AKTS - Antimikrobiyal Yönetim

Antimikrobiyal Yönetim (MED324) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Antimikrobiyal Yönetim MED324 2 0 0 1 2
Ön Koşul Ders(ler)i
MED192, MED292
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Uzaktan, Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Prof. Dr. Necla TÜLEK
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu kursun sonunda, katılımcılar antimikrobiyal yönetimin temel yetkinliklerini ve bunların yaygın klinik senaryolara nasıl uygulanabileceğini anlayabilmelidir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Antimikrobiyal direncin temel mekanizmalarını belirtir ve insan popülasyonundaki göreli frekanslarını tanımlar.
  • Antimikrobiyal yönetimin temel unsurlarını değerlendirir ve tıbbi uygulama ortamında temel unsurları uygulama fırsatlarını tartışır.
  • Antimikrobiyal direnç nedeniyle şu anda büyük tedavi zorlukları sunan patojenik mikroorganizmaları listeler.
  • Mikroorganizmaların izolasyonu, tanımlanması ve antimikrobiyal duyarlılık testi için yaygın yöntemleri listeler ve karşılaştırır.
  • Direnç problemlerini tanımlamak ve izlemek için antibiyogram bilgilerini kullanan prosedürleri tanımlar ve listeler.
  • Uygun antimikrobiyal formüler kararı verir.
  • Organize bir sağlık hizmeti ortamında yönetim sonuç ölçütlerini ileriye dönük olarak ölçmek için yöntemleri listeler ve karşılaştırır.
  • Antimikrobiyal ajanları optimize etmek ve bunları olası yönetim girişimleriyle ilişkilendirmek için üç veya daha fazla genel yöntem/yaklaşım önerir.
  • Temel enfeksiyon kontrol süreçlerini tartışır ve bunların antimikrobiyal yönetim programları ile ilişkisini açıklar.
  • Bir yönetim programının/ekibinin finansmanını maliyet açısından haklı kılan bir teklif hazırlar ve savunur.
  • Sık görülen senaryolara ihtiyatlı antimikrobiyal reçetelemenin temel ilkelerini uygular.
Dersin İçeriği Antimikrobiyal direnç ve farmakodinamik parametreler, antibiyotik kullanımı ve yanlış kullanımı, antimikrobiyal reçeteleme: antimikrobiyal yönetim, kültür sonuçları, duyarlılık testleri, hızlı tanı/biyobelirteçler, idrar yolu/deri ve yumuşak doku/toplum kökenli solunum yolu enfeksiyonları, akut enfeksiyöz ishal:simülasyon, senaryo tartışma.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Antimikrobiyal dirence genel bakış. -
2 Antibiyotik kullanımı ve yanlış kullanımı. Antimikrobiyal reçeteleme ve kullanım belirleyicileri. Antimikrobiyal Reçete Yazmanın İlkeleri -
3 Antimikrobiyal yönetim nedir? Neden önemli? -
4 Kültür Sonuçlarını Yorumlama Antimikrobiyal duyarlılık testleri -
5 Yönetimde laboratuvar ve hızlı tanı/biyo-belirteçlerin rolü Antimikrobiyal yönetimde enfeksiyon kontrol önlemlerinin rolü -
6 Yaygın olarak kullanılan antimikrobiyal farmakodinamik ve farmakodinamik parametreler -
7 Etkileşimli vaka çalışmaları -
8 Ara Sınav -
9 Antimikrobiyal yönetim bilgisini ve uygulamasını geliştirmeye yönelik ulusal stratejiler -
10 İdrar yolu enfeksiyonları -
11 Deri ve yumuşak doku enfeksiyonları -
12 Toplum kökenli solunum yolu enfeksiyonları -
13 Akut Enfeksiyöz İshal -
14 Simülasyon 1 Senaryo Simülasyon 2 Senaryo -
15 Tartışma: İnsan birinci basamak sağlık hizmetlerinde antimikrobiyal yönetim -
16 Final Sınavı -

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Mandell, Douglas, and Bennett's Principles and Practice of Infectious Diseases, John E. Bennett & Raphael Dolin & Martin J. Blaser. 9th Edition. 2019
2. Antımıcrobıal Stewardshıp From Prıncıples To Practıce. British Society for Antimicrobial Chemotherapy, 2018
Diğer Kaynaklar 3. https://openwho.org/courses/AMR-competency

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 30
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır. X
2 Biyopsikososyal bir yaklaşımla, sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişlerini dikkate alarak, evrensel insani değerler, etik ilkeler ve mesleki görevlere odaklanarak; dil, din, ırk veya cinsiyete dayalı ayrımcılık uygulamadan hastalara sağlık hizmeti sunar. X
3 Sağlık hizmetlerini sunarken birey ve toplum sağlığını korumayı, iyileştirmeyi ve geliştirmeyi amaçlar. X
4 Sağlığın sürdürülmesi ve iyileştirilmesi için gerekli çalışmaları, sağlığı etkileyecek bireysel, toplumsal, toplumsal ve çevresel faktörleri dikkate alarak yapar. X
5 Hedef kitlesinin özelliklerini, gereksinimlerini ve beklentilerini belirleyerek sağlıklı/hasta bireylere, yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir. X
6 Sağlık hizmetleri sunarken önlem, teşhis, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkili bir yaklaşım sergiler. X
7 Teşhis, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hastalar için güvenli ve etkili olacak şekilde uygular. X
8 Hastaların ve çalışanların sağlık ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar. X
9 Sağlık hizmetini sunarken, fiziksel ve sosyoekonomik ortamlardaki sağlığı etkileyecek bölgesel ve küresel değişiklikleri, kendisine başvuran hastaların bireysel özellik ve davranışlarındaki değişiklikleri dikkate alır. X
10 Görevlerini yerine getirirken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. X
11 Mesleki etik kurallar çerçevesinde görev ve sorumlulukları ile yasal hak ve yükümlülüklerini üstlenir. X
12 Birey ve toplum sağlığını korumak ve geliştirmek amacıyla sosyal güvenilirlik ve sorumluluk kavramlarını dikkate alarak sağlık hizmetlerinin sunulma biçimindeki iyileştirmeleri ifade eder. X
13 Sağlık politikalarının ve sağlık uygulamalarının halk sağlığı göstergeleri üzerindeki etkilerini değerlendirir ve gerektiğinde sağlık hizmetlerinin kalitesinin artırılmasına yardımcı olmak amacıyla değerlendirmelerini bilimsel ve sosyal ihtiyaçlar temelinde değiştirir. X
14 Sağlık hizmeti sunarken katılımcı ve iş birliği içinde sağlık ekibine liderlik eder. X
15 Sağlık ekibi içinde olumlu ilişkiler kurar ve gerektiğinde ekibindeki çeşitli pozisyonlara kolayca uyum sağlar. X
16 Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve diğer meslek grupları ile kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar. X
17 Hizmet ettiği toplumla ilgili bilimsel çalışmalar planlar ve yürütür ve bu veya diğer çalışmalardan elde edilen sonuçları toplumun yararına kullanır. X
18 Mesleği ile ilgili güncel literatüre ulaşır ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. X
19 Sundukları sağlık hizmetini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer ve kendi öğrenme sürecini düzenler. X
20 Mesleki yaşamı boyunca yeni bilgileri elde etme ve değerlendirme, yeni bilgileri mevcut bilgilerle bütünleştirme, aynı zamanda değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 2 32
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 1 16
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 2 1 2
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 4 4
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 4 4
Toplam İş Yükü 58