AKTS - Sanat Tarihi
Sanat Tarihi (EÜT141) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Sanat Tarihi | EÜT141 | 1. Dönem | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
- |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Prehistorik devir ile birlikte sanatın ortaya çıkışı, anlamı, önemi ve geçirdiği evreleri tanıtmak, devirleri kronolojik olarak sınıflandırarak, sanat ile ilgili kavramlar ve terimleri öğretmek amaçlanır. Sanatın oluşumunda, gelişiminde insanların yaşadığı doğal çevre, teknoloji, din, sosyo ekonomik yapı ve uygarlıkların birbirleriyle olan etkileşimlerini fark ettirebilmek hedeflenir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | İnsanın ilk ortaya çıkışından, günümüze dek olan uygarlıkların sanatını, geçirmiş oldukları evreler ve sanat tarzları ele alınarak; sanatın oluşumunda ve gelişiminde insanın yaşadığı doğal çevre, sosyo-ekonomik yapı, siyasi ve sosyal düzen, teknoloji, din ve uygarlıkların birbirleriyle olan ilişkileri ve etkileşimleri irdelenmektedir. Prehistorik, Protohistorik, Erken Tarihi ve Tarihi Dönemler, Mezopotamya, Mısır, Antik Yunan ve Roma sanat eserleri tanıtılıp Roman Gotik, Rönesans, Maniyerizm, Barok, Rokoko, 19. Ve 20. yy. sanat akımları ve üslupler örneklerle incelenmektedir. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sanat’ın doğuşu, kavramlar, üslup gelişimleri | Her ders sonunda bir sonraki konu verilerek öğrencilerin araştırma yapmaları sağlanacaktır. |
2 | Sanatın amaç ve işlevi, toplum ve diğer sosyolojik unsurlarla olan ilişkileri | Her ders sonunda bir sonraki konu verilerek öğrencilerin araştırma yapmaları sağlanacaktır. |
3 | Sanat Terimleri; ilkel topluluklardan başlayarak sanatın geçirdiği evreler | Her ders sonunda bir sonraki konu verilerek öğrencilerin araştırma yapmaları sağlanacaktır. |
4 | Anadolu kültürlerindeki sanat üsluplarının kronolojik değerlendirilmesi (Prehistorik, Protohistorik) | Her ders sonunda bir sonraki konu verilerek öğrencilerin araştırma yapmaları sağlanacaktır. |
5 | MÖ. 2. bin-1.bin sanat özellikleri | Her ders sonunda bir sonraki konu verilerek öğrencilerin araştırma yapmaları sağlanacaktır. |
6 | Mezopotamya Mısır Sanatı’nın karakteristik özellikleri | Her ders sonunda bir sonraki konu verilerek öğrencilerin araştırma yapmaları sağlanacaktır. |
7 | Antik Yunan Sanatı özellikleri | Her ders sonunda bir sonraki konu verilerek öğrencilerin araştırma yapmaları sağlanacaktır. |
8 | Vize sınavı | Vize sınavına hazırlık |
9 | Roma Devri Sanatı | Her ders sonunda bir sonraki konu verilerek öğrencilerin araştırma yapmaları sağlanacaktır. |
10 | Bizans Devri Sanatı-Erken Ortaçağ Avrupa Sanatı | Her ders sonunda bir sonraki konu verilerek öğrencilerin araştırma yapmaları sağlanacaktır. |
11 | Avrupa’daki çeşitli sanat akım ve üslup özellikleri (Rönesans, Maniyerizm, Barok v.s.) | Her ders sonunda bir sonraki konu verilerek öğrencilerin araştırma yapmaları sağlanacaktır. |
12 | Avrupa’daki çeşitli sanat akım ve üslup özellikleri | Her ders sonunda bir sonraki konu verilerek öğrencilerin araştırma yapmaları sağlanacaktır. |
13 | Avrupa’daki çeşitli sanat akım ve üslup özellikleri | Her ders sonunda bir sonraki konu verilerek öğrencilerin araştırma yapmaları sağlanacaktır. |
14 | 19. ve 20.yy. Sanat Akımları ve üslup özellikleri | Her ders sonunda bir sonraki konu verilerek öğrencilerin araştırma yapmaları sağlanacaktır. |
15 | 19. ve 20.yy. Sanat Akımları ve üslup özellikleri | Her ders sonunda bir sonraki konu verilerek öğrencilerin araştırma yapmaları sağlanacaktır. |
16 | Genel Sınav | Genel sınava hazırlık |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. A.Turani, Dünya Sanat Tarihi, İst,2007 |
---|---|
2. E.H Gomrich, Sanatın Öyküsü, İst, 1980 | |
3. G.Petrov, Olaylar İçinde Büyük sanatçılar ve Üstün Yapıtları, İst.1979 | |
4. S.K Yetkin, Estetik ve Ana Sorunları, İst.1979 | |
5. I.Edman, Sanat ve İnsan, İst.1977 | |
6. Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi 1.2.3 cilt İst. 1987 | |
7. M.Sözen U.Tanyeli, Sanat Kavram ve terimleri Sözcüğü, İst.1986 | |
8. D.Hasol, Ansiklopedik Mimarlık Sözlüğü, İst.1993 | |
9. S.Little, İzmler, Sanatı Anlamak | |
10. National Geographic, Visual History of the world, Berlin,2005 | |
11. Adam Hart-Davis, History, The Definitive Visual Guide, from the Dawn of civilization to the Present day, London 2007 | |
12. A.Cotterel, The Penguin Encyclopedia of Ancient Civilizations New York 1988 | |
13. J.McIntosh&C.Twist, Civilizations Ten Thousand Years of Ancient History, London, 2001 | |
14. G.Richter, A Handbook of Greek art, New York 1977 | |
15. A.Şişman Sanata ve Sanat Kavramlarına Giriş İst.2006 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 15 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 19 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanıyla ilgili edindiği çok boyutlu bilgiyi akademik ortamlara yansıtabilme becerisine sahiptir. | |||||
2 | Alanı için düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel gerekli altyapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
3 | Endüstri Ürünleri Tasarımı alanında ekonomik, çevresel, toplumsal alanlarda ve sürdürülebilirlik ilkeleri ve standartları konularında bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||
4 | Alanıyla ilgili yasal çerçeve ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | |||||
5 | Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||
6 | Alanında kavram geliştirme ve teoriyi pratiğe yansıtabilme, alternatif tasarım çözümleri geliştirebilme ve proje aşamasını kavramsal boyuttan uygulama aşamasına kadar bağımsız olarak yürütebilme becerisine sahiptir. | |||||
7 | Alanında gerekli araştırmayı saptama, doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanma ve sonuçları yorumlama becerisine sahiptir. | |||||
8 | Alanında yaptığı çalışmalarda etkili çizimi, yazılı ve görsel sunum teknik ve araçlarını kullanma becerisine sahiptir. | |||||
9 | Disiplinlerarası çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluk alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahiptir. | |||||
10 | Alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenir. | |||||
11 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle hareket eder. Bunun için gerekli motivasyona ve öğrenme becerilerine sahip olur. | X | ||||
12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | |||||
13 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. | |||||
14 | Bilgi ve becerilerini profesyonel bir yaklaşımla etik ilkelerin ışığında, mesleki kural ve standartlar ile yasal çerçevelere uygun olarak, toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak kullanır. | |||||
15 | İnsan değerinin bilgisiyle, insan haklarına ve bu temelde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı gösterir; toplumsal sorumluluk ve sosyal adalet bilinciyle hareket eder. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 13 | 1 | 13 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 5 | 5 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 28 |