AKTS - Sistem Mühendisliğine Giriş

Sistem Mühendisliğine Giriş (IE428) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Sistem Mühendisliğine Giriş IE428 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Proje Tasarımı/Yönetimi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Course Assistants
Dersin Amacı Bu derste, genç öğrencilerin dikkatli planlama ve mühendislik tasarım süreci çalıştırarak tasarım ve yeni artifakı, sistem, süreç ve/ veya teknolojik geliştirme mücadelede yardımcı olmak için tasarlanmıştır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenci sistematik tasarım metodolojisi ve tasarımı faaliyet niteliği hakkında bilgi sahibi olacaktır.
  • Öğrenci tasarım süreci için uygun mühendislik yöntemleri uygulayacaktır.
  • Öğrenci tasarım ve ürünlerin/ hizmetlerin değerlendirilmesi ilkelerini tartışacaktır.
Dersin İçeriği Sistem ve sistem mühendisliği tanımı, sistem mühendisliği kapsamı önemi ve gelişimi, sistem ömür devri, sistem geliştirme modelleri, sistem ömür devri süreçleri.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Teknoloji tarihçesi
2 Teknoloji tarihçesi
3 Başarsızlık ve Başarı Öyküleri Tasarım
4 Başarsızlık ve Başarı Öyküleri Tasarım
5 Tasarım Yönetimi
6 Tasarım Yönetimi
7 Arasınav
8 Sistemleri Düşünme ve Sistem Yaklaşımı
9 Sistemleri Düşünme ve Sistem Yaklaşımı
10 Sistemleri Düşünme ve Sistem Yaklaşımı
11 Tasarım mühendisliğinin teorisi
12 Tasarım mühendisliğinin teorisi
13 Tasarım mühendisliğinin teorisi
14 Karar verme teorisi
15 Karar verme teorisi
16 Dönem Sonu Sınav Çalışmaları

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Ders Notları
Diğer Kaynaklar 2. Cross, N., Engineering Design Methods, 3rd Edition, John Wiley & Sons, 2000.
3. Dieter, G., Engineering Design: A Materials and Processing Approach, McGraw-Hill, 2000.
4. Pahl , G., Beitz , W., Engineering Design: A Systematic Approach, Springer, 2001. Hyman, B., Fundamentals of Engineering Design, Prentice Hall.
5. Dym, C. L. and Little, P., Engineering Design: A Project-Based Introduction, John Wiley & Sons, 2004.
6. Petroski, H., Invention by Design, Harvard University Press, 1992.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 3 30
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 5 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve hesaplama alanlarındaki bilgi birikimini bilişim sistemleriyle ilgili mühendislik problemlerinin çözümüne uygulama becerisi.
2 Bilişim sistemlerine özgü sorunları analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun gereksinimleri belirleme ve tanımlama becerisi.
3 Belirlenen gereksinimleri karşılayacak bir bilişim sistemini, sistem parçasını, işlemi veya programı tasarlama, geliştirme ve değerlendirme becerisi.
4 Bilişim sistemleri mühendislik uygulamaları için modern teknik ve mühendislik araçlarını kullanma becerisi.
5 Bilgi teknolojilerinin ve karar modellerinin etkin kullanımına yönelik olarak veri toplama, analiz etme, yorumlama ve doğru seçimler yapabilme becerisi.
6 Disiplin içi ve disiplinlerarası takımlarda veya bireysel olarak etkin biçimde çalışabilmek için gerekli organizasyonel ve iş yeteneklerini ortaya koyabilme becerisi.
7 Türkçe ve İngilizcede etkin iletişim kurabilme becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki son gelişmeleri takip edebilme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 Bilişim Sistemleri Mühendisliği alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilinci.
10 Proje ve risk yönetim becerisi; girişimciliğin, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınmanın önemi hakkında farkındalık; uluslararası standartların ve yöntemlerin bilinmesi.
11 Karar alırken, bilişim sistemleri mühendisliği uygulamalarının evrensel, çevresel, sosyal ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12 Kamu ve özel sektör kuruluşlarının işlerini daha etkin yapmalarını ve daha rekabetçi olmalarını sağlamak amacıyla, en uygun yazılım ve donanımları biraraya getirerek , uygun personeli ayarlayarak ve gerekli prosedürleri tanımlayarak maliyet etkin bilişim sistemleri tasarlama, geliştirme ve işletme becerisi.
13 Bilişim teknolojilerini kullanarak iş hayatına yönelik sorunları çözme becerisi.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 4 64
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 3 1 3
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 5 5
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 5 5
Toplam İş Yükü 125