AKTS - Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yöntemleri I

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yöntemleri I (FTR102) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yöntemleri I FTR102 2. Dönem 2 4 0 4 10
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. Gamze Polat
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı fizyoterapi ünitesinde sıklıkla kullanılan elektroterapi cihazlarının elektrofiziksel prensiplerini, fizyoterapide yaygın olarak kullanılan elektroterapi modalitelerinin endikasyon ve kontraendikasyonları, uygulama sonucu dokuların cevaplarını incelemek ve bu cihazların nasıl kullanılacağı hakkında gerekli bilgi ve beceriyi kazandırmaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersin sonunda öğrenciler: Elektroterapi modalitelerinin endikasyonları ve kontraendikasyonlarını öğrenir, Elektroterapi cihazlarının kullanımını ve modalitelerin uygulama yöntemlerini öğrenir.
Dersin İçeriği Elektroterapinin fizyolojik özellikleri, tedavi ajanlarının bakımını sağlamak, elektrofizyolojik temel bilgiler, elektroterapi ajanları, elektrik stimülasyonu, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için seçimi.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Elektroterapiye giriş
2 Düz akımlar
3 Faradik ve sinüzaoidal akımlar
4 Diadinamik akımlar
5 TENS
6 Nöromusküler elektrik Stimülasyonu
7 Fonksiyonel elektrik stimülasyonu
8 Ara Sınav Teorik
9 ESWT
10 Enterferansiyel akım
11 Rus akımı
12 Mikroakım tedavisi
13 Yüksek voltajlı kesikli galvanik akım

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Arzu Razak Özdinçler (2019), Elektroterapi ve Fiziksel Modaliteler
Diğer Kaynaklar 2. Bélanger, A. Ünal, E., Dalkılınç, M., & Kaya, D. (2012). Kanıta Dayalı Elektroterapi

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 40
Genel Sınav/Final Juri 1 60
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanında temel düzeydeki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. X
2 Fizyoterapi alanında temel düzeyde araç ve gereçlerinin kullanımı hakkında bilgiye sahiptir. X
3 Alan terminolojisini etkin kullanabilir. X
4 Bilimsel gelişimi destekleyen araştırma, proje ve etkinliklere katılım sağlar. X
5 Fizyoterapi ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. X
6 Fizyoterapi uygulamalarında karşılaşılabilecek öngörülemeyecek sorunları çözmek konusunda yaratıcı fikirler öne sürebilir. X
7 Güvenli iş ortamı gerekliliklerini, risk ve tehlikeleri yorumlama becerisine sahip olur.
8 Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. X
9 Mesleki düzeyde nitelikli iletişim kurabilir ve terminolojiyi doğru bir şekilde kullanabilir. X
10 Mesleki uygulamalarında sağlık hizmetleri yönetimi, davranış bilimleri gibi diğer alanlardan edindiği bilgiyi uygulamaları ile bütünleştirerek kullanır. X
11 Sağlık alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak sağlığı değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır. X
12 İnsan anatomisi ve fizyoterapiye özgü tıbbi terimler ve terminolojiyi kullanabilir. X
13 Sunduğu sağlık uygulamalarında farklı disiplinlerle iş birliği içerisinde sorumluluk alır. X
14 Sağlıklı ve hasta bireyin fizyolojik yapısı, fonksiyonel kapasitesi ve fiziksel aktivite/egzersiz davranışları bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini belirleyebilir X
15 Temel düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 2 32
Laboratuar
Uygulama 16 4 64
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 7 98
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 7 4 28
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 7 4 28
Toplam İş Yükü 250