AKTS - İş Süreci Yönetimi
İş Süreci Yönetimi (ISE516) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İş Süreci Yönetimi | ISE516 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, iş süreçlerinin (BPM) tüm yaşam döngüsünü kapsayan İş Süreci Yönetimi (BPM) temel ilkelerini ve iş süreci yönetimi yöntemlerini tanıtmaktır. Ders, iş süreçlerinin anlaşılması ve analiz edilmesinde ve iş süreçlerinin yürütülmesini destekleyen yazılım sistemlerinin geliştirilmesinde bir araç olarak iş süreci modellemesinin rolünü vurgular. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Bu dersin amacı, iş süreci yönetiminin (BPM) temel kavramlarını ve iş süreç yönetiminin, ihtiyaçları sürekli değişen ortamlarda nasıl kullanılacağını öğretmektir. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | BPM kavramlarına giriş | Textbook,Chp1 |
2 | BPM yaşam döngüsüne giriş | Textbook,Chp2 |
3 | BPMN I ile Süreç Modelleme | Textbook,Chp 3, BPMN |
4 | BPMN II ile Süreç Modelleme | Textbook,Chp 3 , BPMN |
5 | Nitel Süreç Analizi | Textbook,Chp 6 |
6 | Nicel Proses Analizi | Textbook,Chp 7 |
7 | Ara sınav | |
8 | Süreç Yeniden Tasarımı | Textbook,Chp 8 |
9 | Süreç Simülasyonu | Textbook,Chp 7 |
10 | Proses Otomasyonu I | Textbook,Chp 9 |
11 | Proses Otomasyonu II | Textbook,Chp 9 |
12 | Süreç İzleme | Textbook,Chp10 |
13 | Süreç Ölçme | Textbook,Chp10, Lecture Notes |
14 | Süreç Madenciliği | W.M.P. van der Aalst, all chapters |
15 | Proje sunumu | |
16 | Final |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Marlon Dumas, Marcello La Rosa, Jan Mendling and Hajo Reijers. Fundamentals of Business Process Management, Springer 2013. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. W.M.P. van der Aalst. Process Mining. Springer 2011. (Chapters 1, 5 and 6). |
3. BPMN Specification, OMG, http://www.bpmn.org/ |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 30 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilgisi ve mühendislik bilgilerini bilişim sistemleriyle ilgili mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilir. | X | ||||
2 | Bilişim alanında deney tasarlar ve yapar, deney sonuçlarını analiz ederek yorumlar. | X | ||||
3 | Belirlenen gereksinimlere göre bir bilişim sistemini, bileşenini ve işlemini tasarlar. | X | ||||
4 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde görev yapabilir. | X | ||||
5 | Bilişim alanındaki mühendislik problemlerini belirler, formüle eder ve çözer. | X | ||||
6 | Meslek etik kurallarına uygun davranır. | X | ||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar. | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır. | X | ||||
9 | Çağdaş konular hakkında bilgi edinir. | X | ||||
10 | Mühendislik uygulamaları için gerekli modern mühendislik araçlarını, tekniklerini ve yetenekleri kullanabilir. | X | ||||
11 | Proje yönetimi yöntemlerini bilir ve uluslararası standartları tanır. | X | ||||
12 | Gerçek hayat problemleri için bilişimle ilgili mühendislik ürünleri ve prototipleri geliştirir. | X | ||||
13 | Profesyonel bilgiye katkı sağlar. | X | ||||
14 | Metodolojik bilimsel araştırma yapabilir. | X | ||||
15 | Orijnal ya da var olan bir bilgi kümesi etrafında bir bilimsel yapıt üretebilir, raporlar ve sunar. | X | ||||
16 | Üretilen orijinal fikri savunabilir. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 5 | 80 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 50 | 50 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 228 |