AKTS - İşitsel İşlemleme Bozuklukları
İşitsel İşlemleme Bozuklukları (AUDY408) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İşitsel İşlemleme Bozuklukları | AUDY408 | 8. Dönem | 2 | 1 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı merkezi işitme sistemi yapı ve fonksiyonu ile işitsel işlemleme bozukluklarının tanılanması ve tedavisine yönelik gerekli bilginin kazandırılamsıdır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Merkezi işitme sistemi anatomi ve fizyolojisi; işlemleme süreçleri, akustik, fonolojik ve lisan işlemleme; işitsel işlemleme ve biliş ilişkisi; yaşlanmanın işlemleme ve biliş üzerine etkisi; işitsel işlemleme problemleri ve tanısal değerlendirmede kullanılan yöntemler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Terminoloji ve Tarihsel Gelişim | Auditory Processing Disorders: Assessment, Management, and Treatment. |
2 | Merkezi İşitme Sistemi Anatomi ve Fizyolojisi | Auditory Processing Disorders: Assessment, Management, and Treatment |
3 | Nöral Plastisite, Binaural İşitme | Auditory Processing Disorders: Assessment, Management, and Treatment |
4 | İşlemleme Süreçleri | Auditory Processing Disorders: Assessment, Management, and Treatment |
5 | Fonolojik İşlemleme | Auditory Processing Disorders: Assessment, Management, and Treatment |
6 | Lisan İşlemleme | Auditory Processing Disorders: Assessment, Management, and Treatment |
7 | Bilişsel İşlemleme | Auditory Processing Disorders: Assessment, Management, and Treatment |
8 | Ara Sınav | |
9 | İşitsel İşlemleme ve Biliş İlişkisi | Handbook of Central Auditory Processing Disorder, Volume I: Auditory Neuroscience and Diagnosis |
10 | Yaşlanmanın İşlemleme ve Biliş Üzerine Etkisi | Handbook of Central Auditory Processing Disorder, Volume I: Auditory Neuroscience and Diagnosis |
11 | Çocuklarda İşitsel İşlemleme Problemleri: Belirti ve Davranış Özellikleri | Handbook of Central Auditory Processing Disorder, Volume I: Auditory Neuroscience and Diagnosis |
12 | Çocuklarda İşitsel İşlemleme Problemleri: Tanısal Değerlendirme ve Testler | Assessment and Management of Central Auditory Processing Disorders in the Educational Setting: From Science to Practice |
13 | İşitsel İşlemleme Problemleri: Kanıta Dayalı Tedavi ve Erken Girişim | Assessment and Management of Central Auditory Processing Disorders in the Educational Setting: From Science to Practice; Handbook of Central Auditory Processing Disorder, Volume II: Comprehensive Intervention |
14 | İşitsel İşlemleme Problemleri: Sorunla Başa Çıkma Stratejileri ve Aile Danışmanlığı | Assessment and Management of Central Auditory Processing Disorders in the Educational Setting: From Science to Practice; Handbook of Central Auditory Processing Disorder, Volume II: Comprehensive Intervention |
15 | Genel Tekrar | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Geffner, D., & Ross-Swain, D. (Eds.). (2018). Auditory processing disorders: assessment, management, and treatment. |
---|---|
2. Bellis, T. J. (2011). Assessment and management of central auditory processing disorders in the educational setting: From science to practice. Plural Publishing. | |
3. Musiek, F. E., & Chermak, G. D. (Eds.). (2013). Handbook of central auditory processing disorder, volume I: auditory neuroscience and diagnosis (Vol. 1). Plural Publishing. | |
4. Chermak, G. D., & Musiek, F. E. (Eds.). (2013). Handbook of central auditory processing disorder, volume II: Comprehensive intervention (Vol. 2). Plural Publishing. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
2 | Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. | X | ||||
3 | Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. | X | ||||
4 | Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. | X | ||||
5 | Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. | X | ||||
6 | Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. | X | ||||
7 | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. | X | ||||
8 | Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. | X | ||||
9 | Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 1 | 16 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 104 |