AKTS - Zırhlı Araç Tasarımı ve İmalatı

Zırhlı Araç Tasarımı ve İmalatı (AE426) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Zırhlı Araç Tasarımı ve İmalatı AE426 3 1 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
ME 210 veya ME 211
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Fen Bilimleri Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu ders öğrencinin, zırhlı araç tasarımı ve imalatının temellerini kavraması, ve bu temellerin dayandığı beka konseptinin arkasındaki kuram bilgisini edinmesini hedefler.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • zırhlı araç tasarım kavramlarını, koruma tiplerini ve bileşenlerini tanımlayabilir
  • tehdit tiplerini tanımlayabilir
  • bu tehditlere karşı koruma yöntemlerini modelleyebilir
  • zırh tasarımı için ilgili malzemeleri belirleyebilir
  • zırh tasarımında kullanılan malzemelerin özelliklerini karakterize edebilecek
Dersin İçeriği Zırhlı araç beka kavramları; tehdit tipleri; zırh malzemelerinin temelleri; penetrasyon mekaniği; zırh tasarımında kullanılan metal, seramik ve kompozit malzemeler; patlayıcılara karşı koruma; malzemenin yapısal ve kırılma davranışını belirlemeye yönelik yüksek gerinim hızlarında testler; koruma seviyelerini doğrulamaya yönelik özel test yöntemleri; yapısal hasarı tahmin amaçlı hesaplamalı yöntemler.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Beka Konseptlerine Giriş
2 Malzemeye Giriş
3 Tehdit Tipleri
4 Penetrasyon Mekaniği
5 Gerilim Dalgaları
6 Metalik Zırh Malzemeleri ve Yapıları
7 Seramik Zırh
8 1. Midterm
9 Zırhta Kompozit Uygulamaları
10 Reaktif Zırh Sistemleri
11 İnsan Zaafiyeti
12 2. Midterm
13 Patlama ve Balistik Test Teknikleri
14 Dönem Özeti
15 Final

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Armour: Materials, Theory and Design, Paul J. Hazell, CRC Press, 2016, 1st Edition.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 12 5
Laboratuar - -
Uygulama 4 20
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 3 10
Sunum - -
Projeler 1 15
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 2 30
Genel Sınav/Final Juri 1 20
Toplam 23 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Makine mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2 Makine Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
3 Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir.
4 Makine mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olmak ve ihtiyaç duyduğunda bunları inceleleyebilmek ve öğrenmek.
5 Makine mühendisliği ile ilgili problemleri tanımlayıp ve formüle edebilmek, çözmek için yöntem geliştirimk ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulayabilmek.
6 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmek; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlayabilmek ve tasarımlarda yenilikçi/alternatif çözümler geliştirebilmek.
7 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlayabilmek ve uygulayabilmek; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeleyebilmek ve çözümlemek.
8 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
9 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurmak.
10 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmek.
11 Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilmek ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkında olmak.
12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetleyebilmek.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 14 3 42
Laboratuar
Uygulama 3 1 3
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler 1 10 10
Raporlar
Ödevler 3 2 6
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 2 6 12
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Toplam İş Yükü 125