AKTS - Hidroterapi ve Balneoterapi
Hidroterapi ve Balneoterapi (FTR103) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Hidroterapi ve Balneoterapi | FTR103 | 1. Dönem | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin, hidroterapi ve balneoterapi ile ilgili temel kavramlar ve tanımları, hidroterapi endikasyonları ve kontraendikasyonlarını, hidroterapi yöntemlerini, balneoterapi yöntemlerini, kaplıca sularının özelliklerini, kaplıca tedavisi ve uygulama yöntemlerinde fizyoterapi teknikerlerinin görevlerini öğrenmesidir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Hidroterapi tanımı, hidroterapi yöntemleri, akuaterapi havuzlarının özellikleri, akuaterapi-akuatik rehabilitasyon yöntemleri ve ekipmanları, kaplıca tıbbı, tedavisi ve tanımı, internal ve eksternal balneoterapi yöntemleri, etki mekanizmaları, kükürtlü sular- Radonlu sular, sülfatlı sular-bikarbonatlı sular, demirli sular-iyotlu sular-florlu sular-eser elementli sular, peloidler, şişelenmiş doğal mineralli sular ve kaynak suları, sauna etkileri ve uygulama şekilleri,bitki banyoları ve etkileri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hidroterapide genel kavramlar, giriş,amaç ve tanımlar | |
2 | Hidroterapinin tanımı, suyun fizyolojik etkileri | |
3 | Hidroterapi rehabilitasyon yöntemleri ve ekipmanları | |
4 | Mekanik uyarı ile hidroterapi uygulamaları | |
5 | Mekanik uyarı ile hidroterapi uygulamaları | |
6 | Havuz tedavisi ve fizyolojik etkileri | |
7 | Havuz tedavisi ve su içi egzersiz yöntemleri | |
8 | Ara Sınav Teorik | |
9 | Hastalıklarda su içi uygulamalar | |
10 | Belneoterapi tanımı ve yöntemleri | |
11 | Kaplıca tıbbı ve kaplıcalarda hijyen | |
12 | Romatizmal hastalıklarda su içi uygulamalar | |
13 | Hastalıklarda balneoterapi yöntemleri |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Hülya Harutoğlu, Isı, Işık ve Hidroterapi (2016) |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Hülya Yücel, Su İçi Rehabilitasyon (2015) |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında temel düzeydeki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
2 | Fizyoterapi alanında temel düzeyde araç ve gereçlerinin kullanımı hakkında bilgiye sahiptir. | X | ||||
3 | Alan terminolojisini etkin kullanabilir. | X | ||||
4 | Bilimsel gelişimi destekleyen araştırma, proje ve etkinliklere katılım sağlar. | X | ||||
5 | Fizyoterapi ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
6 | Fizyoterapi uygulamalarında karşılaşılabilecek öngörülemeyecek sorunları çözmek konusunda yaratıcı fikirler öne sürebilir. | X | ||||
7 | Güvenli iş ortamı gerekliliklerini, risk ve tehlikeleri yorumlama becerisine sahip olur. | X | ||||
8 | Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | ||||
9 | Mesleki düzeyde nitelikli iletişim kurabilir ve terminolojiyi doğru bir şekilde kullanabilir. | X | ||||
10 | Mesleki uygulamalarında sağlık hizmetleri yönetimi, davranış bilimleri gibi diğer alanlardan edindiği bilgiyi uygulamaları ile bütünleştirerek kullanır. | X | ||||
11 | Sağlık alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak sağlığı değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır. | X | ||||
12 | İnsan anatomisi ve fizyoterapiye özgü tıbbi terimler ve terminolojiyi kullanabilir. | X | ||||
13 | Sunduğu sağlık uygulamalarında farklı disiplinlerle iş birliği içerisinde sorumluluk alır. | X | ||||
14 | Sağlıklı ve hasta bireyin fizyolojik yapısı, fonksiyonel kapasitesi ve fiziksel aktivite/egzersiz davranışları bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini belirleyebilir | X | ||||
15 | Temel düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 6 | 4 | 24 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 15 | 4 | 60 |
Toplam İş Yükü | 116 |