AKTS - Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I
Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I (HIST101) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I | HIST101 | 1. Dönem | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Uzaktan |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Öğrencilere vatan sevgisini aşılamak, Atatürk ilkelerine bağlı, Atatürkçü gençler olarak yetişmelerini sağlamak, demokrasi bilincini geliştirerek çağdaş demokratik yönetim düzeyine hangi aşamalardan geçilerek ulaşıldığını kavratmaktır. Öğrencilere, günümüzün sorunlarını Atatürkçü yaklaşımla çözüm önerileri geliştirecek tutum, davranış ve yeteneği kazandırmaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Fransız İhtilali; Osmanlı Devletinin yapısı ve jeopolitik konumu, çöküş nedenleri; Batılılaşma hareketleri ve I. Meşrutiyet; II. Meşrutiyet; Trablusgarp ve Balkan savaşları; I. Dünya Savaşı; Kurtuluş Savaşı öncesi dönemi, kongreler, Misak-ı Milli ve TBMM`nin açılışı. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnkılâp ve inkılâp ile ilişkili kavramlar. Klasik Osmanlı yapısında değişim | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi s. 2-8. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 21-32. |
2 | Coğrafi keşifler. Rönesans ve reform hareketleri. Aydınlanma Çağı. Fransız inkılâbı. Sanayi inkılâbı | Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 32-36. Siyasi Tarih, Oral Sander, s. 80-116; 161-175; 207-217. |
3 | Osmanlı Devletinde yenileşme hareketleri. 3. Selim Dönemi. 2. Mahmut Dönemi. | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 15-23. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 38-43. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 31-33. Siyasi Tarih, Oral Sander, s. 195-207. |
4 | Tanzimat Fermanı. Islahat Fermanı. 1. Meşrutiyet Dönemi. | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 23-32. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 43-52. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 33-36. |
5 | 2. Meşrutiyet Dönemi. 31 Mart olayı ve sonuçları. 2. Meşrutiyet Dönemi düşünce akımları. | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 35-47. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 52-61. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 36-42. |
6 | Trablusgarp Savaşı. Balkan Savaşları. | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 47-50. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 64-72. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 42-46. |
7 | Ara sınav | |
8 | 1. Dünya Savaşı ve sonuçları. 1. Dünya Savaşında Osmanlı Devleti. | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 50-61. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 73-104. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 42-62. |
9 | Mondros Mütarekesi. Mondros Mütarekesi dönemindeki siyasi gelişmeler. Paris Barış Konferansı. | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 63-75. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 105-110. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 65-76. |
10 | Mondros Mütarekesi ortamında cemiyetler. | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 75-83. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 112-119. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 76-82. |
11 | Mustafa Kemal Paşa’nın Anadolu’ya geçişi. Genelgeler ve Kongreler Dönemi. | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 87-96. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s.122-133. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 87-106. |
12 | Heyet-i Temsiliye’nin faaliyetleri. Misak-ı Milli. Türkiye Büyük Millet Meclisinin açılışı. | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 96-108. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 133-142. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 107-114, 118-123. |
13 | Sevr Barış Anlaşması. Düzenli ordunun kurulması. Doğu cephesi. | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 108-118. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 146-150, 160-165. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 127-132, 136-140. |
14 | Güney cephesi. Batı cephesi. | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 118-131. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 165-186. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 133-136, 140-165. |
15 | Lozan Barış Anlaşması. | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 133-148. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 186-194. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 165-171. |
16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Nutuk, Mustafa Kemal Atatürk |
---|---|
2. Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Siyasal Kitapevi, Ankara, 2017 | |
3. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, Siyasal Kitapevi, Ankara, 2010 | |
4. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Okutman Yayıncılık, Ankara, 2011 | |
5. Siyasi Tarih, Oral Sander, İmge Kitapevi, Ankara, 2011 | |
Diğer Kaynaklar | 6. Türkiye’nin Demokrasi Tarihi, Tevfik Çavdar, İmge Yayınları, Ankara, 2008 |
7. Türkiye’de Çağdaşlaşma, Niyazi Berkes, YKY, İstanbul, 2008 | |
8. Türk Demokrasi Tarihi, Kemal Karpat, Afa Yayınları, İstanbul, 1996 | |
9. Atatürk ve Demokratik Türkiye, Halil İnalcık, Kırmızı Yayınları, İstanbul, 2007 | |
10. Türkiye’nin Yakın Tarihi, İlber Ortaylı, Timaş Yayınları, İstanbul, 2012 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 70 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 30 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 70 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve kimya mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi kazanır. | |||||
2 | Karmaşık kimya mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisi kazanır. Bu amaçlara uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygulayabilir. | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar. Bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | |||||
4 | Kimya Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır. Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya kimya mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi ve bireysel çalışma becerisi kazanır. | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar ve en az bir yabancı dil bilgisi kazanır. Etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar. Etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanır. | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini edinir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk bilinci edinir; kimya mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur. | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi edinir. Girişimcilik, yenilikçilik hakkında fikir sahibidir ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur. | |||||
11 | Kimya mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir. Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 6 | 6 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 76 |