AKTS - Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yöntemleri I
Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yöntemleri I (FTR102) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yöntemleri I | FTR102 | 2. Dönem | 2 | 4 | 0 | 4 | 10 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı fizyoterapi ünitesinde sıklıkla kullanılan elektroterapi cihazlarının elektrofiziksel prensiplerini, fizyoterapide yaygın olarak kullanılan elektroterapi modalitelerinin endikasyon ve kontraendikasyonları, uygulama sonucu dokuların cevaplarını incelemek ve bu cihazların nasıl kullanılacağı hakkında gerekli bilgi ve beceriyi kazandırmaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Elektroterapinin fizyolojik özellikleri, tedavi ajanlarının bakımını sağlamak, elektrofizyolojik temel bilgiler, elektroterapi ajanları, elektrik stimülasyonu, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için seçimi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Elektroterapiye giriş | |
2 | Düz akımlar | |
3 | Faradik ve sinüzaoidal akımlar | |
4 | Diadinamik akımlar | |
5 | TENS | |
6 | Nöromusküler elektrik Stimülasyonu | |
7 | Fonksiyonel elektrik stimülasyonu | |
8 | Ara Sınav Teorik | |
9 | ESWT | |
10 | Enterferansiyel akım | |
11 | Rus akımı | |
12 | Mikroakım tedavisi | |
13 | Yüksek voltajlı kesikli galvanik akım |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Arzu Razak Özdinçler (2019), Elektroterapi ve Fiziksel Modaliteler |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Bélanger, A. Ünal, E., Dalkılınç, M., & Kaya, D. (2012). Kanıta Dayalı Elektroterapi |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında temel düzeydeki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
2 | Fizyoterapi alanında temel düzeyde araç ve gereçlerinin kullanımı hakkında bilgiye sahiptir. | X | ||||
3 | Alan terminolojisini etkin kullanabilir. | X | ||||
4 | Bilimsel gelişimi destekleyen araştırma, proje ve etkinliklere katılım sağlar. | X | ||||
5 | Fizyoterapi ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
6 | Fizyoterapi uygulamalarında karşılaşılabilecek öngörülemeyecek sorunları çözmek konusunda yaratıcı fikirler öne sürebilir. | X | ||||
7 | Güvenli iş ortamı gerekliliklerini, risk ve tehlikeleri yorumlama becerisine sahip olur. | |||||
8 | Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | ||||
9 | Mesleki düzeyde nitelikli iletişim kurabilir ve terminolojiyi doğru bir şekilde kullanabilir. | X | ||||
10 | Mesleki uygulamalarında sağlık hizmetleri yönetimi, davranış bilimleri gibi diğer alanlardan edindiği bilgiyi uygulamaları ile bütünleştirerek kullanır. | X | ||||
11 | Sağlık alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak sağlığı değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır. | X | ||||
12 | İnsan anatomisi ve fizyoterapiye özgü tıbbi terimler ve terminolojiyi kullanabilir. | X | ||||
13 | Sunduğu sağlık uygulamalarında farklı disiplinlerle iş birliği içerisinde sorumluluk alır. | X | ||||
14 | Sağlıklı ve hasta bireyin fizyolojik yapısı, fonksiyonel kapasitesi ve fiziksel aktivite/egzersiz davranışları bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini belirleyebilir | X | ||||
15 | Temel düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 4 | 64 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 7 | 98 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 7 | 4 | 28 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 7 | 4 | 28 |
Toplam İş Yükü | 250 |