AKTS - Girişimciler İçin Finansal Okur Yazarlık ve Mevzuat
Girişimciler İçin Finansal Okur Yazarlık ve Mevzuat (MAN328) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Girişimciler İçin Finansal Okur Yazarlık ve Mevzuat | MAN328 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
yok |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Günümüzde her birey mesleği ne olursa olsun herhangi bir şekilde ekonomik çevrede özellikle mali ve iktisadi konularla günlük olarak karşılaşmaktadır. Kazanç elde ettiği veya herhangi bir şekilde bir harcama yaptığında mutlaka vergi yükümlülüğü ile karşılaşmakta, herhangi bir hizmet alırken/ satarken mutlaka bir belge kullanmak zorunda kalmaktadır. Kiracı olduğunda veya kiralayan olduğunda yine bazı vergi sorunları ile karşılaşmaktadır. Yine yeni bir işletme kuracağı veya kurulmuş bir işletmenin sorumlusu olduğu zaman hem vergi yasaları ile hem ticaret ve diğer yasalarla belirlenmiş yükümlülükler ile karşı karşıya kalmaktadır. Eğer girişimci ruhu ile bir ticarethane kurmuşsa veya kurmak istiyor ise, ne gibi devlet desteklerinin olduğunu, ne gibi vergi, sigorta ayrıcalıklarının olduğunu, kuruluşta olsun daha sonra olsun ne gibi yükümlülükler ile karşı karşıya kalacağını yine başkan bilmek veya hesaba katmak zorundadır. Bunlar normal bir vatandaşın bilincinde olması gereken şeylerdir. Bunlar için ise ayrıntılı bilgiler olmasa da özet bilgilerin bir bilenden öğrenilmesi büyük avantaj sağlayacaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | İş kurma aşamasında gerekli olan vergi mevzuatı, Ticaret kanunu bilgileri, yasal mevzuata ilişkin yükümlülükler, değişik şirket ve işletme türleri ve seçim esasları, mali tabloların (bilanço, gelir tablosu, nakit akım tablosu) yorumlanması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İşletme nedir ? Fonksiyonları nedir? Finansman ve Muhasebe'nin işletme içinde yeri nedir? Hangi görevleri yapar? Muhasebe ile Finansmanın ayrılma kriterleri nelerdir? Şirketleri sınıflarsak ne tür şirket türleri vardır? Bireysel işletme, adi ortaklık, ticari ortaklıklar, sınırlı /sınırsız sorumluluğa göre şirketler | |
2 | Şirket kurulmak istendiğinde, şirketin türüne göre yerine getirilmesi gereken yükümlülükler nelerdir? | |
3 | Girişimci olarak işe başlanacağında ne gibi teşviklerden yararlanılabilir ? Ne gibi imkanlar vardır ? Bunlardan yararlanabilmek için izlenecek yollar. | |
4 | Türkiye'de yaygın olarak karşılaşılan vergi türleri, resim ve harçlar nelerdir? Gelir Vergisinde kazancın türleri - Vergi Beyannamesi | |
5 | Katma Değer Vergisinin Niteliği, Şirket olarak ve birey olarak herhangi bir alış veya satışta kullanılacak ticari belgeler nelerdir ? | |
6 | Tutulacak Defterlerin Tanıtılması - İşletme Hesabı Esasına Göre Defter Tutma | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Finansal Tablolar Nelerdir ? Türleri Bilanço'nun niteliği, biçimsel yapısı, Bilanço denkliği, Hesap nedir ? Bilanço ile ilişkisinin kurulması | |
9 | Bilanço'da varlıkların incelenmesi, temel ilkeler, yorumlamalar | |
10 | Bilanço'da kaynakların incelenmesi, temel ilkeler, yorumlamalar | |
11 | Kar Zarar Tablosu'nun tanıtılması, bölümleme, yorumlama | |
12 | Kar Zarar Tablosu'nun tanıtılması, bölümleme, yorumlama | |
13 | Nakit Akım Tablosu'nun tanıtılması, bölümlemesi, Yorumlaması | |
14 | Mali Tabloların Dikey Analizi ve Yorumlaması | |
15 | Mali Tabloların Dikey Analizi ve Yorumlaması | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Orhan Sevilengül - Genel Muhasebe |
---|---|
2. Sacit Önen -Türk Vergi Sistemi | |
Diğer Kaynaklar | 3. Türk Ticaret Kanunu |
4. Vergi Usul Kanunu | |
5. Gelir Vergisi Kanunu | |
6. Teşvik Mevzuatı |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 5 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 95 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Fizyoterapi ve rehabilitasyonla ilişkili biyomedikal kavram ve prensiplerle (anatomi, fizyoloji, biyokimya, patoloji, biyomekanik, motor kontrol, tıbbi görüntüleme, farmokinetikler) ilgili bilgiye sahip olma. | |||||
2 | Davranış ve hastalık üzerine etkili olan kişilik özellikleri, psikososyal ve bilişsel faktörlerle ilgili kavram ve prensiplerle ilgili bilgiye sahip olma. | |||||
3 | Klinik uygulamayı içeren araştırma metotlarını geliştirme, yayınları değerlendirme, araştırma sonuçlarını pratiğe uygulama becerisi kazanabilme. | |||||
4 | Sağlık hizmetlerinde bilgi kaynaklarını kullanma, veri toplama, raporlama, klinik organizasyon bilgi ve yeterlilik düzeyini yakalayabilme. | |||||
5 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulama alanları (nörolojik rehabilitasyon, kas-iskelet sistemi hastalıkları ve rehabilitasyonu, pediatrik rehabilitasyon, ortopedik rehabilitasyon, geriatrik rehabilitasyon, ortezve protez rehabilitasyonu, kardiyopulmoner rehabilitasyon, el rehabilitasyonu, ürojinekolojik ve obstetrik rehabilitasyon, romatolojik hastalıklarda fizyoterapi) bilgisine ve bu alanlarla ilgili değerlendirme ve tedavi kuramları bilgisine sahip olma. | |||||
6 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulama alanlarındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olma. | |||||
7 | Hareket bilimleri (biyomekanik, kinezyoloji, egzersiz prensipleri) ve nörofizyolojik, duyu-algı-motor entegresyanu, motor öğrenme, biyopsikososyal, vücut mekanikleri, ergonomi hakkında değerlendirme ve tedavi kuramları bilgisine sahip olma. | |||||
8 | Farklı çevresel alanlarda (hastane, rehabilitasyon merkezi, huzurevi, endüstri, ev, okul, iş, spor, rekreasyon alanı) hastaların ve sağlıklı kişilerin sağlıklarını korumak ve geliştirmek için kanıta dayalı fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları bilgisine sahip olma | |||||
9 | Bir veya daha çok işe yarar hipoteze yol gösteren toplanmış bilginin analiz, sentez ve yorumlama, araştırmalara ve kanıta dayalı olarak klinik problemlerin çözümü ile ilgili öneri geliştirebilme ve fizyoterapi tanısını koyabilme becerisini kazanma. | |||||
10 | Bilginin toplanmasında deontolojik özelliklere saygı duyma ve bilginin yorumlanmasında eleştirel bilimsel bir tutuma sahip olma. | |||||
11 | Fizyoterapi teknikleri, yöntemlerini uygulayabilme ve mudahale stratejilerini belirleyebilme becerisini kazanabilme. | |||||
12 | Yaratıcı, kararlı, hasta odaklı, ekip anlayışına sahip olma tavrını geliştirebilme. | |||||
13 | Kurumlar arası ilişki, iletişim ve ortak hizmet geliştirme becerisini kazanabilme. | |||||
14 | Fizyoterapi müdahaleleri ile ilişkili endikasyonlar, kontraendikasyonlar, riskler ve dikkate alınması gereken önlemleri gözönündebuludurarak, hekimlerle yapılan işbirliği doğrultusunda tedavisini bağımsız olarak planlama ve uygulama becerisini kazanabilme. | |||||
15 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanları ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | |||||
16 | Yaşam boyu öğrenme ve etkin disiplinlerarası çalışma prensibi doğrultusunda bilgi üretebilme ve gelişime açık olabilme. | |||||
17 | Klinik uygulamayı içeren araştırma metotlarını geliştirme, yayınları değerlendirme, araştırma sonuçlarını pratiğe uygulama becerisi kazanma. | |||||
18 | Kanıta dayalı uygulamaların temel prensiplerini öğrenme becerisine sahip olma, öğrenme hedeflerini ve kaynaklarını belirleyebilme, kaynaklara etkin/hızlı erişebilme. | |||||
19 | Hasta yada sağlıklı birey, aileleri, farklı toplumsal gruplarla ve diğer sağlık çalışanları ile iletişim becerisine sahip olma. | |||||
20 | Sağlık hizmetlerinde bilgi kaynaklarını kullanma, veri toplama, raporlama, klinik organizasyonun yönetilmesi. | |||||
21 | Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurabilme. | |||||
22 | Bilgi, beceri, değer ve tutumları ile meslektaşlarına ve topluma rol model olabilme. | |||||
23 | Fizyoterapistlik mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları belirleyebilme, mesleki etik, ilke ve standartlara uygun davranabilme. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 131 |