AKTS - Fikri, Mülki Haklar ve Endüstriyel Tasarımın Korunumu
Fikri, Mülki Haklar ve Endüstriyel Tasarımın Korunumu (GTM071) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Fikri, Mülki Haklar ve Endüstriyel Tasarımın Korunumu | GTM071 | Seçmeli Dersler | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
- |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Teorik Seçmeli Ders |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Fikri Mülki Haklar ve Endüstriyel Tasarımın Korunması ile ilgili teorik bilgilerin edindirilmesi amaçlanır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Fikri Mülki Haklar ve Endüstriyel Tasarımın Korunması ile ilgili tüm genel bilgiler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, Ders formatının anlatılması, Fikri Mülki ve Endüstriyel Tasarımın korunması dersine giriş bilgileri | Araştırma |
2 | Tasarım hakkı kapsamı nedir? Tescil nasıl bir koruma sağlar? Tasarımda yenilik nedir? | Okuma |
3 | Ayırt edici nitelik nedir? Rüchan hakkı nedir? | Okuma |
4 | Koruma kapsamı dışında tutulan tasarımlar nelerdir? Tasarımın piyasada rekabet gücüne katıları nelerdir? Ülkemizde ki tasarım tescil sistemi nasıl işlemektedir? Tasarım hakkı talep eden ile tasarımcı arasındaki fark nedir? | Araştırma |
5 | ARA SINAV | Ara sınava hazırlık |
6 | Özel Marka Patent Vekilleri ziyareti | |
7 | Endüstriyel tasarımlar kaç yıl süre ile koruma altına alınır? Çoklu başvuru nedir? Koşulları nelerdir? Endüstriyel tasarımın tescil başvurusu tarihinin kesinleşmesi için hangi belgeler gerekmektedir? | Araştırma |
8 | Endüstriyel tasarım tescili başvurusu için nereye müracat edilir? Örnek müracat çalışması | Araştırma |
9 | ARA SINAV | Ara sınava hazırlık |
10 | Türkiye’de tescilli bir endüstriyel tasarım tüm dünya da geçerlimidir? Endüstriyel Tasarım başvurusunun ya da tescilinin konu olabileceği hukuki işlemler ve değişiklikler nelerdir? Tasarım hakkına tecavüz sayılacak fiiller ve mahkeme tarafından verilecek cezalar nelerdir? | Araştırma |
11 | Patent nedir? Buluş nedir? Faydalı model nedir? Patent ve faydalı model arasındaki farklar nelerdir? Bütün buluşlar patent alabilir mi? Marka nedir? | Okuma |
12 | PROJE SUNUMLARI | Sunum hazırlama |
13 | Türk Patent Enstitüsü Ziyareti | |
14 | Genel Değerlendirme | Tekrar |
15 | Genel Değerlendirme | Tekrar |
16 | Genel Sınav | Genel sınava hazırlık |
Kaynaklar
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 15 | 5 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 15 |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 25 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 4 | 35 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 20 |
Toplam | 22 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanıyla ilgili edindiği çok boyutlu bilgiyi akademik ortamlara yansıtabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
2 | Alanı için düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel gerekli altyapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
3 | Endüstri Ürünleri Tasarımı alanında ekonomik, çevresel, toplumsal alanlarda ve sürdürülebilirlik ilkeleri ve standartları konularında bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
4 | Alanıyla ilgili yasal çerçeve ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | X | ||||
5 | Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
6 | Alanında kavram geliştirme ve teoriyi pratiğe yansıtabilme, alternatif tasarım çözümleri geliştirebilme ve proje aşamasını kavramsal boyuttan uygulama aşamasına kadar bağımsız olarak yürütebilme becerisine sahiptir. | X | ||||
7 | Alanında gerekli araştırmayı saptama, doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanma ve sonuçları yorumlama becerisine sahiptir. | X | ||||
8 | Alanında yaptığı çalışmalarda etkili çizimi, yazılı ve görsel sunum teknik ve araçlarını kullanma becerisine sahiptir. | X | ||||
9 | Disiplinlerarası çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluk alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahiptir. | X | ||||
10 | Alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenir. | X | ||||
11 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle hareket eder. Bunun için gerekli motivasyona ve öğrenme becerilerine sahip olur. | X | ||||
12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | X | ||||
13 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. | X | ||||
14 | Bilgi ve becerilerini profesyonel bir yaklaşımla etik ilkelerin ışığında, mesleki kural ve standartlar ile yasal çerçevelere uygun olarak, toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak kullanır. | X | ||||
15 | İnsan değerinin bilgisiyle, insan haklarına ve bu temelde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı gösterir; toplumsal sorumluluk ve sosyal adalet bilinciyle hareket eder. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 5 | 5 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 31 |