AKTS - Akademik İngilizce I
Akademik İngilizce I (ENG101) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Akademik İngilizce I | ENG101 | 1. Dönem | 4 | 0 | 0 | 4 | 3.5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin amaçları: • Öğrencilerin bölüm çalışmalarını yapabilmeleri için gerekli akademik becerileri geliştirmelerine yardımcı olmaktır. Öğrenciler böylelikle Avrupa Dil Dosyası Uluslararası Dil Düzeyi’ne göre B2 seviyesi kullanıcıları olarak bölüm derslerini kolayca takip edebileceklerdir. • Öğrencilerin yazılı ve sözlü çalışmaları ve teknolojiyi kullanarak eleştirel düşünme becerilerini geliştirmelerine ve temel çalışma becerileri kazanmalarına yardımcı olmaktır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | İngilizce dil becerileri ve akademik becerileri geliştirme; okuduğunu anlama, kelime bilgisi geliştirme ve okuma metinlerinin eleştirel incelenmesi; dinleme ve not alma, sınıf içi tartışmalar, sunumlar, yazma çalışmaları ve teknoloji kullanımı. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Oryantasyon ve Ders Tanıtım Dökümanı | Ders Tanıtım Dökümanı |
| 2 | Eleştirel Okuma- Metin inceleme ve tarama stratejisi - Akademik Kelime Çalıştırma Ünite 1 DESIGN | Ders kitabı sayfa 8-12 Çalışma Kağıdı I |
| 3 | Eleştirel Okuma- Metnin ana fikir ve detaylarını bulma- Akademik Kelime Çalıştırma Ünite 1 DESIGN | Ders Kitabı sayfa 13 Çalışma Kağıdı II |
| 4 | Eleştirel Okuma- Metnin ana fikir ve detaylarını bulma- Akademik Kelime Çalıştırma Ünite 1 DESIGN | Ders Kitabı sayfa 14-17 Ders Kitabı sayfa 18, 19, 20, 25 |
| 5 | Eleştirel Okuma- Metnin türünü ve yazarın amacını bulma- Akademik Kelime Çalıştırma Ünite 2 THOUGHT | Çalışma Kağıdı III Course Book sayfa 28-32 |
| 6 | Eleştirel Okuma/ Dinleme- Metinde referans kelime taraması yapma- İkame kelime yerleştirme Ünite 2 THOUGHT | Çalışma Kağıdı IV Ders Kitabı sayfa 33-37 |
| 7 | Eleştirel Okuma/ Dinleme- Metinde referans kelime taraması yapma- İkame kelime yerleştirme Ünite 2 THOUGHT | Ders kitabı sayfa 38, 39, 40, 45 Genel Tekrar |
| 8 | Sunum Hazırlama Çalışmaları | Sunum Yönergesi |
| 9 | Eleştirel okuma- Kelimelerin metinde hangi bağlamda kullanıldığını bulma Ünite 3 FIRE | Çalışma Kağıdı V Ders Kitabı sayfa 46-50 |
| 10 | Eleştirel okuma- Kelimelerin metinde hangi bağlamda kullanıldığını bulma Ünite 3 FIRE | Ders Kitabı sayfa 51-55 Ders kitabı sayfa 56, 57, 58, 63 |
| 11 | SUNUM | |
| 12 | Grafik Yorumlama Çalışması | |
| 13 | Eleştirel okuma/dinleme- metin analizi yapma- metnin ana fikrini bulma, yazarın amacını belirleme ve kelime çalışmaları Ünite 4 MOVEMENT | Ders Kitabı sayfa 66-70 Ders Kitabı sayfa 71-75 |
| 14 | Eleştirel okuma/dinleme- metin analizi yapma- metnin ana fikrini/detaylarını bulma, yazarın amacını, metin türünü belirleme ve kelime çalışmaları Ünite 4 MOVEMENT | Ders Kitabı sayfa 76, 77, 78, 83 Tekrar Çalışma Kağıdı |
| 15 | GENEL TEKRAR | |
| 16 | FİNAL SINAVI |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Skillful 3, Macmillan Education, Third Edition, Louis Rogers & Dorothy Zemach |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. Extra Materials by DML instructors |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 1 | 20 |
| Sunum | 1 | 10 |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 4 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır. | |||||
| 2 | Biyopsikososyal bir yaklaşımla, sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişlerini dikkate alarak, evrensel insani değerler, etik ilkeler ve mesleki görevlere odaklanarak; dil, din, ırk veya cinsiyete dayalı ayrımcılık uygulamadan hastalara sağlık hizmeti sunar. | |||||
| 3 | Sağlık hizmetlerini sunarken birey ve toplum sağlığını korumayı, iyileştirmeyi ve geliştirmeyi amaçlar. | |||||
| 4 | Sağlığın sürdürülmesi ve iyileştirilmesi için gerekli çalışmaları, sağlığı etkileyecek bireysel, toplumsal, toplumsal ve çevresel faktörleri dikkate alarak yapar. | |||||
| 5 | Hedef kitlesinin özelliklerini, gereksinimlerini ve beklentilerini belirleyerek sağlıklı/hasta bireylere, yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir. | |||||
| 6 | Sağlık hizmetleri sunarken önlem, teşhis, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkili bir yaklaşım sergiler. | |||||
| 7 | Teşhis, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hastalar için güvenli ve etkili olacak şekilde uygular. | |||||
| 8 | Hastaların ve çalışanların sağlık ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar. | |||||
| 9 | Sağlık hizmetini sunarken, fiziksel ve sosyoekonomik ortamlardaki sağlığı etkileyecek bölgesel ve küresel değişiklikleri, kendisine başvuran hastaların bireysel özellik ve davranışlarındaki değişiklikleri dikkate alır. | |||||
| 10 | Görevlerini yerine getirirken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. | |||||
| 11 | Mesleki etik kurallar çerçevesinde görev ve sorumlulukları ile yasal hak ve yükümlülüklerini üstlenir. | |||||
| 12 | Birey ve toplum sağlığını korumak ve geliştirmek amacıyla sosyal güvenilirlik ve sorumluluk kavramlarını dikkate alarak sağlık hizmetlerinin sunulma biçimindeki iyileştirmeleri ifade eder. | |||||
| 13 | Sağlık politikalarının ve sağlık uygulamalarının halk sağlığı göstergeleri üzerindeki etkilerini değerlendirir ve gerektiğinde sağlık hizmetlerinin kalitesinin artırılmasına yardımcı olmak amacıyla değerlendirmelerini bilimsel ve sosyal ihtiyaçlar temelinde değiştirir. | |||||
| 14 | Sağlık hizmeti sunarken katılımcı ve iş birliği içinde sağlık ekibine liderlik eder. | |||||
| 15 | Sağlık ekibi içinde olumlu ilişkiler kurar ve gerektiğinde ekibindeki çeşitli pozisyonlara kolayca uyum sağlar. | |||||
| 16 | Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve diğer meslek grupları ile kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar. | |||||
| 17 | Hizmet ettiği toplumla ilgili bilimsel çalışmalar planlar ve yürütür ve bu veya diğer çalışmalardan elde edilen sonuçları toplumun yararına kullanır. | |||||
| 18 | Mesleği ile ilgili güncel literatüre ulaşır ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||
| 19 | Sundukları sağlık hizmetini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer ve kendi öğrenme sürecini düzenler. | |||||
| 20 | Mesleki yaşamı boyunca yeni bilgileri elde etme ve değerlendirme, yeni bilgileri mevcut bilgilerle bütünleştirme, aynı zamanda değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 1 | 1 | 1 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 3 | 3 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 4 | 4 |
| Toplam İş Yükü | 89 | ||
