AKTS - Temel İngilizce Konuşma Becerileri

Temel İngilizce Konuşma Becerileri (ENG393) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Temel İngilizce Konuşma Becerileri ENG393 Alan Dışı Seçmeli 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri .
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • MDB Öğretim Görevlileri / DML Instructors
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı ENG393, özellikle dinleme ve konuşma alanlarında İngilizce dil yeterliklerini geliştirmek isteyen temel ve orta düzey kullanıcı seviyesindeki öğrenciler için tasarlanmış seçmeli bir derstir. Bu ders, öğrencileri seviyelerine uygun hem akademik hem de profesyonel ortamlarda kendilerini özgüvenli ifade için gerekli temel becerilerle donatmayı amaçlamaktadır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Okuma • okuma parçalarındaki ana fikirleri ve destekleyici ayrıntıları belirleyebilir, • okuma parçalarında ele alınan konular hakkında tartışabilir,
  • Dinleme • dinledikleri sesli metinlerdeki ana fikirleri ve detayları bulabilir, • iletişim tarzlarındaki kültürel farklılıkları ayırt edebilir, • gerçek hayatta karşılaşılan sesli metinleri ve zorlukları deneyimlemek için podcast'ler, röportajlar, TED konuşmaları veya akademik dersler gibi özgün dinleme materyallerinden faydalanabilir,
  • Konuşma - Gündelik konuşma becerileri: • sözlü iletişim tekniklerini kullanarak gündelik konuşmalara katılabilir, • uygun sözlü ve beden dilini kullanarak gündelik ve profesyonel ortamlarda kısa konuşmalar başlatıp sürdürebilir, • kişilerarası ilişkiler kurmak için kişisel hikayeleri, anekdotları veya deneyimleri paylaşabilir, - Resmi konuşma becerileri: • resmi sunumlar sırasında görsel etkiyi ve izleyici katılımını artırmak için sunum araçlarını kullanarak etkili sunumlar planlayabilir, organize edebilir ve sunabilir, • dinleyicileri belirli bir konu hakkında bilgilendirebilir ve ana fikirleri veya sorunları net bir şekilde anlamalarını sağlamak için kısa sunumlar yapabilir, • hedef kitleye uygun dil, ton ve kelime dağarcığı gibi profesyonel telefon görgü kurallarını kullanarak fikirleri, bilgileri ve istekleri telefonda açık ve net bir şekilde iletebilir, • kişisel, akademik ve profesyonel ortamlarda bağlantılar kurmak için kişisel geçmişi, ilgi alanlarını, başarılarını ve hedeflerini etkili bir şekilde ileterek kendini tanıtan konuşmalar yapabilir, • iş toplantıları, müzakereler ve röportajlar gibi resmi senaryoları rol oynama yoluyla pratik edebilir,
  • Yazma • dersler, tartışmalar ve sunumlar sırasında sözlü verilen bilgilerin anlaşılması ve değerlendirilmesine yardımcı olmak için etkili not alma stratejileri uygulayabilir, • yazılı veya sözlü verilerden toplanan bilgileri aktif olarak sentezleyerek, özetleyerek ve yansıtarak notlar alabilir.
Dersin İçeriği Bu ders, öğrencilere çeşitli iletişimsel bağlamlarda etkili bir şekilde yer almak için var olan bilgi ve becerilerini geliştirmeyi amaçlayan etkinlikler sunar. Ders öğrencilere akademik ve profesyonel ortamlarda güvenle iletişim kurup başarılı olmaları hakkında çalışmalar sağlar.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Course Orientation Course Memo
2 Konuşmalarda ana fikir ve detayları bulmak için dinleme yapma Ünite 1: Meeting New People, Learning New Things Ders Kitabı sayfa: 2-9
3 Eleştirel düşünme, metin içinde kelimelerin hangi bağlamda kullanıldığını bulma Ünite 1: Meeting New People, Learning New Things Ders Kitabı sayfa: 10-17
4 Notlardan konuşma yapma, bilgileri hatırlama çalışması Ünite 1: Meeting New People, Learning New Things Ders Kitabı sayfa: 18-21
5 "Can" ve "can't" farklılığını ayırt etmek için hikaye dinleme Ünite 2: Come Rain or Shine Ders Kitabı sayfa: 22-32
6 Hava durumu ile ilgili dinleme yapma, hava ve mevsimler hakkında konuşma yapma Ünite 2: Come Rain or Shine Ders Kitabı sayfa: 33-41
7 Detayları bulmak için dinleme yapma, yemek alışverişi hakkında konuşma yapma Ünite 3: Diet? A Piece of Cake! Ders Kitabı sayfa: 42-52
8 Yönergeleri dinleme ve takip etme, restoranda sipariş verme ve alma Ünite 3: Diet? A Piece of Cake! Ders Kitabı sayfa: 53-61
9 Konuşmada ana fikir ve detayları bulmak için dinleme yapma, bir fikir haritası kullanarak not tutma Ünite 4: A Connected World Ders Kitabı sayfa: 62-72
10 Yön sormak ve yön tarifi vermek için dinleme yapma Ünite 4: A Connected World Ders Kitabı sayfa: 73-81
11 Sofra adabı ile ilgili konuşma, özür dileme, özre karşılık verme, kültürel normlar hakkında konuşma, kültürleri karşılaştırma Ünite 6: Multicultural Communities Ders Kitabı sayfa: 102-121
12 Ana fikir ve detaylar için dinleme yapma, WH grafik düzenleyici kullanma Ünite 8: Infotainment Ders Kitabı sayfa: 142-152
13 Görüş belirtme, bir hikaye veya olay örgüsü özetleme ve anlatma, bir film veya TV dizisi hakkında sunum yapma Ünite 8: Infotainment Ders Kitabı sayfa: 153-161
14 Sunumlar Sunumlar
15 Genel Tekrar Genel Tekrar
16 Final sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. New Interactions Level 2, Mc Graw Hill,2020
Diğer Kaynaklar 2. MDB öğretim görevlileri tarafından hazırlanan ek materyaller/Supplementary Materials prepared by DML instructors

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama 3 30
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 1 15
Ödevler 1 20
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 35
Toplam 6 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sağlık, eğitim ve destek hizmetleri, organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olabilme
2 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili temel kavram, yaklaşım ve teorileri anlayabilme, güncel yaşantılarla, ulusal ve uluslararası gelişmelerle ilişkilendirebilme.
3 Çocuk gelişimi disiplininin temel bilgi ve becerilerinin yanına sağlık, eğitim, psikoloji gibi bilimleri de ekleyerek bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanabilme.
4 Çocuk gelişimi disiplininin gerektirdiği bilgi ve becerileri temel alarak karşılaşılan sorunları tanımlama ve çözüm önerileri geliştirebilme.
5 Çocuk gelişimi eğitimi ile ilgili okulöncesi eğitim kurumu, özel eğitim kurumu ve sağlık kuruluşlarındaki uygulamalarda bireysel ve ekip üyesi olarak gerekli çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve sorumluluk alabilme
6 Çocuk gelişimi eğitimi ile ilgili okulöncesi eğitim kurumu, özel eğitim kurumu ve sağlık kuruluşlarındaki uygulamalar için gerekli temel bilgiye sahip olabilme.
7 Çocuk gelişimi ve eğitimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye ilişkin öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve gerekli yönlendirmeleri yapabilme
8 Mesleğe ait tüm alan uygulamalarında ve sosyal ilişkilerinde, meslek etiğine ve sosyal sorumluluk anlayışına uygun davranabilme
9 Çocuk gelişimi konusunda toplumu ve diğer meslek gruplarını bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapabilme
10 Evrensel bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
11 Bilgiye erişme maksatlı kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları, sayısal değerleri ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme.
12 Çocuk gelişimine yönelik çalışmalarda aile ve çocuk ile kültürel yapıya uygun etkili iletişim kurabilme ve işbirliği içinde çalışabilme.
13 Çocuk gelişimi alanında tüm çalışmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranabilme.
14 Çocuk gelişimi alanında sosyal hakların evrenselliği ve kalite kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında duyarlılık gösterebilme.
15 Çocuk gelişimi alanının gerektirdiği materyalleri (eğitici oyuncak, eğitici kitap ve broşürler, oyun materyali) değerlendirebilme hazırlayabilme ve eğitim amaçları doğrultusunda kullanabilme.
16 0-18 yaş çocuklarının gelişimsel farklılıklarını erken dönemde belirleyebilme, uygun eğitim programlarını hazırlayabilme ve uygulayabilme.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama 3 1 3
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 5 5
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 1 2 2
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Toplam İş Yükü 100