Psikoloji (PTR105) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Psikoloji PTR105 1. Dönem 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. Nedim TOKER
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Sağlık profesyonelleri için gerekli olan temel psikolojik kavramlar hakkında bilgi sahibi olmak ve gerekli yaklaşımları öğrenmektir
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersin İçeriği Psikoloji bilimi, gelişim psikolojisi, sosyal psikoloji, deneysel ve bilişsel psikoloji, kişilik, sağlık psikolojisi ve klinik psikoloji

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Psikolojiye Giriş, Psikoloji Nedir? Psikolojinin Tarihçesi Morris, C.G. (2002). Psikolojiyi anlamak. (Çev. Editörleri). M. Sayıl & B. Ayvaşık. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yay.
2 Psikolojinin Alt Dalları Morris, C.G. (2002). Psikolojiyi anlamak. (Çev. Editörleri). M. Sayıl & B. Ayvaşık. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yay.
3 Evrim, Genetik ve Davranış Morris, C.G. (2002). Psikolojiyi anlamak. (Çev. Editörleri). M. Sayıl & B. Ayvaşık. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yay.
4 Davranışın Gelişimi Morris, C.G. (2002). Psikolojiyi anlamak. (Çev. Editörleri). M. Sayıl & B. Ayvaşık. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yay.
5 Öğrenmenin İlkeleri, Klasik Koşullama Sirel Karakaş (1997). Bilimlsel Psikoloji: Temel İlkeler. Ankara:Türk Psikologlar Derneği Yay.
6 Öğrenmenin İlkeleri, Edimsel Koşullama Sirel Karakaş (1997). Bilimlsel Psikoloji: Temel İlkeler. Ankara:Türk Psikologlar Derneği Yay.
7 Öğrenmenin İlkeleri, Bilişsel Öğrenme Sirel Karakaş (1997). Bilimlsel Psikoloji: Temel İlkeler. Ankara:Türk Psikologlar Derneği Yay.
8 Ara Sınav
9 Güdülenme Morris, C.G. (2002). Psikolojiyi anlamak. (Çev. Editörleri). M. Sayıl & B. Ayvaşık. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yay.
10 Yaşam Boyu Gelişim Morris, C.G. (2002). Psikolojiyi anlamak. (Çev. Editörleri). M. Sayıl & B. Ayvaşık. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yay.
11 Kişilik ve kişilik kuramları Morris, C.G. (2002). Psikolojiyi anlamak. (Çev. Editörleri). M. Sayıl & B. Ayvaşık. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yay.
12 Normal Dışı Davranışlar Morris, C.G. (2002). Psikolojiyi anlamak. (Çev. Editörleri). M. Sayıl & B. Ayvaşık. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yay.
13 Sağlık Psikolojisi Zuhal Baltaş(2000). Sağlık Psikolojisi. Remzi Kitabevi Yay.
14 Stres Psikolojisi ve Sosyal Psikoloji Zuhal Baltaş(2000). Sağlık Psikolojisi. Remzi Kitabevi Yay.
15 Genel Değerlendirme 1. Morris, C.G. (2002). Psikolojiyi anlamak. (Çev. Editörleri). M. Sayıl & B. Ayvaşık. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yay. 2. Sirel Karakaş (1997). Bilimsel Psikoloji: Temel İlkeler. Ankara:Türk Psikologlar Derneği Yay. 3. Zuhal Baltaş(2000). Sağlık Psikolojisi. Remzi Kitabevi Yay.
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Morris, C.G. (2002). Psikolojiyi anlamak. (Çev. Editörleri). M. Sayıl & B. Ayvaşık. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yay.
Diğer Kaynaklar 2. Sirel Karakaş (1997). Bilimsel Psikoloji: Temel İlkeler. Ankara:Türk Psikologlar Derneği Yay.
3. Zuhal Baltaş(2000). Sağlık Psikolojisi. Remzi Kitabevi Yay.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 40
Genel Sınav/Final Juri 1 60
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına özgü bilgi, kavram ve prensipler doğrultusunda yakın ve uzak hedefleri belirleyerek gerekli ölçme, değerlendirme, tanımlama, analiz ve planlamayı yapar.
2 Kazanılan bilgi, beceri ve kanıta dayalı klinik karar verme süreçlerini kullanarak, uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon tedavi programını belirler, iş güvenliği prensiplerini dikkate alarak sistematik ve güvenli olarak uygular, gerektiği durumda yeniden düzenler veya sonlandırır
3 Fizyoterapi alanında bilgi kaynaklarını kullanır, veri toplar, rapor tutar, etik ve deontolojik yaklaşımları dikkate alarak, mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak planlar, analiz eder ve yürütür. X
4 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip içinde bireysel olarak sorumluluk alır, iletişim becerilerini kullanarak disiplinler arası iş birliği yapar. X
5 Kişisel gelişim devamlılığı için yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, alandaki gelişmeleri takip eder, kalite geliştirme programlarını düzenler ve destekler. X
6 Fizyoterapistlik mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları bilir, mesleki etik, ilke ve standartlara uygun davranır, profesyonel davranışını uluslararası alanda da sürdürür.
7 Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve artan ihtiyaçlarına uygun sağlık politikası üretilmesi ve uygulanmasına katkı sağlar.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 5 5
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 5 5
Toplam İş Yükü 100