AKTS - Temel Fizyoloji
Temel Fizyoloji (SMYO101) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Temel Fizyoloji | SMYO101 | 1. Dönem | 2 | 4 | 0 | 4 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Deney, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Fizyolojinin amacı, yaşamın başlangıcı, gelişimi ve ilerlemesini sağlayan fiziksel ve kimyasal etkenleri açıklamaktır. İnsan vücudunun canlılığını sağlayan özellikler ve mekanizmalarla ilgilenir. Elde edinilen bilgi ve sonuçları mesleki derslerinde uygulamayabilmelerini amaçlamamaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Sinir sistemi, kas fizyolojisi, kan fizyolojisi, kalp ve dolaşım fizyolojisi, böbrek fonksiyonları, solunum fizyolojisi, gastrointestinal fonksiyon, endokrin sistem fizyolojisi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fizyolojiye Giriş Ve Homeostaz Hücre Fizyolojisi Hücre Fizyolojisi Kan Fizyolojisi Kas Fizyolojisi Dolaşım Sistemi Fizyolojisi Ara Sınav Solunum Sistemi Fizyolojisi Boşaltım Sistemi Fizyolojisi Endokrin Sistem Ve Metabolizma Fizyolojisi Sindirim Sistemi Fizyolojisi Sinir Sistemi Ve Duyu Organları Fizyolojisi Egzersiz Fizyolojisi |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Guyton Tıbbi Fizyoloji, John E. Hall, Güneş Tıp Kitapevleri, 2017 |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında temel düzeydeki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
2 | Fizyoterapi alanında temel düzeyde araç ve gereçlerinin kullanımı hakkında bilgiye sahiptir. | |||||
3 | Alan terminolojisini etkin kullanabilir. | X | ||||
4 | Bilimsel gelişimi destekleyen araştırma, proje ve etkinliklere katılım sağlar. | X | ||||
5 | Fizyoterapi ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
6 | Fizyoterapi uygulamalarında karşılaşılabilecek öngörülemeyecek sorunları çözmek konusunda yaratıcı fikirler öne sürebilir. | |||||
7 | Güvenli iş ortamı gerekliliklerini, risk ve tehlikeleri yorumlama becerisine sahip olur. | |||||
8 | Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | ||||
9 | Mesleki düzeyde nitelikli iletişim kurabilir ve terminolojiyi doğru bir şekilde kullanabilir. | X | ||||
10 | Mesleki uygulamalarında sağlık hizmetleri yönetimi, davranış bilimleri gibi diğer alanlardan edindiği bilgiyi uygulamaları ile bütünleştirerek kullanır. | |||||
11 | Sağlık alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak sağlığı değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır. | X | ||||
12 | İnsan anatomisi ve fizyoterapiye özgü tıbbi terimler ve terminolojiyi kullanabilir. | X | ||||
13 | Sunduğu sağlık uygulamalarında farklı disiplinlerle iş birliği içerisinde sorumluluk alır. | |||||
14 | Sağlıklı ve hasta bireyin fizyolojik yapısı, fonksiyonel kapasitesi ve fiziksel aktivite/egzersiz davranışları bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini belirleyebilir | X | ||||
15 | Temel düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 96 |