AKTS - Pazar Araştırması

Pazar Araştırması (ETP206) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Pazar Araştırması ETP206 4. Dönem 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dr. Öğr. Üyesi Fehmi Buğra Erdal
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Pazarlama alanda problemleri belirler
  • Temel araştırma sistematiğini öğrenir
  • Veri toplama yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur
  • Pazarlama alanında kullanılan temel istatistiki analizlerin uygulanması konusunda bilgi sahibi olur
  • Araştırma raporu sunumu konusunda bilgi sahibi olur
Dersin İçeriği Pazar araştırmasının önemi, Pazar araştırması süreci, Pazar araştırmasında problemin tanımlanması, Örnekleme ve örnekleme yöntemleri, Pazar araştırmasında birincil ve ikincil veriler, Pazar araştırmasında soru ve ölçek türleri, Pazar araştırmasında gözlem ve gözlem yöntemleri, Pazar araştırmasında deney yöntemi, Verilerin toplanması ve verilerin sınıflandırılması, Verilerin analizi ve yorumlanması, Pazar araştırma raporunun hazırlanması.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Pazar Araştırmasına Giriş Konu 1
2 Araştırma modeli oluşturma ve hipotez yazımı Konu 2
3 Veri türleri ve kaynakları Konu 3
4 Grupların oluşturulması, Araştırma sorusunun belirlenmesi, Hipotezlerin Yazılması Konu 4
5 Araştırma Tasarımları- I Keşifsel Araştırma Konu 5
6 Araştırma Modelleri II- Tanımlayıcı Araştırma Konu 6
7 Araştırma Modelleri III- Nedensel Araştırma Konu 7
8 Ara Sınav
9 Örnekleme Konu 8
10 Ölçüm ve ölçekler Konu 9
11 Anket formu tasarımı Konu 10
12 Veri analizi Konu 11
13 Temel Farklılık Testleri Konu 12
14 İlişki Testleri Konu 13
15 Pazarlama Araştırması Raporu Konu 14
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Ercan Gegez, Pazar Araştırması, Beta Yayınları

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 50
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 50
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 E-ticaret ve pazarlamayla ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olur. X
2 E-ticaret ve pazarlama alanındaki bilgisini aktif biçimde kullanarak uygulama becerisini ortaya koyar. X
3 E-ticaret ve pazarlama alanındaki dinamikleri güncel uygulamalar çerçevesinde değerlendirir. X
4 E-ticaret ve pazarlama ile ilgili teknolojik, ticari ve sosyo-kültürel gelişmeleri takip etmek için gerekli bilgileri analiz eder. X
5 E-ticaret ve pazarlama alanındaki sorunları analitik ve objektif düşünme kabiliyetiyle çözüme kavuşturur. X
6 Eğitim aldığı e-ticaret ve pazarlama alanında etkin bir biçimde yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde bilgiye sahip olur. X
7 İletişim kabiliyeti gelişmiş, vizyon sahibi, etik değerlere bağlı ve takım çalışmasına uyum becerisi yüksek mesleki yetkinliğe sahip olur. X
8 Web tasarımının temellerini öğrenir. X
9 E-ticaret siteleri, mobil pazarlama, dijital reklamcılık, dijital medya planlama, sosyal medya, dijital analiz ve ölçümleme konularında detaylı bilgiye sahip olur. X
10 Veri okuryazarlığı ve veri yönetimi konularında bilgi sahibi olur. X
11 Değişen iletişim stratejileri ve teknolojilerine hâkim olur, süreçleri yönetebilir X
12 İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 2 10 20
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Toplam İş Yükü 125