AKTS - Membran Bilimi ve Prosesleri

Membran Bilimi ve Prosesleri (CEAC571) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Membran Bilimi ve Prosesleri CEAC571 Alan Seçmeli 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Doç. Dr. Enver Güler
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı • Membran biliminin gelişimi ve ilgili süreçler üzerinde genel bir bakış sağlamak. • Konu temellerini öğrencilerin problem çözmek için analitik düşünme yeteneklerini geliştirilerek vermek. • Membrane teknolojileri uygulamalarında kritik düşünme ve problem çözme yeteneklerini geliştirmek.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • • Sentetik membran tanımlarını ve membran malzemelerini açıklar.
  • • Membran karakterizasyon yöntemlerini tanımlar.
  • • Membran süreçlerinde kütle taşınımını açıklar.
  • • Membranlarda konsantrasyon polarizasyon ve kirliliği tanımlar.
  • • Filtrasyon uygulamalarında membran süreçlerini açıklar.
  • • İyon değişim membran süeçlerinin temellerini öğretir. • Enerji üreten membran süreçlerini ve ters elektrodiyalizi öğretir. • Yakıt hücrelerinin temellerini öğretir.
Dersin İçeriği Temel konseptler ve membran bilimi tanımları, membran malzemeleri, karakterizasyon, taşınım teorisi, kirlenme ve konsantrasyon polarizasyon, membran ayrışma süreçleri, iyon değişim membran süreçleri, enerji üreten süreçler ve yakıt hücreleri

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş, tanımlar Bölüm 1
2 Membran malzemeleri, özellikler Bölüm 2
3 Membran sentezi ve karakterizasyon Bölüm 3-4
4 Taşınım teorisi Bölüm 5
5 Membran süreçleri Bölüm 6
6 Konsantrasyon polarizasyon, kirlilik Bölüm 7
7 ARASINAV
8 Mikrofiltrasyon, Ultrafiltrasyon Diğer kaynaklar
9 Nanofiltrasyon, ters ozmos Diğer kaynaklar
10 Gaz Ayırma, Pervaporasyon, destilasyon Diğer kaynaklar
11 İyon değişim membran süreçleri Diğer kaynaklar
12 Enerji üreten membran süreçleri Diğer kaynaklar
13 Ters elektrodiayaliz Diğer kaynaklar
14 Yakıt hücreleri Diğer kaynaklar
15 Hibrit membran prosesleri Diğer kaynaklar
16 GENEL SINAV

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Mulder, M., Basic Principles of Membrane Technology, Kluwer Academic. The Netherlands, 2004.
Diğer Kaynaklar 2. Baker, R.W., Membrane Technology and Applications, New York, J. Wiley, 2004.
3. Ders notları.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum 1 20
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 50
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve kimya mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi kazanır.
2 Karmaşık kimya mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisi kazanır. Bu amaçlara uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygulayabilir.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar. Bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular.
4 Kimya Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır. Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya kimya mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi ve bireysel çalışma becerisi kazanır.
7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar ve en az bir yabancı dil bilgisi kazanır. Etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar. Etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanır.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini edinir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
9 Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk bilinci edinir; kimya mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur.
10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi edinir. Girişimcilik, yenilikçilik hakkında fikir sahibidir ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur.
11 Kimya mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir. Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 1 16
Sunum/Seminer Hazırlama 1 11 11
Projeler 1 20 20
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Toplam İş Yükü 125