AKTS - Erken Çocuklukta Gelişimsel Destek Programları

Erken Çocuklukta Gelişimsel Destek Programları (CHL309) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Erken Çocuklukta Gelişimsel Destek Programları CHL309 3 2 0 4 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı; Türkiye ve diğer ülkelerde okul öncesi eğitimine ilişkin modellerin karşılaştırmalı bir şekilde analiz edilmesi ve görev aldığı yaklaşımı etraflıca araştırma raporlaştırma ve sunma becerileri ile Türkiye’deki okul öncesi eğitim uygulamaları ile karşılaştırabilmesine yönelik temel bilgi düzeylerini arttırmaktır
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Giriş: temel kavramlar eğitim programlarının temelleri ve özelliklerini açıklar
  • Görev aldığı yaklaşıma ilişkin alan kaynaklarını tarar ve kendisi için gerekli olanları özetler
  • Görev aldığı yaklaşıma ilişkin rapor hazırlarken rapor tez yazım kurallarına uyar
  • Görev aldığı yaklaşıma ilişkin kaynaklara dayalı açıklayıcı rapor hazırlar
  • Görev aldığı yaklaşıma ait açıklayıcı bilgi ve resimleri kapsayan sunu hazırlar
  • Görev aldığı yaklaşıma ait hazırladığı sunuyu sınıf içinde sunar
  • Derste İncelenen Tüm yaklaşımlar ile Türkiye’de uygulanmakta olan okul öncesi ve ana baba eğitim programlarını karşılaştırır
Dersin İçeriği Erken çocukluk döneminde (0-8 yaş) gelişimsel destek programı ile ilgili tanım ve kavramlar; gelişimsel destek programının önemi; gelişimsel destek programı hazırlarken göz önüne alınacak hususlar; gelişimsel destek programlarının genel özellikleri; gelişimsel destek programı planlamada genel süreçler, planlama; farklı alanlara yönelik destek programları ve örnekler.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş: Erken çocukluk dönemi eğitiminin tarihsel gelişimi
2 Erken çocukluk dönemi eğitiminde farklı modeller projelerin dağıtımı ve çalışma esaslarının belirlenmesi
3 Erken çocukluk dönemi eğitiminde farklı modeller proje hazırlık
4 Erken çocukluk dönemi eğitiminde farklı modeller proje hazırlık
5 Erken çocukluk dönemi eğitiminde farklı modeller proje hazırlık
6 Proje sunuları-Montessori
7 Proje sunuları-Çocuktan Çocuğa, Ev Okulu yaklaşımları
8 Ara Sınav
9 Proje sunuları-HIPPY, HATAF yaklaşımları
10 Proje sunuları-Head Start, proje, yaklaşımları
11 Proje sunuları-High Scope, Bankstreet yaklaşımları
12 Proje sunuları-Minesota, PAT, Piramit
13 Proje sunuları-Waldorf, Reggio Emilia yaklaşımları
14 Türkiye’de uygulanan okulöncesi eğitim ve ana baba eğitim programları
15 Genel tekrar
16 Genel sınav

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Avcı, Neslihan, Toraman, Mehmet, (2012) Okulöncesi Öğretmeni. Okulöncesi Eğitime Giriş Ed. Eğiten Kitap Norsken Ltd.Şti. Ankara (Yaklaşıma göre değişen güncel kaynaklar)
2. Aral, Neriman; Kandır, Adalet (2001),Okul Öncesi Eğitim 2, Yapa, İstanbul
3. Başal, Handan, Asude (2005), Okul Öncesi Eğitimin İlke ve Yöntemleri, Morpa, İstanbul
4. Başal, Handan, Asude (2005), Okul Öncesi Eğitim, Morpa, İstanbul
5. Temel, Fulya; Kandır, Adalet; Erdemir, Nilay; Koçer, Hale (2004) Proje Yaklaşımı ve Program Örnekleri, Morpa Kültür Yayınları, İstanbul
6. Sevinç, Müzeyyen. 2003, Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar, Morpa Kültür Yayınları, İstanbul

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 30
Sunum 1 30
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sağlık, eğitim ve destek hizmetleri, organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olabilme X
2 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili temel kavram, yaklaşım ve teorileri anlayabilme, güncel yaşantılarla, ulusal ve uluslararası gelişmelerle ilişkilendirebilme. X
3 Çocuk gelişimi disiplininin temel bilgi ve becerilerinin yanına sağlık, eğitim, psikoloji gibi bilimleri de ekleyerek bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanabilme. X
4 Çocuk gelişimi disiplininin gerektirdiği bilgi ve becerileri temel alarak karşılaşılan sorunları tanımlama ve çözüm önerileri geliştirebilme. X
5 Çocuk gelişimi eğitimi ile ilgili okulöncesi eğitim kurumu, özel eğitim kurumu ve sağlık kuruluşlarındaki uygulamalarda bireysel ve ekip üyesi olarak gerekli çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve sorumluluk alabilme X
6 Çocuk gelişimi eğitimi ile ilgili okulöncesi eğitim kurumu, özel eğitim kurumu ve sağlık kuruluşlarındaki uygulamalar için gerekli temel bilgiye sahip olabilme. X
7 Çocuk gelişimi ve eğitimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye ilişkin öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve gerekli yönlendirmeleri yapabilme X
8 Mesleğe ait tüm alan uygulamalarında ve sosyal ilişkilerinde, meslek etiğine ve sosyal sorumluluk anlayışına uygun davranabilme X
9 Çocuk gelişimi konusunda toplumu ve diğer meslek gruplarını bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapabilme X
10 Evrensel bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. X
11 Bilgiye erişme maksatlı kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları, sayısal değerleri ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme. X
12 Çocuk gelişimine yönelik çalışmalarda aile ve çocuk ile kültürel yapıya uygun etkili iletişim kurabilme ve işbirliği içinde çalışabilme. X
13 Çocuk gelişimi alanında tüm çalışmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranabilme. X
14 Çocuk gelişimi alanında sosyal hakların evrenselliği ve kalite kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında duyarlılık gösterebilme. X
15 Çocuk gelişimi alanının gerektirdiği materyalleri (eğitici oyuncak, eğitici kitap ve broşürler, oyun materyali) değerlendirebilme hazırlayabilme ve eğitim amaçları doğrultusunda kullanabilme. X
16 0-18 yaş çocuklarının gelişimsel farklılıklarını erken dönemde belirleyebilme, uygun eğitim programlarını hazırlayabilme ve uygulayabilme. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 5 80
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 12 2 24
Sunum/Seminer Hazırlama 1 12 12
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 7 7
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 12 12
Toplam İş Yükü 135