AKTS - Psikoloji
Psikoloji (PTR105) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Psikoloji | PTR105 | 1. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Sağlık profesyonelleri için gerekli olan temel psikolojik kavramlar hakkında bilgi sahibi olmak ve gerekli yaklaşımları öğrenmektir |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; |
| Dersin İçeriği | Psikoloji bilimi, gelişim psikolojisi, sosyal psikoloji, deneysel ve bilişsel psikoloji, kişilik, sağlık psikolojisi ve klinik psikoloji |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Psikolojiye Giriş, Psikoloji Nedir? Psikolojinin Tarihçesi | Morris, C.G. (2002). Psikolojiyi anlamak. (Çev. Editörleri). M. Sayıl & B. Ayvaşık. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yay. |
| 2 | Psikolojinin Alt Dalları | Morris, C.G. (2002). Psikolojiyi anlamak. (Çev. Editörleri). M. Sayıl & B. Ayvaşık. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yay. |
| 3 | Evrim, Genetik ve Davranış | Morris, C.G. (2002). Psikolojiyi anlamak. (Çev. Editörleri). M. Sayıl & B. Ayvaşık. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yay. |
| 4 | Davranışın Gelişimi | Morris, C.G. (2002). Psikolojiyi anlamak. (Çev. Editörleri). M. Sayıl & B. Ayvaşık. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yay. |
| 5 | Öğrenmenin İlkeleri, Klasik Koşullama | Sirel Karakaş (1997). Bilimlsel Psikoloji: Temel İlkeler. Ankara:Türk Psikologlar Derneği Yay. |
| 6 | Öğrenmenin İlkeleri, Edimsel Koşullama | Sirel Karakaş (1997). Bilimlsel Psikoloji: Temel İlkeler. Ankara:Türk Psikologlar Derneği Yay. |
| 7 | Öğrenmenin İlkeleri, Bilişsel Öğrenme | Sirel Karakaş (1997). Bilimlsel Psikoloji: Temel İlkeler. Ankara:Türk Psikologlar Derneği Yay. |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Güdülenme | Morris, C.G. (2002). Psikolojiyi anlamak. (Çev. Editörleri). M. Sayıl & B. Ayvaşık. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yay. |
| 10 | Yaşam Boyu Gelişim | Morris, C.G. (2002). Psikolojiyi anlamak. (Çev. Editörleri). M. Sayıl & B. Ayvaşık. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yay. |
| 11 | Kişilik ve kişilik kuramları | Morris, C.G. (2002). Psikolojiyi anlamak. (Çev. Editörleri). M. Sayıl & B. Ayvaşık. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yay. |
| 12 | Normal Dışı Davranışlar | Morris, C.G. (2002). Psikolojiyi anlamak. (Çev. Editörleri). M. Sayıl & B. Ayvaşık. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yay. |
| 13 | Sağlık Psikolojisi | Zuhal Baltaş(2000). Sağlık Psikolojisi. Remzi Kitabevi Yay. |
| 14 | Stres Psikolojisi ve Sosyal Psikoloji | Zuhal Baltaş(2000). Sağlık Psikolojisi. Remzi Kitabevi Yay. |
| 15 | Genel Değerlendirme | 1. Morris, C.G. (2002). Psikolojiyi anlamak. (Çev. Editörleri). M. Sayıl & B. Ayvaşık. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yay. 2. Sirel Karakaş (1997). Bilimsel Psikoloji: Temel İlkeler. Ankara:Türk Psikologlar Derneği Yay. 3. Zuhal Baltaş(2000). Sağlık Psikolojisi. Remzi Kitabevi Yay. |
| 16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Morris, C.G. (2002). Psikolojiyi anlamak. (Çev. Editörleri). M. Sayıl & B. Ayvaşık. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yay. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. Sirel Karakaş (1997). Bilimsel Psikoloji: Temel İlkeler. Ankara:Türk Psikologlar Derneği Yay. |
| 3. Zuhal Baltaş(2000). Sağlık Psikolojisi. Remzi Kitabevi Yay. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
| Toplam | 2 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına özgü bilgi, kavram ve prensipler doğrultusunda yakın ve uzak hedefleri belirleyerek gerekli ölçme, değerlendirme, tanımlama, analiz ve planlamayı yapar. | |||||
| 2 | Kazanılan bilgi, beceri ve kanıta dayalı klinik karar verme süreçlerini kullanarak, uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon tedavi programını belirler, iş güvenliği prensiplerini dikkate alarak sistematik ve güvenli olarak uygular, gerektiği durumda yeniden düzenler veya sonlandırır | |||||
| 3 | Fizyoterapi alanında bilgi kaynaklarını kullanır, veri toplar, rapor tutar, etik ve deontolojik yaklaşımları dikkate alarak, mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak planlar, analiz eder ve yürütür. | X | ||||
| 4 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip içinde bireysel olarak sorumluluk alır, iletişim becerilerini kullanarak disiplinler arası iş birliği yapar. | X | ||||
| 5 | Kişisel gelişim devamlılığı için yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, alandaki gelişmeleri takip eder, kalite geliştirme programlarını düzenler ve destekler. | X | ||||
| 6 | Fizyoterapistlik mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları bilir, mesleki etik, ilke ve standartlara uygun davranır, profesyonel davranışını uluslararası alanda da sürdürür. | |||||
| 7 | Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve artan ihtiyaçlarına uygun sağlık politikası üretilmesi ve uygulanmasına katkı sağlar. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 100 | ||
