AKTS - E-Ticarette Pazarlama Yönetimi
E-Ticarette Pazarlama Yönetimi (ETP207) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
E-Ticarette Pazarlama Yönetimi | ETP207 | 3. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Elektronik pazarlamaya giriş, e-iş, e- ticaret ve e-pazarlama kavramları, internet üzerinde pazarlamanın gelişimi ve internette pazarlamaya geçiş, internette pazarlar, elektronik pazarlamada pazarlama süreci, elektronik pazarlamada hedef pazar stratejileri e-pazarlamada ürün/hizmet kararları ve fiyat, e-pazarlamada tutundurma kararları ve dağıtım, internet üzerinde pazarlama stratejisinin oluşturulması, internet üzerinde alışveriş, elektronik ödeme sistemleri |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kişisel Satış | Ders kitabı, ss. 195-205 |
2 | Satış arttırıcı çabalar | Ders kitabı, ss. 205-214 |
3 | Reklam ve Halka İlişkiler | Ders kitabı, ss. 215-236 |
4 | İnternette pazarlama ve doğrudan pazarlama | Ders kitabı, ss. 239-262 |
5 | Dağıtım ve tedarik zinciri | Ders kitabı, ss. 263-280 |
6 | Toptan ve perakende satış | Ders kitabı, ss. 280-290 |
7 | Ara Sınav | |
8 | Pazarlama araştırması | Ders kitabı, ss. 53-60 |
9 | Örneklem seçimi ve veri toplama yöntemleri | Ders kitabı, ss. 60-68 |
10 | Hizmet pazarlaması | Ders kitabı, ss. 303-316 |
11 | Uluslararası pazarlama | Ders kitabı, ss. 317-340 |
12 | Pazarlama yönetimi | Ders kitabı, ss. 291-300 |
13 | Pazarlama etiği | Ders kitabı, ss. 301-315 |
14 | Genel Tekrar | |
15 | Genel Tekrar | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Mucuk, İ. (2014). Pazarlama İlkeleri (20. Baskı). İstanbul: Türkmen Kitabevi. |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 50 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 47 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 53 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | E-ticaret ve pazarlamayla ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
2 | E-ticaret ve pazarlama alanındaki bilgisini aktif biçimde kullanarak uygulama becerisini ortaya koyar. | X | ||||
3 | E-ticaret ve pazarlama alanındaki dinamikleri güncel uygulamalar çerçevesinde değerlendirir. | X | ||||
4 | E-ticaret ve pazarlama ile ilgili teknolojik, ticari ve sosyo-kültürel gelişmeleri takip etmek için gerekli bilgileri analiz eder. | X | ||||
5 | E-ticaret ve pazarlama alanındaki sorunları analitik ve objektif düşünme kabiliyetiyle çözüme kavuşturur. | X | ||||
6 | Eğitim aldığı e-ticaret ve pazarlama alanında etkin bir biçimde yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde bilgiye sahip olur. | X | ||||
7 | İletişim kabiliyeti gelişmiş, vizyon sahibi, etik değerlere bağlı ve takım çalışmasına uyum becerisi yüksek mesleki yetkinliğe sahip olur. | X | ||||
8 | Web tasarımının temellerini öğrenir. | X | ||||
9 | E-ticaret siteleri, mobil pazarlama, dijital reklamcılık, dijital medya planlama, sosyal medya, dijital analiz ve ölçümleme konularında detaylı bilgiye sahip olur. | X | ||||
10 | Veri okuryazarlığı ve veri yönetimi konularında bilgi sahibi olur. | X | ||||
11 | Değişen iletişim stratejileri ve teknolojilerine hâkim olur, süreçleri yönetebilir | X | ||||
12 | İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 125 |