AKTS - Plastik, Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahi I

Plastik, Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahi I (MED519) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Plastik, Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahi I MED519 10 20 0 2 2
Ön Koşul Ders(ler)i
MED192, MED292, MED392
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Uzaktan, Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Rol Oynama/Dramatize Etme.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu uygulamalı eğitim dersinin temel amacı, 5. sınıf öğrencilerine plastik rekonstrüktif ve estetik cerrahi alanını tanıtmaktır. Ders sonunda öğrenciler yara iyileşmesi, yara bakımı, flep ve greft kavramları, çene-yüz cerrahisi, el cerrahisi, doğumsal anomaliler, vücuttaki kusurlar ve bunların onarımları hakkında bilgi sahibi olacaktır. Ayrıca, ders öğrencilerin plastik cerrahi acillerini tanımasına, yönlendirmesine ve takip etmesine yardımcı olmayı amaçlamaktadır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Plastik Cerrahi geçmişi için gereken önemli bilgileri toplar ve tıbbi kayıt yapar.
  • Bası yaraları, laserasyonlar ve yaratılmış cilt kusurları, anormal el muayenesinden normal, melanomdan iyi huylu nevüs ve kozmetik cerrahi hasta isteklerini içerecek şekilde çeşitli derinliklerdeki yaraların nasıl ayırt edileceğini açıklar.
  • El, yüz ve cilt mikro mimarisinin fiziksel muayenesinin her bir bölümünü derinlemesine açıklar.
  • Sık görülen durumları anlar; açık yaraların, şüpheli nevüslerin, el ve yüz travmalarının ve estetik cerrahi taleplerinin yönetimi yapar
  • Plastik cerrahi servis bakım ekibinin diğer üyeleriyle birlikte ekip üyesi olarak çalışırken profesyonel sorumluluk sergiler.
Dersin İçeriği Ders içeriğinde Plastik Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahi, Plastik Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahiye Giriş ile ilgili çeşitli konular yer almaktadır. Normal ve anormal yara iyileşmesi; yaralar, greftler ve flepler; Dikiş malzemeleri;Vücut ve ekstremite rekonstrüksiyonu;İyi ve kötü huylu deri lezyonları;El yaralanmaları ve el cerrahisi; Baş ve boyunun konjenital anomalileri; Yarık dudak ve damak; Yanıklar, donma ve kimyasal yanıklar; Hemanjiyomlar ve vasküler anomaliler;

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Plastik Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahiye Giriş. Normal ve anormal yara iyileşmesi. Yaralar, greftler ve flepler. Sütür malzemeleri. Vücut ve ekstremitelerin rekonstrüksiyonu.İyi huylu ve kötü huylu cilt lezyonları. El yaralanmaları ve el cerrahisi. -
2 Doğuştan baş ve boyun anomalileri. Yarık dudak ve damak.Yanıklar, donma ve kimyasal yanıklar. Hemanjiyomlar ve vasküler anomaliler. Genital anomaliler.Maksillofasiyal travma -

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Textbook of Plastic and Reconstructive Surgery Basic Principles and New Perspectives. • Michele Maruccia, Giuseppe Giudice. Springer. 2022

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama 2 20
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 80
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 20
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 80
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır. X
2 Biyopsikososyal bir yaklaşımla, sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişlerini dikkate alarak, evrensel insani değerler, etik ilkeler ve mesleki görevlere odaklanarak; dil, din, ırk veya cinsiyete dayalı ayrımcılık uygulamadan hastalara sağlık hizmeti sunar. X
3 Sağlık hizmetlerini sunarken birey ve toplum sağlığını korumayı, iyileştirmeyi ve geliştirmeyi amaçlar. X
4 Sağlığın sürdürülmesi ve iyileştirilmesi için gerekli çalışmaları, sağlığı etkileyecek bireysel, toplumsal, toplumsal ve çevresel faktörleri dikkate alarak yapar. X
5 Hedef kitlesinin özelliklerini, gereksinimlerini ve beklentilerini belirleyerek sağlıklı/hasta bireylere, yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir. X
6 Sağlık hizmetleri sunarken önlem, teşhis, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkili bir yaklaşım sergiler. X
7 Teşhis, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hastalar için güvenli ve etkili olacak şekilde uygular. X
8 Hastaların ve çalışanların sağlık ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar. X
9 Sağlık hizmetini sunarken, fiziksel ve sosyoekonomik ortamlardaki sağlığı etkileyecek bölgesel ve küresel değişiklikleri, kendisine başvuran hastaların bireysel özellik ve davranışlarındaki değişiklikleri dikkate alır. X
10 Görevlerini yerine getirirken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. X
11 Mesleki etik kurallar çerçevesinde görev ve sorumlulukları ile yasal hak ve yükümlülüklerini üstlenir. X
12 Birey ve toplum sağlığını korumak ve geliştirmek amacıyla sosyal güvenilirlik ve sorumluluk kavramlarını dikkate alarak sağlık hizmetlerinin sunulma biçimindeki iyileştirmeleri ifade eder. X
13 Sağlık politikalarının ve sağlık uygulamalarının halk sağlığı göstergeleri üzerindeki etkilerini değerlendirir ve gerektiğinde sağlık hizmetlerinin kalitesinin artırılmasına yardımcı olmak amacıyla değerlendirmelerini bilimsel ve sosyal ihtiyaçlar temelinde değiştirir. X
14 Sağlık hizmeti sunarken katılımcı ve iş birliği içinde sağlık ekibine liderlik eder. X
15 Sağlık ekibi içinde olumlu ilişkiler kurar ve gerektiğinde ekibindeki çeşitli pozisyonlara kolayca uyum sağlar. X
16 Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve diğer meslek grupları ile kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar. X
17 Hizmet ettiği toplumla ilgili bilimsel çalışmalar planlar ve yürütür ve bu veya diğer çalışmalardan elde edilen sonuçları toplumun yararına kullanır. X
18 Mesleği ile ilgili güncel literatüre ulaşır ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. X
19 Sundukları sağlık hizmetini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer ve kendi öğrenme sürecini düzenler. X
20 Mesleki yaşamı boyunca yeni bilgileri elde etme ve değerlendirme, yeni bilgileri mevcut bilgilerle bütünleştirme, aynı zamanda değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 2 10 20
Laboratuar
Uygulama 2 20 40
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Toplam İş Yükü 70