AKTS - Sosyal Medya Yönetimi

Sosyal Medya Yönetimi (ETP104) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Sosyal Medya Yönetimi ETP104 2. Dönem 3 0 0 3 6
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Gözde Akkın
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Yeni medya ve sosyal medyanın mimarisini kavrayacaktır.
  • Yeni medya ve sosyal medya takip, ölçme ve değerlendirme araçları hakkında bilgi sahibi olacaktır
  • Sosyal medya mecralarını etkin bir şekilde kullanabilmek için gerekli bilgi ve becerilere sahip olacaklardır.
Dersin İçeriği Sosyal medyanın kişi ve kurumlar için önemi, Sosyal medya için yönetim stratejisi nasıl belirlenir? Hedef kitlenin tespiti, Sosyal medyada prime time var mıdır? Sosyal medya için yayın politikasının tespiti, Sosyal medya yayınlarında reklam ve ürün yerleştirme, Sosyal medyada eleştiri, yorum ve sorulara yanıt verme, Sosyal medyada gündem oluşturma ve sohbet yönetimi, Sosyal medyada kampanya yönetimi, Sosyal medyada kriz yönetimi.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Sosyal Medyanın Kişi ve Kurumlar İçin Önemi Kara, T., Özgen, E. (2012). Sosyal Medya Akademi. İstanbul: Beta Yayınları.
2 Sosyal Medya İçin Yönetim Stratejisi Nasıl Belirlenir? Kara, T., Özgen, E. (2012). Sosyal Medya Akademi. İstanbul: Beta Yayınları.
3 Hedef Kitlenin Tespiti Kara, T., Özgen, E. (2012). Sosyal Medya Akademi. İstanbul: Beta Yayınları
4 Sosyal Medyada Prime Time var mı? Kara, T., Özgen, E. (2012). Sosyal Medya Akademi. İstanbul: Beta Yayınları.
5 Sosyal Medya İçin Yayın Politikasının Tespiti Kara, T., Özgen, E. (2012). Sosyal Medya Akademi. İstanbul: Beta Yayınları.
6 Sosyal Medya Yayınlarında Reklam ve Ürün Yerleştirme Kara, T., Özgen, E. (2012). Sosyal Medya Akademi. İstanbul: Beta Yayınları.
7 Sosyal Medyada Eleştiri, Yorum ve Sorulara Yanıt Verme Kara, T., Özgen, E. (2012). Sosyal Medya Akademi. İstanbul: Beta Yayınları.
8 Ara Sınav
9 Sosyal Medyada Eleştiri, Yorum ve Sorulara Yanıt Verme Kara, T., Özgen, E. (2012). Sosyal Medya Akademi. İstanbul: Beta Yayınları.
10 Sosyal Medyada Gündem Oluşturma ve Sohbet Yönetimi Kara, T., Özgen, E. (2012). Sosyal Medya Akademi. İstanbul: Beta Yayınları.
11 Sosyal Medyada Gündem Oluşturma ve Sohbet Yönetimi Kara, T., Özgen, E. (2012). Sosyal Medya Akademi. İstanbul: Beta Yayınları.
12 Sosyal Medyada Kampanya Yönetimi Kara, T., Özgen, E. (2012). Sosyal Medya Akademi. İstanbul: Beta Yayınları.
13 Sosyal Medyada Kampanya Yönetimi Kara, T., Özgen, E. (2012). Sosyal Medya Akademi. İstanbul: Beta Yayınları.
14 Sosyal Medyada Kriz Yönetimi Kara, T., Özgen, E. (2012). Sosyal Medya Akademi. İstanbul: Beta Yayınları.
15 Sosyal Medyada Kriz Yönetimi Kara, T., Özgen, E. (2012). Sosyal Medya Akademi. İstanbul: Beta Yayınları.
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Kara, T., Özgen, E. (2012). Sosyal Medya Akademi. İstanbul: Beta Yayınları.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 50
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 50
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 E-ticaret ve pazarlamayla ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olur. X
2 E-ticaret ve pazarlama alanındaki bilgisini aktif biçimde kullanarak uygulama becerisini ortaya koyar. X
3 E-ticaret ve pazarlama alanındaki dinamikleri güncel uygulamalar çerçevesinde değerlendirir. X
4 E-ticaret ve pazarlama ile ilgili teknolojik, ticari ve sosyo-kültürel gelişmeleri takip etmek için gerekli bilgileri analiz eder. X
5 E-ticaret ve pazarlama alanındaki sorunları analitik ve objektif düşünme kabiliyetiyle çözüme kavuşturur. X
6 Eğitim aldığı e-ticaret ve pazarlama alanında etkin bir biçimde yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde bilgiye sahip olur. X
7 İletişim kabiliyeti gelişmiş, vizyon sahibi, etik değerlere bağlı ve takım çalışmasına uyum becerisi yüksek mesleki yetkinliğe sahip olur. X
8 Web tasarımının temellerini öğrenir. X
9 E-ticaret siteleri, mobil pazarlama, dijital reklamcılık, dijital medya planlama, sosyal medya, dijital analiz ve ölçümleme konularında detaylı bilgiye sahip olur. X
10 Veri okuryazarlığı ve veri yönetimi konularında bilgi sahibi olur. X
11 Değişen iletişim stratejileri ve teknolojilerine hâkim olur, süreçleri yönetebilir X
12 İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 2 10 20
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 30 30
Toplam İş Yükü 150