AKTS - Çocuk ve Ergen Psikopatolojisi

Çocuk ve Ergen Psikopatolojisi (PSY530) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Çocuk ve Ergen Psikopatolojisi PSY530 3 2 0 4 8
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Sosyal Bilimler Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Yrd. Doç. Dr. Bahar BAHTİYAR SAYGAN
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı, çocuk ve ergenlerin hem normal hem de anormal gelişimine odaklanan disiplinler arası bir yaklaşım olan gelişimsel psikopatolojiyi öğrencilere tanıtmaktır. Gelişimsel psikopatoloji perspektifinin temel konuları işlendikten sonra, öğrencilerin bu perspektiften çocukluk ve ergenlik çağının temel psikopatolojilerine bakabilmeleri, bu anlamda temel bilgi düzeyine ulaşmaları hedeflenmektedir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Çocukluk ve ergenlik döneminde normal ve normal dışı davranışların neler olduğunu tanımlayabilmek
  • Çocukluk ve ergenlik dönemi bozukluklarının etiyolojisini ve yaygınlığını açıklayabilmek
  • Çocukluk ve ergenlik dönemi bozukluklarının tanı kriterlerinin ve temel özelliklerinin neler olduğunu açıklayabilmek
  • Çocukluk ve ergenlik dönemi psikopatolojileriyle ilgili farklı önleme ve müdahale yöntemlerini tanımlayabilmek
Dersin İçeriği Çocuk ve ergen ruh sağlığı, bu döneme özgü psikolojik bozuklukların değerlendirilmesi, teşhis ve tedavisi, gelişimsel bozukluklar, öğrenme bozuklukları, davranış bozuklukları, DEHB, duygudurum ve kaygı bozuklukları.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Gelişimsel Psikopatolojilere Giriş Ders Kitabı: Bölüm 1
3 Perspektifler, Teoriler ve Psikopatoloji Ders Kitabı: Bölüm 2
4 Sınıflandırma, Değerlendirme ve Müdahale Ders Kitabı: Bölüm 5
5 Anksiyete Bozuklukları Ders Kitabı: Bölüm 6
6 Duygudurum Bozuklukları Ders Kitabı: Bölüm 7
7 Davranım Bozuklukları Ders Kitabı: Bölüm 8
8 Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu Ders Kitabı: Bölüm 9
9 Dil ve Öğrenme Güçlükleri Ders Kitabı: Bölüm 10
10 Zihinsel Gerilik Ders Kitabı: Bölüm 11
11 Otizm Spektrum Bozukluğu ve Şizofreni Ders Kitabı: Bölüm 12
12 Temel Fiziksel İşlev Bozuklukları Ders Kitabı: Bölüm 13
13 Otizm Spektrum Bozukluğu Ders Kitabı: Bölüm 12
14 Şizofreni Ders Kitabı: Bölüm 12
15 Aile Bağlamı Ders Kitabı: Bölüm 2
16 Genel Değerlendirme

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Israel, A. C., Malatras, J. W., & Wicks-Nelson, R. (2021). Abnormal child and adolescent psychology, with DSM-V updates. New York: Routledge.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum 2 15
Projeler 1 15
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 5 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Profesyonel ilişki üzerine teorik ve ampirik verileri bilmek. Kişilerarası ilişkiler, güç ilişkileri, sınır sorunları, terapötik ittifak ve müdahale ortamının bir işlevi olarak terapötik/profesyonel ilişkideki dalgalanmalar hakkında bilgiye sahip olmak. X
2 Motivasyon, kaynaklar, değerler, kişisel önyargılar ve kişinin faaliyet gösterdiği makro (iş, ulusal normlar) ve mikro (aile, cinsiyet farklılıkları) ortam hakkında benlik bilgisine sahip olmak. X
3 Etkili iletişim, yakınlığın kurulması ve sürdürülmesi, mesleki ilişkilerde güven ve saygının oluşturulması ve sürdürülmesi için gerekli becerileri edinmek. X
4 Diğer profesyonellerle çalışırken yükümlülüklerini kabul etmek, başkalarına karşı duyarlı olmak ve kendini etik bir şekilde konumlamak. X
5 Ölçme yöntemleri, kültürel bağlamda hizmet verilen popülasyonların bilgisi, insani gelişme ve teşhis gibi ölçme ve değerlendirme bilgi ve becerileri ile birlikte veri toplama ve işleme, hipotez oluşturma ve uygun olduğunda tanı koyma, rapor yazma gibi gerekli becerilere sahip olmak ve bir eylem planı oluşturmak. X
6 Çiftler, aileler, gruplar ve organizasyonlar gibi bireyler ve sistemlerle bir dizi çeşitli müdahaleyi öğrenmek, uygun müdahale yöntemlerini seçmek ve uygulamak. X
7 Eleştirel akıl yürütme becerilerini kullanarak bilgiyi analiz etmek, kritik bir problemin çözümüne yönelik kavramsal bir çerçeve geliştirmek ve bunu danışana iletmek. X
8 Profesyonel bağlamda ve bazı durumlarda akademik bağlamda projeler geliştirebilmek ve yürütebilmek için araştırma yürütme konusunda yeterli becerilere sahip olmak. Çeşitli araştırma yaklaşımlarının sosyal sistemlere uygulamak. X
9 Etik ilke ve etik karar verme süreci, olası etik ikilemlerin proaktif olarak belirlenmesi ve etik ikilemlerin çözümü konusunda bilgi ve becerilere sahip olmak. X
10 Denetime açık, iyi hazırlanmış, zamanı verimli kullanabilen, sınırların farkında olan, öğrenme yaklaşımlarını belirli değerlendirme kriterlerine bağlayabilen ve geribildirime açık bir tavırla süpervizyon almayı öğrenmek. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama 16 2 32
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 3 48
Sunum/Seminer Hazırlama 1 3 3
Projeler 1 15 15
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 30 30
Toplam İş Yükü 196