AKTS - Beden Dili ve İletişim Yöntemleri
Beden Dili ve İletişim Yöntemleri (HUM291) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Beden Dili ve İletişim Yöntemleri | HUM291 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Ders öğrencilerin beden dili ile iletişim yöntemleri profesyonel ve özel hayatında daha başarılı olmasını hedeflemektedir. Etrafına doğru mesajlar veren, güçlü iletişim yeteneklerine sahip bireyler yetiştirmek dersin en temel amacıdır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Duruş, mimik, jest, konuşma ve tonlamanın yerinde ve doğru kullanılması, bunlara bağlı olarak iş ve sosyal çevrede ikna edebilme yetisini geliştirme; liderlik; beden dilini kullanarak düşünceleri karşı tarafa kabul ettirebilme. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Beden dili tanımı ve tarihi | Beden Dili Hakkında Her Şey, s. 19-24. Beden Dili, s.19-25. |
| 2 | Beden dilinin amaçları Temel hareketlerimizde doğru ve yanlış ifadeler neler Etrafımıza daha doğru sinyalleri nasıl verebiliriz | Beden Dili Hakkında Her Şey, s. 40-56 |
| 3 | Beden diline giriş Eller ve kolların ifade ettikleri İletişimde elleri daha doğru kullanma teknikleri | Beden Dili Hakkında Her Şey, s. 59-76. Beden Dili, s.173-210. Beden Dili, s. 143-172. |
| 4 | Beden dilinde duruşun (posturun) önemi Duruş (postur) teknikleri Duruşun (posturun) ifade ettikleri | Beden Dili, s.115-142. Beden Dili Hakkında Her Şey, s. 77-92. |
| 5 | Beden dilinde baş ve ağzın ifade ettikleri Başın duruşları Ağzın sözel olmayan iletişimde önemi | Beden Dili Hakkında Her Şey, s. 94-107. Beden Dili Hakkında Her Şey, s. 110-123. Beden Dili, s. 211-258. |
| 6 | Beden dilinde gözler ve burnun önemi Gözlerin sözsüz iletişimde önemi Burnun sözsüz iletişimde önemi | Beden Dili, s. 211-258. Beden Dili Hakkında Her Şey, s. 126-142. Beden Dili Hakkında Her Şey, s. 144-153. |
| 7 | Ara sınav | Öğretim görevlisi tarafından gerçekleştirilecektir. |
| 8 | Beden dilinde başarılı olmak için ayak ve bacak davranışları Ayak hareketlerinin sözel olmayan iletişimde önemi Bacak hareketlerinin sözel olmayan iletişimde önemi | Beden Dili, s. 77-114. |
| 9 | Beden dili ile yalanı saptama | Beden Dili, s. 259-294. Beden Dili Hakkında Her Şey, s. 274-290. |
| 10 | Beden dilinde giyimin önemi Renklerin ifade ettikleri Kilo ve beden dili | Beden Dili Hakkında Her Şey, s. 242-272. |
| 11 | Bir bütün olarak vücudu değerlendirme İşlenen tüm konuları birleştirme | |
| 12 | Sosyal medya ve beden dili | Beden Dili Hakkında Her Şey, s. 340-358. |
| 13 | Hitabet nedir Hitabetin önemi | Diksiyon, Beden Dili ve Hitabet, s. 119-138. |
| 14 | Öğrencilerin sunumu | |
| 15 | Öğrencilerin sunumu | |
| 16 | Genel Sınav | Ders sorumlusu tarafından hazırlanan sorular |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Beden Dili Hakkında Her Şey, Shelly Hagen, Olimpos Yayınları. |
|---|---|
| 2. Beden Dili, Joe Navarro, Alfa Yayınları. | |
| 3. Diksiyon, Beden Dili ve Hitabet, Mehmet Çelikyay, Pozitif Yayınları. | |
| Diğer Kaynaklar | 4. Beden Dili ve Hitabet, Turgay Keskin, Tutku Yayınevi. |
| 5. Beden Dili ABC’si, Selnur Atahan, Platform Yayınları. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 35 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 65 |
| Toplam | 2 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Sağlık, eğitim ve destek hizmetleri, organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgileri kazanır. | |||||
| 2 | Çocuk gelişimi alanı ile ilgili temel kavram, yaklaşım ve teorileri kazanır, bilgilerin güncel yaşantılarla, ulusal ve uluslararası gelişmeler ile ilişkilendirmesini yapar. | |||||
| 3 | Çocuk gelişimi disiplininin temel bilgi ve becerilerinin yanına sağlık, eğitim, psikoloji gibi bilimleri de ekleyerek bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanabilme becerisi kazanır. | |||||
| 4 | Çocuk gelişimi disiplininin gerektirdiği bilgi ve becerileri temel alarak karşılaşılan sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri geliştirebilme becerisi kazanır. | |||||
| 5 | Çocuk gelişimi eğitimi ile ilgili okulöncesi eğitim kurumu, özel eğitim kurumu ve sağlık kuruluşlarındaki uygulamalarda bireysel ve ekip üyesi olarak gerekli çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve sorumluluk alabilme becerisi kazanır. | |||||
| 6 | Çocuk gelişimi eğitimi ile ilgili okulöncesi eğitim kurumu, özel eğitim kurumu ve sağlık kuruluşlarındaki uygulamalar için gerekli temel bilgileri kazanır. | |||||
| 7 | Çocuk gelişimi ve eğitimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye ilişkin öğrenme gereksinimlerini belirleyerek gerekli yönlendirmeleri yapar. | |||||
| 8 | Mesleğe ait tüm alan uygulamalarında ve sosyal ilişkilerinde, meslek etiğine ve sosyal sorumluluk anlayışına uygun şekilde davranışlarda bulunma becerisi kazanır. | |||||
| 9 | Çocuk gelişimi konusunda toplumu ve diğer meslek gruplarını bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapar. | |||||
| 10 | Evrensel bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile iletişim kurma becerisi kazanır. | |||||
| 11 | Bilgiye erişme maksatlı kaynak araştırması yapabilme ile veri tabanları, sayısal değerleri ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi kazanır. | |||||
| 12 | Çocuk gelişimine yönelik çalışmalarda aile ve çocuk ile kültürel yapıya uygun etkili iletişim kurabilme ve işbirliği içinde çalışabilme becerisi kazanır. | |||||
| 13 | Çocuk gelişimi alanında tüm çalışmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranabilme becerisi kazanır. | |||||
| 14 | Çocuk gelişimi alanında sosyal hakların evrenselliği ve kalite kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında duyarlılık gösterme becerisi kazanır. | |||||
| 15 | Çocuk gelişimi alanının gerektirdiği materyalleri (eğitici oyuncak, eğitici kitap ve broşürler, oyun materyali) değerlendirme, hazırlama ve eğitim amaçları doğrultusunda kullanma becerisi kazanır. | |||||
| 16 | 0-18 yaş çocuklarının gelişimsel farklılıklarını erken dönemde belirleme, uygun eğitim programlarını hazırlama ve uygulama becerisi kazanır. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 4 | 4 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 6 | 6 |
| Toplam İş Yükü | 100 | ||
