AKTS - Gelişimsel Değerlendirme ve Gözlem Teknikleri

Gelişimsel Değerlendirme ve Gözlem Teknikleri (CHL303) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Gelişimsel Değerlendirme ve Gözlem Teknikleri CHL303 3 2 0 4 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Rol Oynama/Dramatize Etme.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu derste, çocukların gelişimsel özelliklerini anlamak için gerekli değerlendirme yöntemlerini içselleştirmek, değerlendirme yöntemlerini öğrenip çeşitlendirmek, eğitimsel ve gelişimsel temel gereksinimlerinin ortaya çıkarılmasına yönelik analitik ve kanıt temelli bir bakış açısı kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Gelişimsel tanımlamanın tanımı ve önemi açıklar.
  • Standardize testlerin tanımı ve çeşitlerini anlayabilecek, uygulayabilecek ve çıkan sonuçları yorumlayabilecek; değerlendirme envanterleri ve çeşitlerini anlayabilecek, uygulayabilecek ve kanıta dayalı sonuçları yorumlayabilecek engelli ve normal 0-18 yaş çocukların gelişimsel değerlendirmeleri için uygun metotların seçilmesi, kullanılması ve yorumlanması hakkında yeterliliğe sahip olur.
Dersin İçeriği Gelişimsel değerlendirme tanımı, özellikleri, uygulaması; değerlendirme envanterleri, sosyometriler, formal ve informal testler, tarama testleri; gözlem, tanımı, çeşitleri, gözlem verilerini değerlendirmesi, doğrudan gözlemler, süre kayıtları, zaman örneklemi, olay örneklemi, gözlem, portfolio, anektodal kayıtlar, dünyada ve ülkemizde kullanılan değerlendirme araçları, gelişimsel değerlendirme raporu hazırlama.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders tanıtımı
2 Değerlendirme tanımı, sağladığı yararlar ilke ve amaçlar.
3 Değerlendirme çeşitleri, değerlendirmenin ön şartları, tarama değerlendirme
4 Eğitim izlemeye ve bilgi toplamaya yönelik değerlendirme
5 Tanısal değerlendirme, program ölçümü ve sorumluluk değerlendirmesi.
6 Değerlendirmeyi planlama, değerlendirme yöntemleri, değerlendirme envanteri ve sosyometri
7 Değerlendirmeyi planlama, değerlendirme yöntemleri, değerlendirme envanteri ve sosyometri
8 Ara sınav
9 İnformal testler, standardize testler
10 Standardize test örnekleri
11 Alternatif değerlendirme yöntemleri, performans temelli değerlendirme
12 Alternatif değerlendirme yöntemleri, oyun temelli değerlendirme
13 Ödev sunumu
14 Ödev sunumu
15 Genel tekrar
16 Genel Sınav

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Erken Çocuklukta Değerlendirme
2. Multicultural Children in the Early yaers
3. In the Spirit of the Studio, Laerning from the Atelier of Reggio Emilia
4. Early Childhood Education
5. The Hundred languages of Children, The Reggio Emilia Approach Advanced reflections
6. Early Childhood Education, Birth-8
7. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 15 5
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 2 9
Sunum 2 9
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 20
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 21 93
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sağlık, eğitim ve destek hizmetleri, organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olabilme X
2 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili temel kavram, yaklaşım ve teorileri anlayabilme, güncel yaşantılarla, ulusal ve uluslararası gelişmelerle ilişkilendirebilme. X
3 Çocuk gelişimi disiplininin temel bilgi ve becerilerinin yanına sağlık, eğitim, psikoloji gibi bilimleri de ekleyerek bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanabilme. X
4 Çocuk gelişimi disiplininin gerektirdiği bilgi ve becerileri temel alarak karşılaşılan sorunları tanımlama ve çözüm önerileri geliştirebilme. X
5 Çocuk gelişimi eğitimi ile ilgili okulöncesi eğitim kurumu, özel eğitim kurumu ve sağlık kuruluşlarındaki uygulamalarda bireysel ve ekip üyesi olarak gerekli çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve sorumluluk alabilme X
6 Çocuk gelişimi eğitimi ile ilgili okulöncesi eğitim kurumu, özel eğitim kurumu ve sağlık kuruluşlarındaki uygulamalar için gerekli temel bilgiye sahip olabilme. X
7 Çocuk gelişimi ve eğitimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye ilişkin öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve gerekli yönlendirmeleri yapabilme X
8 Mesleğe ait tüm alan uygulamalarında ve sosyal ilişkilerinde, meslek etiğine ve sosyal sorumluluk anlayışına uygun davranabilme X
9 Çocuk gelişimi konusunda toplumu ve diğer meslek gruplarını bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapabilme X
10 Evrensel bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. X
11 Bilgiye erişme maksatlı kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları, sayısal değerleri ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme. X
12 Çocuk gelişimine yönelik çalışmalarda aile ve çocuk ile kültürel yapıya uygun etkili iletişim kurabilme ve işbirliği içinde çalışabilme. X
13 Çocuk gelişimi alanında tüm çalışmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranabilme. X
14 Çocuk gelişimi alanında sosyal hakların evrenselliği ve kalite kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında duyarlılık gösterebilme. X
15 Çocuk gelişimi alanının gerektirdiği materyalleri (eğitici oyuncak, eğitici kitap ve broşürler, oyun materyali) değerlendirebilme hazırlayabilme ve eğitim amaçları doğrultusunda kullanabilme. X
16 0-18 yaş çocuklarının gelişimsel farklılıklarını erken dönemde belirleyebilme, uygun eğitim programlarını hazırlayabilme ve uygulayabilme. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 5 80
Laboratuar
Uygulama 2 3 6
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 10 2 20
Sunum/Seminer Hazırlama 1 2 2
Projeler
Raporlar
Ödevler 2 3 6
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 5 5
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 8 8
Toplam İş Yükü 127