerin öğretilme sırasının hazırlanması Labaratuvar ortamının ve gerekli materyallerin hazırlanması
6 Terapatik masaj uygulamaları Yüksel İ. Masaj Teknikleri’ kitabı gövde terapatik masaj teknikleri kısmı kullanılarak sunum hazırlama Pratik tekniklerin öğretilme sırasının hazırlanması Labaratuvar ortamının ve gerekli materyallerin hazırlanması
7 Myofasiyal gevşetme fizyolojik mekanizması Literatür tarama ve sunum hazırlama Chatow L. PositionalReleaseTechniques kitabı myofasiyal gevşetme bölümü
8 Trigger nokta tekniği Literatür tarama ve sunum hazırlama Pratik tekniklerin hazırlanması Labaratuvar ortamının ve gerekli materyallerin hazırlanması
9 Yarıyıl Ara Sınav Haftası
10 Manuel lenfatik drenaj Literatür tarama ve sunum hazırlama Pratik tekniklerin hazırlanması Labaratuvar ortamının ve gerekli materyallerin hazırlanması
11 Konnektif doku masajı ve uygulamaları Literatür tarama ve sunum hazırlama Pratik tekniklerin hazırlanması Labaratuvar ortamının ve gerekli materyallerin hazırlanması
12 Konnektif doku masajı ve uygulamaları Literatür tarama ve sunum hazırlama Pratik tekniklerin hazırlanması Labaratuvar ortamının ve gerekli materyallerin hazırlanması
13 Eklem mobilizasyonunun endikasyon ve kontraendikasyonları Literatür tarama ve sunum hazırlama Pratik tekniklerin hazırlanması Labaratuvar ortamının ve gerekli materyallerin hazırlanması
14 Üst ve alt ekstremite eklem mobilizasyonu ile ilgili teknikler Literatür tarama ve sunum hazırlama Pratik tekniklerin hazırlanması Labaratuvar ortamının ve gerekli materyallerin hazırlanması
15 Cyriax Literatür tarama ve sunum hazırlama Pratik tekniklerin hazırlanması Labaratuvar ortamının ve gerekli materyallerin hazırlanması
16 Genel Sınav

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Kesson M. Orthopaedic medicine a practical approach. (1998). Butterworth-Heinemann. UK.
2. Cyriax JH. Cyriax illustrated manual of orthopaedic medicine. (2000) Butterworth-Heinemann. UK.
3. Payton OD. Manual of physical theraphy. (1990). Churchill Livingstone.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 40
Genel Sınav/Final Juri 1 60
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 60
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Fizyoterapi ve rehabilitasyonla ilişkili biyomedikal kavram ve prensiplerle (anatomi, fizyoloji, biyokimya, patoloji, biyomekanik, motor kontrol, tıbbi görüntüleme, farmokinetikler) ilgili bilgiye sahip olma. X
2 Davranış ve hastalık üzerine etkili olan kişilik özellikleri, psikososyal ve bilişsel faktörlerle ilgili kavram ve prensiplerle ilgili bilgiye sahip olma. X
3 Klinik uygulamayı içeren araştırma metotlarını geliştirme, yayınları değerlendirme, araştırma sonuçlarını pratiğe uygulama becerisi kazanabilme. X
4 Sağlık hizmetlerinde bilgi kaynaklarını kullanma, veri toplama, raporlama, klinik organizasyon bilgi ve yeterlilik düzeyini yakalayabilme. X
5 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulama alanları (nörolojik rehabilitasyon, kas-iskelet sistemi hastalıkları ve rehabilitasyonu, pediatrik rehabilitasyon, ortopedik rehabilitasyon, geriatrik rehabilitasyon, ortezve protez rehabilitasyonu, kardiyopulmoner rehabilitasyon, el rehabilitasyonu, ürojinekolojik ve obstetrik rehabilitasyon, romatolojik hastalıklarda fizyoterapi) bilgisine ve bu alanlarla ilgili değerlendirme ve tedavi kuramları bilgisine sahip olma. X
6 Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulama alanlarındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olma. X
7 Hareket bilimleri (biyomekanik, kinezyoloji, egzersiz prensipleri) ve nörofizyolojik, duyu-algı-motor entegresyanu, motor öğrenme, biyopsikososyal, vücut mekanikleri, ergonomi hakkında değerlendirme ve tedavi kuramları bilgisine sahip olma. X
8 Farklı çevresel alanlarda (hastane, rehabilitasyon merkezi, huzurevi, endüstri, ev, okul, iş, spor, rekreasyon alanı) hastaların ve sağlıklı kişilerin sağlıklarını korumak ve geliştirmek için kanıta dayalı fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları bilgisine sahip olma X
9 Bir veya daha çok işe yarar hipoteze yol gösteren toplanmış bilginin analiz, sentez ve yorumlama, araştırmalara ve kanıta dayalı olarak klinik problemlerin çözümü ile ilgili öneri geliştirebilme ve fizyoterapi tanısını koyabilme becerisini kazanma. X
10 Bilginin toplanmasında deontolojik özelliklere saygı duyma ve bilginin yorumlanmasında eleştirel bilimsel bir tutuma sahip olma. X
11 Fizyoterapi teknikleri, yöntemlerini uygulayabilme ve mudahale stratejilerini belirleyebilme becerisini kazanabilme. X
12 Yaratıcı, kararlı, hasta odaklı, ekip anlayışına sahip olma tavrını geliştirebilme. X
13 Kurumlar arası ilişki, iletişim ve ortak hizmet geliştirme becerisini kazanabilme. X
14 Fizyoterapi müdahaleleri ile ilişkili endikasyonlar, kontraendikasyonlar, riskler ve dikkate alınması gereken önlemleri gözönündebuludurarak, hekimlerle yapılan işbirliği doğrultusunda tedavisini bağımsız olarak planlama ve uygulama becerisini kazanabilme. X
15 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanları ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. X
16 Yaşam boyu öğrenme ve etkin disiplinlerarası çalışma prensibi doğrultusunda bilgi üretebilme ve gelişime açık olabilme. X
17 Klinik uygulamayı içeren araştırma metotlarını geliştirme, yayınları değerlendirme, araştırma sonuçlarını pratiğe uygulama becerisi kazanma. X
18 Kanıta dayalı uygulamaların temel prensiplerini öğrenme becerisine sahip olma, öğrenme hedeflerini ve kaynaklarını belirleyebilme, kaynaklara etkin/hızlı erişebilme. X
19 Hasta yada sağlıklı birey, aileleri, farklı toplumsal gruplarla ve diğer sağlık çalışanları ile iletişim becerisine sahip olma. X
20 Sağlık hizmetlerinde bilgi kaynaklarını kullanma, veri toplama, raporlama, klinik organizasyonun yönetilmesi. X
21 Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurabilme. X
22 Bilgi, beceri, değer ve tutumları ile meslektaşlarına ve topluma rol model olabilme. X
23 Fizyoterapistlik mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları belirleyebilme, mesleki etik, ilke ve standartlara uygun davranabilme. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 2 32
Laboratuar
Uygulama 14 2 28
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 13 13
Toplam İş Yükü 125