AKTS - Akademik İngilizce III

Akademik İngilizce III (ENG201) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Akademik İngilizce III ENG201 3 0 0 3 3
Ön Koşul Ders(ler)i
ENG101 & ENG102
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Tasarımı/Yönetimi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. MDB Öğretim Görevlileri
Course Assistants
Dersin Amacı ENG201 dersinin genel amacı öğrencilerin akademik okuma ve yazma becerilerini daha da güçlendirmelerine yardımcı olmaktır. Bu dersi başarı ile bitiren öğrenciler “Avrupa Dil Dosyası Uluslararası Dil Düzeyi”ne göre B2* seviyesine çıkması beklenir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu amaçları gerçekleştirmek üzere öğrenciler bu dersin sonunda: Okuma: • farklı okuma tekniklerini uygulayabilecek, • bir metnin amacını ve ana fikrini bulabilecek, • ana fikirleri destekleyen detayları belirleyebilecek, • fikirler arasında bağlantılar kurabilecek, • metinde açık bir şekilde var olmayan bilgilere çıkarım yolu ile ulaşabilecek, • yazarın tezini eleştirel bir şekilde değerlendirip, destekleyen veya karşı çıkan argümanlar üretebilecek,
  • Yazma: Aşağıdaki noktaları içeren, iyi orgnize edilmiş bir tartışma amaçlı kompozisyon yazabilecek; • Konuyu genel hatlarıyla ele alan, önemini belirten ve tez cümlesini net ve kısa bir şekilde barındırın bir giriş paragrafı oluşturacak, • Gelişme paragraflarını tez cümlesindeki görüşünü destekleyen yeterli dayanak ve bilgi ile zenginleştirebilecek ve şekillendirebilecek, • Metinde değinilen tüm konuları özetleyen, tez cümlesini yeniden belirten ve çarpıcı bir bitiş cümlesi içeren etkili bir sonuç paragrafı oluşturacak, • Fikirler/paragraflar arası net ve mantıklı geçişler yapacak, • Yapısal, sözcüksel ve seviyesine uygun kelime seçimini gösterebilecek.
  • Dinleme: • Moodle’da ders videolarını izleyip görüş bildirecek, • Ders kitabının sunduğu ünite videolarını izleyip, onunla ilgili soruları cevaplayabilecek, • Not alma becerilerini geliştirecek
  • Konuşma: • sınıf tartışmalarında taraf tutarak görüşünü açıklayacak ve bu görüşü açıkça belirterek savunabilecek, • Moodle üzerinden izledikleri ders videolarından edindikleri bilgiler ile sınıf içi tartışmalara katılabileceklerdir.
  • Teknoloji Kullanımı: • Gerekli teknolojik etkinlikleri kendi kendine vaktinde yaparak sorumluluk almak.
Dersin İçeriği Eleştirel okuma teknikleri ile tartışmalı kompozisyon yazma becerileri; bir okuma parçasının yapısını belirleme, metnin ya da durumun ana fikrini ve önemli noktalarını çıkarma, özetini yazma, tartışmalı kompozisyonun taslağını çıkarma ve yazma.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 ENG 201 Dersine Giriş ve Oryantasyon / Ders Müfredatının ve Kitapçığının İncelenmesi
2 Unit 1– Metin inceleme ve tartışma (“Changing Eating Habits in Italy”) Ders Kitabı: 14, 22-31
3 Unit 2– Metin inceleme ve tartışma (“Distance vs. Face-to-Face Learning”) Ders Kitabı sayfa: 32, 40-49
4 Unit 3– Metin inceleme ve tartışma (“The Homeopathy Debate”) Ders Kitabı sayfa: 50-57, 64-67
5 Unit 4– Metin inceleme ve tartışma (“Combatting Drought in Rural Africa”) Ders Kitabı sayfa: 68, 76-85
6 Unit 5– Metin inceleme ve tartışma (“Form, Function, or Both?”) Ders Kitabı sayfa: 86, 94-103
7 Video 1 – Tartışma Amaçlı Kompozisyona Giriş ve Taslak Modeli / Video 2 – Tartışma Amaçlı Kompozisyon: Giriş Paragrafı Destek Kitabı
8 Video 3 – Argumentative Essay: Body Paragraphs / Video 4 – Argumentative Essay: Concluding Paragraph / Vize Sınavı Destek Kitabı
9 Sınıf İçi Yazma Çalışması
10 Tartışma Amaçlı Kompozisyon Sınavı
11 Unit 6 – Metin inceleme ve tartışma (“Reduce, Reuse, Recycle”) Ders Kitabı sayfa: 104, 112-121
12 Unit 7 - Metin inceleme ve tartışma (“Photography as Art”) Ders Kitabı Sayfa: 122, 130-139
13 Unit 8 - Metin inceleme ve tartışma (“The Social and Economic Impact of Aging”) Ders Kitabı Sayfa: 140-147 & 154-157
14 Tekrar
15 Tekrar
16 FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Prism Reading 3 by Alan S. Kennedy, Chris Sowton – Cambridge University Press, 2018.
Diğer Kaynaklar 2. ENG201 Supplementary Pack prepared by the DML instructors / Lecture Videos on Moodle shot by the DML instructors

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama 1 10
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 1 10
Ödevler 1 10
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 5 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve hesaplama alanlarındaki bilgi birikimini bilişim sistemleriyle ilgili mühendislik problemlerinin çözümüne uygulama becerisi.
2 Bilişim sistemlerine özgü sorunları analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun gereksinimleri belirleme ve tanımlama becerisi.
3 Belirlenen gereksinimleri karşılayacak bir bilişim sistemini, sistem parçasını, işlemi veya programı tasarlama, geliştirme ve değerlendirme becerisi.
4 Bilişim sistemleri mühendislik uygulamaları için modern teknik ve mühendislik araçlarını kullanma becerisi.
5 Bilgi teknolojilerinin ve karar modellerinin etkin kullanımına yönelik olarak veri toplama, analiz etme, yorumlama ve doğru seçimler yapabilme becerisi.
6 Disiplin içi ve disiplinlerarası takımlarda veya bireysel olarak etkin biçimde çalışabilmek için gerekli organizasyonel ve iş yeteneklerini ortaya koyabilme becerisi.
7 Türkçe ve İngilizcede etkin iletişim kurabilme becerisi. X
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki son gelişmeleri takip edebilme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 Bilişim Sistemleri Mühendisliği alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilinci.
10 Proje ve risk yönetim becerisi; girişimciliğin, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınmanın önemi hakkında farkındalık; uluslararası standartların ve yöntemlerin bilinmesi.
11 Karar alırken, bilişim sistemleri mühendisliği uygulamalarının evrensel, çevresel, sosyal ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12 Kamu ve özel sektör kuruluşlarının işlerini daha etkin yapmalarını ve daha rekabetçi olmalarını sağlamak amacıyla, en uygun yazılım ve donanımları biraraya getirerek , uygun personeli ayarlayarak ve gerekli prosedürleri tanımlayarak maliyet etkin bilişim sistemleri tasarlama, geliştirme ve işletme becerisi.
13 Bilişim teknolojilerini kullanarak iş hayatına yönelik sorunları çözme becerisi.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 14 3 42
Laboratuar
Uygulama 1 2 2
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 1 16
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 4 4
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 1 4 4
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 3 3
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 4 4
Toplam İş Yükü 75