AKTS - Nörolojik Rehabilitasyon

Nörolojik Rehabilitasyon (FTR209) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Nörolojik Rehabilitasyon FTR209 3. Dönem 2 0 0 2 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. Gamze Polat
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu ders öğrenciye; nörolojik rehabilitasyon kapsamında hangi hastalıkların olduğunu ve bu hastalıkların hastanın fonksiyonel durumunu nasıl etkilediğinin değerlendirilmesi, sağlık durumunun fiziksel boyutunun değerlendirilmesi, bununla yakın ilişkisi içinde olan yaşam kalitesini değerlendirmeyi ve bu alandaki rehabilitasyon çalışmalarının nasıl yapıldığının ve dikkat edilmesi gereken ilkelerin öğrenilmesini amaçlamaktadır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersin sonunda öğrenciler: Nörolojik hastalıkları öğrenir, Hastalıklara uygun tedavi programları konusunda yeterli düzeyde bilgi sahibi olur, Nörolojik değerlendirme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur.
Dersin İçeriği Nörolojik hastaya yaklaşım, nörofizyolojik egzersiz mekanizmaları, spastisite mekanizması, denge bozukluklarında rehabilitasyon, hemiplejik hastada fizik tedavi, travmatik beyin yaralanmalarında fizik tedavi, omurilik yaralanmasında fizik tedavi, nöromuskuler hastalıklarda fizik tedavi, periferik sinir yaralanmalarında fizik tedavi, multipl sklerozlu hastada fizik tedavi, Parkinsonlu hastada fizik tedavi, nörojenik mesane, barsak, basınç ülserleri, nörolojik hastalıklarda ortez ve yürüme yardımc

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Nörolojik hastalıklara giriş
2 Nörolojik hastaya yaklaşım
3 Spastisite mekanizması
4 Denge bozukluklarında rehabilitasyon
5 Hemiplejik hastada fizik tedavi
6 Travmatik beyin yaralanmalarında fizik tedavi
7 Omurilik yaralanmasında fizik tedavi
8 Nadir hastalıklar
9 Nöromuskuler hastalıklarda fizik tedavi
10 Periferik sinir yaralanmalarında fizik tedavi
11 MS, Parkinson
12 Nörolojik hastalıklarda ortez ve yürümeye yardımcıları

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Beyazova M, Gökçe Kutsal Y. Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Cilt 2, Güneş Kitapevi , Ankara, 2000 DeLisa JA. (çeviri editörü Arasıl T)
Diğer Kaynaklar 2. Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon İlkeler ve uygulamalar, Güneş Kitapevi , Ankara, 2007

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 40
Genel Sınav/Final Juri 1 60
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanında temel düzeydeki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. X
2 Fizyoterapi alanında temel düzeyde araç ve gereçlerinin kullanımı hakkında bilgiye sahiptir. X
3 Alan terminolojisini etkin kullanabilir. X
4 Bilimsel gelişimi destekleyen araştırma, proje ve etkinliklere katılım sağlar. X
5 Fizyoterapi ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. X
6 Fizyoterapi uygulamalarında karşılaşılabilecek öngörülemeyecek sorunları çözmek konusunda yaratıcı fikirler öne sürebilir. X
7 Güvenli iş ortamı gerekliliklerini, risk ve tehlikeleri yorumlama becerisine sahip olur. X
8 Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. X
9 Mesleki düzeyde nitelikli iletişim kurabilir ve terminolojiyi doğru bir şekilde kullanabilir. X
10 Mesleki uygulamalarında sağlık hizmetleri yönetimi, davranış bilimleri gibi diğer alanlardan edindiği bilgiyi uygulamaları ile bütünleştirerek kullanır. X
11 Sağlık alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak sağlığı değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır. X
12 İnsan anatomisi ve fizyoterapiye özgü tıbbi terimler ve terminolojiyi kullanabilir. X
13 Sunduğu sağlık uygulamalarında farklı disiplinlerle iş birliği içerisinde sorumluluk alır. X
14 Sağlıklı ve hasta bireyin fizyolojik yapısı, fonksiyonel kapasitesi ve fiziksel aktivite/egzersiz davranışları bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini belirleyebilir X
15 Temel düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 2 32
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 12 4 48
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 7 1 7
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 7 1 7
Toplam İş Yükü 94