AKTS - Ergoterapi
Ergoterapi (FTR108) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ergoterapi | FTR108 | Alan Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Ergoterapinin tarihçesi, ergoterapinin holistik yaklaşımları, anlamlı yaşamın psikososyal ve fiziksel görünüşünün bütünleşmesinin öğretilmesini, vücut yapı fonksiyon bozukluğunun sosyal roller ve günlük yaşama katılımı üzerine etkilerinin vaka örnekleri ile değerlendirilmesini ve üzerinde tartışılmasını amaçlar. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Ergoterapi ile ilgili genel terimler, aktivite ve katılımın tanımı, günlük yaşam aktiviteleri, oyun ve boş zaman aktiviteleri,sosyal roller, Dünya Sağlık Örgütünün özür ile ilgili fonksiyon sınıflandırması, yaşam kalitesi, zaman yönetimi, kişi merkezli yaklaşımlar, çok yönlü bakış, mental sağlık hizmetleri, engelin psikolojik yönleri, ergoterapinin sosyal yönünün tartışılması, kişisel ve çevresel faktörlerin ergoterapi ile bağlantılarının gerçek yaşam örnekleri üzerinden anlatılması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ergoterapi ile ilgili genel terimler | |
2 | Aktivite ve katılımın tanımı | |
3 | Günlük yaşam aktiviteleri, değerlendirme yöntemleri ve tedavisi | |
4 | Yaşam kalitesi ve zaman yönetimi | |
5 | Kendine yardım aletleri | |
6 | Yürüme Yardımcıları | |
7 | Çalışma postürü ve aktivite analizi | |
8 | Ara Sınav Teorik | |
9 | İş yeri düzenlemelerinde ergoterapi | |
10 | Geriatride ergoterapi | |
11 | Duyu bütünleme | |
12 | Pediatride ergoterapi | |
13 | Çevre bilimi ve sağlık |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Occupational Therapy in the Promotion of Health and Wellness, Scaffa MJ, reitz SW,Pizzi MAFA Davis Company, 2010 |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Pedretti's Occupational Therapy: Practice Skills for Physical Dysfunction, Heidi Pendleton, Winifred Schultz- |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Anestezi Teknikerliği alanı ile ilgili terminolojiye, temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgiye sahiptir. | X | ||||
2 | Anestezi Teknikerliği alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme yetisine sahiptir. | X | ||||
3 | Anestezi Teknikerliği alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. | X | ||||
4 | Anestezi Teknikerliği alanı ile ilgili sahip olduğu teorik ve uygulamalı bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | ||||
5 | Anestezi Teknikerliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülen/öngörülemeyen sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır. | X | ||||
6 | Anestezi Teknikerliği alanı ile ilgili konularda sahip olduğu bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | ||||
7 | Anestezi Teknikerliği alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | X | ||||
8 | Anestezi Teknikerliği alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişmelere duyarlıdır. | X | ||||
9 | Anestezi Teknikerliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | ||||
10 | Mesleki sorumluluklarının ve iş güvenliğinin bilincindedir, yasal sınırları bilir ve özenle uygular. | X | ||||
11 | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnektir. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 2 | 2 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 4 | 4 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 39 |