AKTS - Nöroloji II

Nöroloji II (MED613) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Nöroloji II MED613 0 5 0 4 5
Ön Koşul Ders(ler)i
-
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Erişkin dönemde görülen nörolojik sorunlar ve hastalıklar konusunda koruyucu hekimlik yapabilme, sık görülen nörolojik hastalıkların ayrıcı tanısını yapabilme ve ön tanısını ya da tanısını koyabilme, gerekli hallerde ilk müdahaleyi yapabilme, tedavi uygulayabilme ya da uygun bir biçimde sevk edebilme, hastaların takibini yapabilme yeterliğinin kazanılması.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Etkin bir iletişim kurarak nöroloji hastasının genel ve soruna yönelik anamnezini alır, nörolojik ve sistemik fizik muayenesini yapar.
  • Anamnez ve fizik muayene bulguları doğrultusunda tanı için uygun ve gerekli tetkikleri ister.
  • Anamnez ve fizik muayene bulgularını tetkik sonuçlarıyla birlikte değerlendirerek nörolojik hastalığın ayırıcı tanısını yapar ve ön tanı ya da tanısını koyar.
  • Hastalığın tanısına uygun tedaviyi planlar, birinci basamak düzeyinde yapılabilecek tedavileri uygular ve hastayı uygun bir biçimde sevk eder.
  • Tedavi planı belirlenmiş olan nöroloji hastasının birinci basamak düzeyinde tedavisini uygular, takiplerini sürdürür ve gerekli hallerde yönlendirmesini yapar.
  • Acil nörolojik durumları/hastalıkları bilir, hastayı değerlendirerek gerekli ilk müdahaleyi yapar ve uygun bir biçimde sevk eder.
  • Sık karşılaşılan nörolojik hastalıkların önlenmesine ve erken tanısına yönelik koruyucu hekimlik bilgi ve becerilerini uygular.
  • Kan örneği alma, idrar örneği alma, venöz-arteriyal girişim, kültür alma, EKG, idrar kateteri yerleştirilmesi, nazogastrik tüp yerleştirilmesi, periferik yayma yapma, enjeksiyon gibi temel tıbbi işlemleri yapar.
  • Kan örneği alma, idrar örneği alma, venöz-arteriyal girişim, kültür alma, EKG, idrar kateteri yerleştirilmesi, nazogastrik tüp yerleştirilmesi, periferik yayma yapma, enjeksiyon gibi temel tıbbi işlemleri yapar.
  • Mesleğiyle ilgili güncellenen konuları, yenilenen ve değişen tanı ve tedavi yaklaşımlarını takip ederek mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir.
  • Birinci basamak düzeyindeki yazılı ve elektronik kayıtları uygun şekilde tutar, gerekli raporlama ve bildirimleri yapar.
  • Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ve sağlık personeli ile iletişiminde etik değerlere uygun davranır.
  • Sağlık sistemini ve uygulamaları bilir.
Dersin İçeriği Nörolojik hastalıklarda tanı yöntemleri; bilinç bozuklukları; konvülziyonlar; baş dönmesi; serebrovasküler hastalıklar; demans; hareket bozuklukları; baş ağrısı; spinal kord hastalıkları; travma; santral sinir sistemi enfeksiyonları; demiyelinizan hastalıklar; periferik nöropatiler; sinir kas kavşağı hastalıkları; kas hastalıkları.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Nörolojik hastalıklarda hastaya yaklaşım Nörolojik hastalıklarda tanı ve görüntüleme yöntemleri Bilinç bozuklukları Konvülziyonlar ve epilepsi Baş dönmesi ve vertigo -
2 Serebrovasküler hastalıklar İskemik inme ve intrakraniyal kanamalar Demans ve Alzheimer hastalığı Hareket bozuklukları ve Parkinson hastalığı Motor nöron hastalıkları Ataksik bozukluklar -
3 Migren ve baş ağrısı Otonom sinir sistemi bozuklukları Kranial sinir bozuklukları Spinal kord hastalıkları Beyin ve spinal kordun travmatik hasarları -
4 Santral sinir sistemi enfeksiyonları Demiyelinizan hastalıklar ve mutliple skleroz Periferik nöropatiler Sinir kas kavşağı hastalıkları Kas hastalıkları ve musküler distrofiler -

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Adams and Victor's Principles of Neurology, 10th Edition Allan H. Ropper,‎ Martin A. Samuels,‎ Joshua Klein
2. Lange Clinical Neurology and Neuroanatomy: A Localization-Based Approach, 1st Edition Aaron Berkowitz
3. Harrison's Principles of Internal Medicine, 20th Edition J. Larry Jameson, Anthony S. Fauci, Dennis L. Kasper, Stephen L. Hauser, Dan L. Longo, Joseph Loscalzo
4. Goldman-Cecil Medicine, 2-Volume Set, 25th Edition Lee Goldman and Andrew I. Schafer
5. Andreoli and Carpenter's Cecil Essentials of Medicine, 9th Edition Ivor J. Benjamin, Robert C. Griggs, Edward J Wing, J. Gregory Fitz

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 15 20
Laboratuar - -
Uygulama 15 60
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer 1 20
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri - -
Toplam 31 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır. X
2 Biyopsikososyal bir yaklaşımla, sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişlerini dikkate alarak, evrensel insani değerler, etik ilkeler ve mesleki görevlere odaklanarak; dil, din, ırk veya cinsiyete dayalı ayrımcılık uygulamadan hastalara sağlık hizmeti sunar. X
3 Sağlık hizmetlerini sunarken birey ve toplum sağlığını korumayı, iyileştirmeyi ve geliştirmeyi amaçlar. X
4 Sağlığın sürdürülmesi ve iyileştirilmesi için gerekli çalışmaları, sağlığı etkileyecek bireysel, toplumsal, toplumsal ve çevresel faktörleri dikkate alarak yapar. X
5 Hedef kitlesinin özelliklerini, gereksinimlerini ve beklentilerini belirleyerek sağlıklı/hasta bireylere, yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir. X
6 Sağlık hizmetleri sunarken önlem, teşhis, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkili bir yaklaşım sergiler. X
7 Teşhis, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hastalar için güvenli ve etkili olacak şekilde uygular. X
8 Hastaların ve çalışanların sağlık ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar. X
9 Sağlık hizmetini sunarken, fiziksel ve sosyoekonomik ortamlardaki sağlığı etkileyecek bölgesel ve küresel değişiklikleri, kendisine başvuran hastaların bireysel özellik ve davranışlarındaki değişiklikleri dikkate alır. X
10 Görevlerini yerine getirirken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. X
11 Mesleki etik kurallar çerçevesinde görev ve sorumlulukları ile yasal hak ve yükümlülüklerini üstlenir. X
12 Birey ve toplum sağlığını korumak ve geliştirmek amacıyla sosyal güvenilirlik ve sorumluluk kavramlarını dikkate alarak sağlık hizmetlerinin sunulma biçimindeki iyileştirmeleri ifade eder. X
13 Sağlık politikalarının ve sağlık uygulamalarının halk sağlığı göstergeleri üzerindeki etkilerini değerlendirir ve gerektiğinde sağlık hizmetlerinin kalitesinin artırılmasına yardımcı olmak amacıyla değerlendirmelerini bilimsel ve sosyal ihtiyaçlar temelinde değiştirir. X
14 Sağlık hizmeti sunarken katılımcı ve iş birliği içinde sağlık ekibine liderlik eder. X
15 Sağlık ekibi içinde olumlu ilişkiler kurar ve gerektiğinde ekibindeki çeşitli pozisyonlara kolayca uyum sağlar. X
16 Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve diğer meslek grupları ile kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar. X
17 Hizmet ettiği toplumla ilgili bilimsel çalışmalar planlar ve yürütür ve bu veya diğer çalışmalardan elde edilen sonuçları toplumun yararına kullanır. X
18 Mesleği ile ilgili güncel literatüre ulaşır ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
19 Sundukları sağlık hizmetini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer ve kendi öğrenme sürecini düzenler.
20 Mesleki yaşamı boyunca yeni bilgileri elde etme ve değerlendirme, yeni bilgileri mevcut bilgilerle bütünleştirme, aynı zamanda değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
Laboratuar
Uygulama 20 5 100
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 5 4 20
Sunum/Seminer Hazırlama 1 5 5
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi
Toplam İş Yükü 125