AKTS - Fotoğrafçılığa Giriş

Fotoğrafçılığa Giriş (ART201) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Fotoğrafçılığa Giriş ART201 Güz ve Bahar 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Uygulama-Alıştırma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı - Fotoğrafın teknik ve kompozisyon bilgilerine vakıf olmak. - Mesleki ve sosyal yaşamda doğru ve amacına uygun fotoğraflar çekebilmek. - Fotoğraf alanında eser vermiş fotoğrafçıların çalışmalarını öğrenmek.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Fotoğrafın farklı kullanım alanlarını açıklar.
  • Fotoğrafta etik ve telif hakkı kavramlarını öğrenir.
  • Fotoğraf makinesi türlerini öğrenir.
  • Diyafram mekanizmasını ve objektifin odak uzunluğunu kullanarak alan derinliğini uygular.
  • Örtücü mekanizmasını kullanarak fotoğrafta hareketi uygular.
  • Fotoğraf görüntüsünün oluşturulmasında ışığı uygun biçimde kullanmayı öğrenir.
  • Fotoğraf çekiminde doğru kompozisyon için öğelerin uygun biçimde bir araya getirilmesini uygular.
  • Fotoğraf aracını farklı biçimde kullanan fotoğrafçıların çalışmalarını karşılaştırır.
Dersin İçeriği Fotoğraf ve fotoğrafçının genel tanımı; fotoğrafı oluşturan temel unsurlar, fotoğrafın farklı kullanım alanları, fotoğraf makinesi türleri, parçaları (gövde, objektif) ve değişkenler arası (iso, diyafram, enstantane) bağlantılar; fotoğrafın temel öğesi ışık, renk ve ışığın farklı kullanımları; fotoğrafta temel kompozisyon kuralları; dünya fotoğraf

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Tanışma, dersin içeriğine, sınavlara ilişkin bilgi verilecek, öğrencilerin dersle ilgili soruları cevaplanacak.
2 Fotoğraf ve fotoğrafçının genel bir tanımı. Fotoğrafı oluşturan temel unsurlar. Fotoğrafın farklı kullanım alanlarının tanımlanması.
3 Fotoğrafta etik ve telif hakkı.
4 Fotoğraf alanına dair belgesel film izlenmesi. Öğrencilerin filme dair görüşlerini yazılı olarak kısaca ifade etmeleri.
5 Fotoğraf makinesi türleri ve objektifler.
6 Fotoğrafta çekiminde ISO, diyafram, örtücü gibi değişkenler arası bağlantılar. Algılayıcılar, bellek kartları, filtreler.
7 Vize
8 Fotoğrafta ışık ve pozlandırma.
9 Fotoğrafta kompozisyon ve çeşitli konulara yaklaşım biçimleri. Bir önceki konuyla ilgili deneme çekimlerinin yapılması.
10 Fotoğraf alanına dair belgesel film izlenmesi. Öğrencilerin filme dair görüşlerini yazılı olarak kısaca ifade etmeleri.
11 Fotoğrafın icadından günümüze kadar dünya fotoğraf tarihinde eser veren fotoğrafçıların çalışmalarının sunumu. Yazılı çalışmanın tamamlanması.
12 Fotoğrafın icadından günümüze kadar dünya fotoğraf tarihinde eser veren fotoğrafçıların çalışmalarının sunumu.
13 Fotoğrafın Osmanlı İmparatorluğu ve Türkiye Cumhuriyeti’nde gelişiminin fotoğrafçıların çalışmaları eşliğinde sunumu.
14 Fotoğrafın Türkiye’de gelişiminin fotoğrafçıların çalışmaları eşliğinde sunumu. Ulusal fotoğrafçıların araştırılması.
15 Fotoğraf alanına dair belgesel film izlenmesi. Öğrencilerin filme dair görüşlerini yazılı olarak kısaca ifade etmeleri veya genel değerlendirme.
16 Final

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Akbaş, F., & İkizler, E. (2011). Fotoğraf Teknik Okumaları. İstanbul: Say Yayınları.
2. Carroll, H. (2015). İyi Fotoğraflar Çekmek İçin Bu Kitabı Okuyun. İstanbul: Remzi Kitabevi.
3. İkizler, E. (2007). Filmden Dijitale Fotoğraf. İstanbul: Say Yayınları.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 3 15
Sunum 1 15
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 6 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sağlık, eğitim ve destek hizmetleri, organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olabilme
2 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili temel kavram, yaklaşım ve teorileri anlayabilme, güncel yaşantılarla, ulusal ve uluslararası gelişmelerle ilişkilendirebilme.
3 Çocuk gelişimi disiplininin temel bilgi ve becerilerinin yanına sağlık, eğitim, psikoloji gibi bilimleri de ekleyerek bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanabilme.
4 Çocuk gelişimi disiplininin gerektirdiği bilgi ve becerileri temel alarak karşılaşılan sorunları tanımlama ve çözüm önerileri geliştirebilme.
5 Çocuk gelişimi eğitimi ile ilgili okulöncesi eğitim kurumu, özel eğitim kurumu ve sağlık kuruluşlarındaki uygulamalarda bireysel ve ekip üyesi olarak gerekli çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve sorumluluk alabilme
6 Çocuk gelişimi eğitimi ile ilgili okulöncesi eğitim kurumu, özel eğitim kurumu ve sağlık kuruluşlarındaki uygulamalar için gerekli temel bilgiye sahip olabilme.
7 Çocuk gelişimi ve eğitimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye ilişkin öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve gerekli yönlendirmeleri yapabilme
8 Mesleğe ait tüm alan uygulamalarında ve sosyal ilişkilerinde, meslek etiğine ve sosyal sorumluluk anlayışına uygun davranabilme
9 Çocuk gelişimi konusunda toplumu ve diğer meslek gruplarını bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapabilme
10 Evrensel bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
11 Bilgiye erişme maksatlı kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları, sayısal değerleri ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme.
12 Çocuk gelişimine yönelik çalışmalarda aile ve çocuk ile kültürel yapıya uygun etkili iletişim kurabilme ve işbirliği içinde çalışabilme.
13 Çocuk gelişimi alanında tüm çalışmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranabilme.
14 Çocuk gelişimi alanında sosyal hakların evrenselliği ve kalite kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında duyarlılık gösterebilme.
15 Çocuk gelişimi alanının gerektirdiği materyalleri (eğitici oyuncak, eğitici kitap ve broşürler, oyun materyali) değerlendirebilme hazırlayabilme ve eğitim amaçları doğrultusunda kullanabilme.
16 0-18 yaş çocuklarının gelişimsel farklılıklarını erken dönemde belirleyebilme, uygun eğitim programlarını hazırlayabilme ve uygulayabilme.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 3 2 6
Sunum/Seminer Hazırlama 1 10 10
Projeler
Raporlar
Ödevler 3 5 15
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 6 6
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Toplam İş Yükü 100