AKTS - Müzecilikte Yaratıcı Yaklaşımlar ve Müzeler
Müzecilikte Yaratıcı Yaklaşımlar ve Müzeler (ART290) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Müzecilikte Yaratıcı Yaklaşımlar ve Müzeler | ART290 | Güz ve Bahar | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Müze bilgisi Müzenin önemini kavrayabilme Müze’de eser incelemesi yapabilme |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Müze kavramı ve tarihsel gelişimi, müze araştırma-ları yaratıcı düşünme ve güncel yaklaşımlar, Dünyada ve Türkiye?de çağdaş müzecilik ve yenilikçi uygulamalar. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Müze nedir? Müze Türleri nelerdir? | |
| 2 | Batı’da müzeciliğin gelişimi | Bir sonraki haftanın ders konusuna hazırlanılması |
| 3 | Osmanlı ve Türkiye’de Müzeciliğin gelişimi | Bir sonraki haftanın ders konusuna hazırlanılması |
| 4 | Müze ve müzecilikle ilgili tanımlar | Bir sonraki haftanın ders konusuna hazırlanılması |
| 5 | Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu | Bir sonraki haftanın ders konusuna hazırlanılması |
| 6 | Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu | |
| 7 | Ara Değerlendirme | |
| 8 | Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunundan tanımlar | Bir sonraki haftanın ders konusuna hazırlanılması |
| 9 | Tanımlar, Müze ziyaretleri, eser araştırmaları ve sunumlar | Bir sonraki haftanın ders konusuna hazırlanılması |
| 10 | Tanımlar, Müze ziyaretleri, eser araştırmaları ve sunumlar | Bir sonraki haftanın ders konusuna hazırlanılması |
| 11 | Tanımlar, Müze ziyaretleri, eser araştırmaları ve sunumlar | Bir sonraki haftanın ders konusuna hazırlanılması |
| 12 | Tanımlar, Müze ziyaretleri, eser araştırmaları ve sunumlar | |
| 13 | Müze ziyaretleri, eser araştırmaları ve sunumlar | Bir sonraki haftanın ders konusuna hazırlanılması |
| 14 | Müze ziyaretleri, eser araştırmaları ve sunumlar | Bir sonraki haftanın ders konusuna hazırlanılması |
| 15 | Müze ziyaretleri, eser araştırmaları ve sunumlar | |
| 16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
| Diğer Kaynaklar | 1. Buyurgan, S. ve Mercin, L. (2005). Görsel Sanatlar Eğitiminde Müze Eğitimi ve Uygulamaları. Ankara: Görsel Sanatlar Eğitimi Yayınları. |
|---|---|
| 2. Ünver, E. (2010). Müze ve Müzecilik Ders Notları. Atılım Üniversitesi. | |
| 3. Zilcioğlu, Ş. (2008). Prof. Dr. Bekir Onur, Çocuk Müzeleri ve Müze Eğitimi, Ankara: Ürün Yayınları. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | 1 | 30 |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 3 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Sağlık, eğitim ve destek hizmetleri, organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgileri kazanır. | |||||
| 2 | Çocuk gelişimi alanı ile ilgili temel kavram, yaklaşım ve teorileri kazanır, bilgilerin güncel yaşantılarla, ulusal ve uluslararası gelişmeler ile ilişkilendirmesini yapar. | |||||
| 3 | Çocuk gelişimi disiplininin temel bilgi ve becerilerinin yanına sağlık, eğitim, psikoloji gibi bilimleri de ekleyerek bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanabilme becerisi kazanır. | |||||
| 4 | Çocuk gelişimi disiplininin gerektirdiği bilgi ve becerileri temel alarak karşılaşılan sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri geliştirebilme becerisi kazanır. | |||||
| 5 | Çocuk gelişimi eğitimi ile ilgili okulöncesi eğitim kurumu, özel eğitim kurumu ve sağlık kuruluşlarındaki uygulamalarda bireysel ve ekip üyesi olarak gerekli çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve sorumluluk alabilme becerisi kazanır. | |||||
| 6 | Çocuk gelişimi eğitimi ile ilgili okulöncesi eğitim kurumu, özel eğitim kurumu ve sağlık kuruluşlarındaki uygulamalar için gerekli temel bilgileri kazanır. | |||||
| 7 | Çocuk gelişimi ve eğitimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye ilişkin öğrenme gereksinimlerini belirleyerek gerekli yönlendirmeleri yapar. | |||||
| 8 | Mesleğe ait tüm alan uygulamalarında ve sosyal ilişkilerinde, meslek etiğine ve sosyal sorumluluk anlayışına uygun şekilde davranışlarda bulunma becerisi kazanır. | |||||
| 9 | Çocuk gelişimi konusunda toplumu ve diğer meslek gruplarını bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapar. | |||||
| 10 | Evrensel bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile iletişim kurma becerisi kazanır. | |||||
| 11 | Bilgiye erişme maksatlı kaynak araştırması yapabilme ile veri tabanları, sayısal değerleri ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi kazanır. | |||||
| 12 | Çocuk gelişimine yönelik çalışmalarda aile ve çocuk ile kültürel yapıya uygun etkili iletişim kurabilme ve işbirliği içinde çalışabilme becerisi kazanır. | |||||
| 13 | Çocuk gelişimi alanında tüm çalışmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranabilme becerisi kazanır. | |||||
| 14 | Çocuk gelişimi alanında sosyal hakların evrenselliği ve kalite kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında duyarlılık gösterme becerisi kazanır. | |||||
| 15 | Çocuk gelişimi alanının gerektirdiği materyalleri (eğitici oyuncak, eğitici kitap ve broşürler, oyun materyali) değerlendirme, hazırlama ve eğitim amaçları doğrultusunda kullanma becerisi kazanır. | |||||
| 16 | 0-18 yaş çocuklarının gelişimsel farklılıklarını erken dönemde belirleme, uygun eğitim programlarını hazırlama ve uygulama becerisi kazanır. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 11 | 2 | 22 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 12 | 12 |
| Toplam İş Yükü | 100 | ||
