AKTS - Mali Analiz
Mali Analiz (FNCE508) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mali Analiz | FNCE508 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | Türkçe | 
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler | 
| Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i | 
                        
  | 
                
| Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilerin mali tabloları analiz etmeleri ve yorumlamaları için gerekli yetenekleri kazandırmaktır. | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | 
                        Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  | 
                
| Dersin İçeriği | Mali tabloların analiz yorumu, karşılaştırmalı analiz, dikey analiz, trend analizi ve oran analizi teknikleri. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Mali tablolar analizine giriş | Ders Kitabı Bölüm 1.1. | 
| 2 | TFRS 1 Finansal Tabloların Sunuluşu Standardı | Ders Kitabı Bölüm 1.2 | 
| 3 | Bilanço ve Gelir Tablosu ve Dipnotları | Ders Kitabı Bölüm 1.3, 1.4 | 
| 4 | Nakit akışı tablosu | Ders Kitabı Bölüm 2.3 | 
| 5 | Kar Dağıtım Tablosu | Ders Kitabı Bölüm 2.4 | 
| 6 | Öz Kaynak Değişim Tablosu | Ders Kitabı Bölüm 2.5 | 
| 7 | Arasınav | |
| 8 | Konsolide Finansal Tablolar | Ders Kitabı Bölüm 3 | 
| 9 | Konsolide Finansal Tablolar | Ders Kitabı Bölüm 3 | 
| 10 | Finansal Tabloların Analiz Teknikleri (Dikey, Yatay, Eğilim Yüzdeleri, Oran Analizleri) | Ders Kitabı Bölüm IV | 
| 11 | Finansal Tabloların Analiz Teknikleri (Dikey, Yatay, Eğilim Yüzdeleri, Oran Analizleri) | Ders Kitabı Bölüm IV | 
| 12 | Çeşitli Sektörlere İlişkin Seçilmiş Firma Analiz Uygulamaları ve Değerlendirmeler | Öğrenci sunumları | 
| 13 | Çeşitli Sektörlere İlişkin Seçilmiş Firma Analiz Uygulamaları ve Değerlendirmeler | Öğrenci sunumları | 
| 14 | Çeşitli Sektörlere İlişkin Seçilmiş Firma Analiz Uygulamaları ve Değerlendirmeler | Öğrenci sunumları | 
| 15 | Çeşitli Sektörlere İlişkin Seçilmiş Firma Analiz Uygulamaları ve Değerlendirmeler | Öğrenci sunumları | 
| 16 | Genel Sınav | 
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 2. Nalan Akdoğan, Akdoğan, Nejat Tenker. 2009. Finansal Tablolar ve Mali Analiz. Gazi Kitabevi, Ankara | 
|---|
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | 4 | 20 | 
| Sunum | 1 | 20 | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 | 
| Toplam | 7 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X | 
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Maliye-Vergi alan ile ilgili temel kuramsal bilgileri uygulamaya yönelik kazanımları da elde edecek şekilde ileri seviyede sahip olur. | |||||
| 2 | Maliye-Vergi alanına ilişkin konuları bir yöntem çerçevesinde ele almak suretiyle tespit edebilir ve analitik bakış açısıyla raporlayıp değerlendirebilir. | |||||
| 3 | İktisat, işletme ve hukuk başta olmak üzere belli disiplinlere yönelik bilgilerle donanımlı bir şekilde ekonomik ve mali olayları anlayıp, yorumlayıp analiz edebilir | |||||
| 4 | Teorik bilgiler ve güncel tartışmalar üzerinden mali ve ekonomik sorunlara ilişkin sebep-sonuç ilişkisini kurarak, mali analizler yaparak problemlerin çözümüne ilişkin politikalar ve stratejiler geliştirir. | |||||
| 5 | Kamu mali yönetimi ve bütçe teorisinin kamu politikaları ilişkisini kurmak suretiyle güçlü bir şekilde bütçe analizleri yapar, kamu finansmanına ilişkin analizleri geliştirir ve politika uygulama ilişkisini kurar. | |||||
| 6 | Vergi teorisini anlama, hukuki altyapısını öğrenme, gelişmeleri takip edebilme ve vergisel konularda mesleki bir yeterlik kazanılması ile birlikte etkin bir şekilde geliştirir. | |||||
| 7 | Özel ve kamu kurum ve işletmelerinde muhasebe sistemleri bilgisine sahip olur, kazandığı bilgi ve yetkinlikle işletmelerin mali ve finansal yapısını analiz eder ve yorumlar. | |||||
| 8 | Makro ekonomik yapı ve büyüme teorisine ilişkin teorik ve ülke örneklerini kapsayacak şekilde bilgi sahibi olur, ekonomik gelişmeleri kuramsal açıdan değerlendirir. | |||||
| 9 | Mali ve ekonomik alanda yabancı dili kullanabilir, uluslararası literatürü takip edebilir, mesleki konularda iletişim kurabilir. | |||||
| 10 | Bilgi teknolojilerini, dijital gelişmeleri ile yaygın yazılımları kullanarak, alanına özgü çalışmalarda teknolojik gelişmelerden yararlanır. | |||||
| 11 | Ekonomik, mali, sosyal, kurumsal olayların analiz edilmesi için gerekli olan nitel ve nicel yöntemleri kullanır. | |||||
| 12 | Akademik ve mesleki sorumluluklarını yerine getirirken birleşmiş milletler sürdürülebilir kalkınma hedeflerine, temel özgürlüklere, dezavantajlı gruplara, çevreye, kültürel ve ahlaki değerlere saygılı bir yaklaşım geliştirir. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 20 | 20 | 
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 2 | 5 | 10 | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 | 
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 | 
| Toplam İş Yükü | 128 | ||
