AKTS - E-Ticarette Pazarlama Yönetimi

E-Ticarette Pazarlama Yönetimi (ETP207) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
E-Ticarette Pazarlama Yönetimi ETP207 3. Dönem 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dr. Öğr. Üyesi Fehmi Buğra Erdal
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler pazarlama uygulamalarını tanımlar
  • Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler pazarlama araştırması yöntemlerini açıklar
  • Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler etkin tutundurma stratejilerini belirler
Dersin İçeriği Elektronik pazarlamaya giriş, e-iş, e- ticaret ve e-pazarlama kavramları, internet üzerinde pazarlamanın gelişimi ve internette pazarlamaya geçiş, internette pazarlar, elektronik pazarlamada pazarlama süreci, elektronik pazarlamada hedef pazar stratejileri e-pazarlamada ürün/hizmet kararları ve fiyat, e-pazarlamada tutundurma kararları ve dağıtım, internet üzerinde pazarlama stratejisinin oluşturulması, internet üzerinde alışveriş, elektronik ödeme sistemleri

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Kişisel Satış Ders kitabı, ss. 195-205
2 Satış arttırıcı çabalar Ders kitabı, ss. 205-214
3 Reklam ve Halka İlişkiler Ders kitabı, ss. 215-236
4 İnternette pazarlama ve doğrudan pazarlama Ders kitabı, ss. 239-262
5 Dağıtım ve tedarik zinciri Ders kitabı, ss. 263-280
6 Toptan ve perakende satış Ders kitabı, ss. 280-290
7 Ara Sınav
8 Pazarlama araştırması Ders kitabı, ss. 53-60
9 Örneklem seçimi ve veri toplama yöntemleri Ders kitabı, ss. 60-68
10 Hizmet pazarlaması Ders kitabı, ss. 303-316
11 Uluslararası pazarlama Ders kitabı, ss. 317-340
12 Pazarlama yönetimi Ders kitabı, ss. 291-300
13 Pazarlama etiği Ders kitabı, ss. 301-315
14 Genel Tekrar
15 Genel Tekrar
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Mucuk, İ. (2014). Pazarlama İlkeleri (20. Baskı). İstanbul: Türkmen Kitabevi.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 50
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 47
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 53
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 E-ticaret ve pazarlamayla ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olur. X
2 E-ticaret ve pazarlama alanındaki bilgisini aktif biçimde kullanarak uygulama becerisini ortaya koyar. X
3 E-ticaret ve pazarlama alanındaki dinamikleri güncel uygulamalar çerçevesinde değerlendirir. X
4 E-ticaret ve pazarlama ile ilgili teknolojik, ticari ve sosyo-kültürel gelişmeleri takip etmek için gerekli bilgileri analiz eder. X
5 E-ticaret ve pazarlama alanındaki sorunları analitik ve objektif düşünme kabiliyetiyle çözüme kavuşturur. X
6 Eğitim aldığı e-ticaret ve pazarlama alanında etkin bir biçimde yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde bilgiye sahip olur. X
7 İletişim kabiliyeti gelişmiş, vizyon sahibi, etik değerlere bağlı ve takım çalışmasına uyum becerisi yüksek mesleki yetkinliğe sahip olur. X
8 Web tasarımının temellerini öğrenir. X
9 E-ticaret siteleri, mobil pazarlama, dijital reklamcılık, dijital medya planlama, sosyal medya, dijital analiz ve ölçümleme konularında detaylı bilgiye sahip olur. X
10 Veri okuryazarlığı ve veri yönetimi konularında bilgi sahibi olur. X
11 Değişen iletişim stratejileri ve teknolojilerine hâkim olur, süreçleri yönetebilir X
12 İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 2 10 20
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Toplam İş Yükü 125