AKTS - Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I (İngilizce)
Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I (İngilizce) (HIST111) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I (İngilizce) | HIST111 | Seçmeli Dersler | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Uzaktan |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | ÜLKEMİZİN GEÇMİŞİ, BUGÜNÜ VE GELECEĞİ ARASINDA BAĞ KURMAK; TARİHSEL OLAYLAR ARASINDAKİ İLİŞKİYİ ANLAMAK; DERSİN KAPSAMINDAKİ DÖNEMDE YAŞANAN OLAYLARI VE GELİŞMELERİ DEĞERLENDİRMEK ÜZERE TÜRK TARİHİNİN KARAKTERİNİ ANLAMAK; ÖĞRENCİLERİN KİŞİSEL VE/VEYA AKADEMİK GELİŞİM SÜREÇLERİNE BİLİNÇ KAZANDIRMAK; TARİHSEL OLAYLARI SEBEP- SONUÇ İLİŞKİSİ İÇİNDE ANALİZ ETMEK; GENEL TARTIŞMALARA KATILMAK İÇİN TARİHİ MESELELERE YÖNELİK FARKINDALIK OLUŞTURMAK; TÜRKİYE CUMHURİYETİ’NİN TARİHİ MİRASI HAKKINDA BİR GÖRÜŞ OLUŞTURMAK; TÜRKİYE’NİN VE DİĞER ÜLKELERİN TARİHSEL OLAYLARI VE SÖZ KONUSU OLAYLARIN ETKİLERİ HAKKINDA KARŞILAŞTIRMA YAPMAK; ÖZELLİKLE KÜRESELLEŞME VE GÜNCEL POLİTİK AKIMLARIN ARKA PLANLARINI ANLAMAK İÇİN TARİHSEL OLAYLARI GEÇERLİ VE GERÇEKLERE ODAKLI OLARAK DEĞERLENDİRMEK |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Fransız İhtilali; Osmanlı Devletinin yapısı ve jeopolitik konumu, çöküş nedenleri; Batılılaşma hareketleri ve I. Meşrutiyet; II. Meşrutiyet; Trablusgarp ve Balkan savaşları; I. Dünya Savaşı; Kurtuluş Savaşı öncesi dönemi, kongreler, Misak-ı Milli ve TBMM`nin açılışı. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş: TARİH, TARİH BİLİMİ VE OSMANLI-TÜRKİYE TARİHİNE YÖNELİK YENİ YAKLAŞIMLAR | Belirlenen okumalar |
| 2 | MODERNLEŞME VE TOPLUMSAL DÖNÜŞÜMLER: 18. YÜZYILIN SONUNDA VE 19. YÜZYILIN BAŞINDA OSMANLI İMPARATORLUĞU | Belirlenen okumalar |
| 3 | TANZİMAT DÖNEMİ: İMPARATORLUK DEVLETİNİN SİYASASI VE YENİDEN YAPILANDIRILMASI I | Belirlenen okumalar |
| 4 | İMPARATORLUK DEVLETİNİN SİYASASI VE YENİDEN YAPILANDIRILMASI II | Belirlenen Okumalar |
| 5 | İMPARATORLUK ÇAĞI’NDA OSMANLI İMPARATORLUĞU | Belirlenen okumalar |
| 6 | 19. YÜZYIL OSMANLI İMPARATORLUĞU’NUN POLİTİK EKONOMİSİ | Belirlenen okumalar |
| 7 | II. ABDÜLHAMİD DÖNEMİ’NİN SOSYAL VE SİYASAL YAPISI | Belirlenen okumalar |
| 8 | Ara sınav dönemi | |
| 9 | JÖN TÜRK DEVRİMİ VE ETKİLERİ | Belirlenen okumalar |
| 10 | I. DÜNYA SAVAŞI VE TÜRK MİLLİ BAĞIMSIZLIK MÜCADELESİ | Belirlenen Okumalar |
| 11 | 1920LER: EKONOMİ VE SİYASET | Belirlenen okumalar |
| 12 | ANAYASAL DÖNEMDEN CUMHURİYET DÖNEMİNE TOPLUMSAL VE KÜLTÜREL DÖNÜŞÜMLER | Belirlenen okumalar |
| 13 | BÜYÜK SAVAŞ’TAN SONRA DÜNYAYA GENEL BİR BAKIŞ I | Belirlenen okumalar |
| 14 | BÜYÜK SAVAŞ’TAN SONRA DÜNYAYA GENEL BİR BAKIŞ II | Belirlenen okumalar |
| 15 | KONULARIN TEKRARI | |
| 16 | Final sınavı dönemi |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Nutuk, Mustafa Kemal Atatürk |
|---|---|
| 2. Modernleşen Türkiye’nin Tarihi İçinde, Erik Jan Zürcher | |
| 3. Sanayi Devrimi ve Sonrası, Şevket Pamuk | |
| 4. İmparatorluk Çağı, E.J. Hobsbawn | |
| 5. Osmanlı‐ Türkiye İktisadi Tarihi, Şevket Pamuk, İletişim Yayınları | |
| 6. Modern Türkiye’nin Tarihi, Feroz Ahmad | |
| 7. Türkiye’de Devlet ve Sınıflar, Çağlar Keyder | |
| 8. Osmanlılar, Halil İnalcık | |
| Diğer Kaynaklar | 9. Documents |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 70 |
| Toplam | 2 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 30 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 70 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 3 | 3 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 4 | 4 |
| Toplam İş Yükü | 71 | ||
