AKTS - Ürün Tasarımında Bilgisayar Destekli 3 Boyutlu Modelleme
Ürün Tasarımında Bilgisayar Destekli 3 Boyutlu Modelleme (GTM045) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ürün Tasarımında Bilgisayar Destekli 3 Boyutlu Modelleme | GTM045 | Seçmeli Dersler | 1 | 2 | 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Uygulamalı Seçmeli Ders |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Tasarlanan ürünün 3ds Max programı kullanılarak 3 boyutlu modellenmesi |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Ders, öğrenci tasarımlarının, 3ds Max programı yardımı ile 3 boyutlu olarak görselleştirebilmelerine yöneliktir. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | 3ds Max arayüzü tanıtımı | Programın arayüzünün incelenmesi |
| 2 | Değiştirme komutlarının öğretimi (Yer değiştirme, Döndürme, ölçeklendirme) | Objenin nasıl hareket edeceğinin incelenmesi |
| 3 | Temel 3b geometrilerin oluşturulması (Standard Temel Nesneler) Temel 2b şekillerin oluşturulması (Eğriler) | Küp, küre, silindir, prizma ,vb incelenmesi; Çizgi, dikdörtgen, elips, vb. incelenmesi |
| 4 | Kopyalama teknikleri öğretimi (Kopyalama , Sıralama ) Hizalama komutu kullanımı (Hizalama) | Objenin nasıl çoğaltılacağının incelenmesi Objelerin birbirine göre hizalanmasının incelenmesi |
| 5 | Boolean Modelleme Tekniği öğretimi | Objelerin birbiri ile etkileşiminin araştırılması |
| 6 | Proboolean komutunun öğretimi | Boolean komutu ile yapılan modellemelerin proboolean ile nasıl daha kolay ve hızlı yapılacağının incelenmesi |
| 7 | Detaylı bir objenin proboolean komutu kullanılarak modellenmesi | Bütünü oluşturan küçük parçaların proboolean ile yaratımının araştırılması |
| 8 | I. ara sınav | Verilen bir ürünün, Boolean modelleme tekniği ile modellenmesi |
| 9 | Eğri ile Modelleme Tekniği öğretimi | 2 boyutlu çizgiler ile 3 boyutlu objeler oluşturmanın incelenmesi |
| 10 | Nokta, segment ve eğri elementleri ile çizgilerin kontrol edilmesi ve derinlik verme komutu ile 3 boyuta ulaşılmasının gösterimi | Çizgileri oluşturan elementlerin incelenmesi |
| 11 | Detaylı bir objenin eğri ile modelleme tekniği kullanılarak modellenmesi | Objenin analizi yapılarak çizgilerden oluşan bir iskeletinin hazırlanmasının incelenmesi |
| 12 | 2. ara sınav | Verilen bir ürünün, eğri ile modelleme tekniği ile modellenmesi |
| 13 | Poligon Modelleme Tekniği öğretimi | Amorf bir objeyi oluşturan polygonların analizinin yapılması |
| 14 | Nokta, Kenar, Yüzey, Poligon, Element komutlarının öğretimi | Objenin poligona dönüştürülmesi sonrası, alt komutların incelenmesi |
| 15 | Detaylı bir objenin poligon modelleme tekniği kullanılarak modellenmesi | Objeyi oluşturan alt parçaların poligonlarına ayrılmasının araştırılması |
| 16 | Final Sınavı | Verilen bir ürünün, Poligon modelleme tekniği ile modellenmesi |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Autodesk 3ds Max 2014 Essentials: Autodesk Official Press |
|---|
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 15 | 10 |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 1 | 20 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 20 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
| Toplam | 19 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Alanıyla ilgili edindiği çok boyutlu bilgiyi akademik ortamlara yansıtabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
| 2 | Alanı için düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel gerekli altyapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
| 3 | Endüstri Ürünleri Tasarımı alanında ekonomik, çevresel, toplumsal alanlarda ve sürdürülebilirlik ilkeleri ve standartları konularında bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||
| 4 | Alanıyla ilgili yasal çerçeve ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | |||||
| 5 | Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
| 6 | Alanında kavram geliştirme ve teoriyi pratiğe yansıtabilme, alternatif tasarım çözümleri geliştirebilme ve proje aşamasını kavramsal boyuttan uygulama aşamasına kadar bağımsız olarak yürütebilme becerisine sahiptir. | X | ||||
| 7 | Alanında gerekli araştırmayı saptama, doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanma ve sonuçları yorumlama becerisine sahiptir. | X | ||||
| 8 | Alanında yaptığı çalışmalarda etkili çizimi, yazılı ve görsel sunum teknik ve araçlarını kullanma becerisine sahiptir. | X | ||||
| 9 | Disiplinlerarası çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluk alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahiptir. | X | ||||
| 10 | Alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenir. | X | ||||
| 11 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle hareket eder. Bunun için gerekli motivasyona ve öğrenme becerilerine sahip olur. | X | ||||
| 12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | X | ||||
| 13 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. | X | ||||
| 14 | Bilgi ve becerilerini profesyonel bir yaklaşımla etik ilkelerin ışığında, mesleki kural ve standartlar ile yasal çerçevelere uygun olarak, toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak kullanır. | X | ||||
| 15 | İnsan değerinin bilgisiyle, insan haklarına ve bu temelde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı gösterir; toplumsal sorumluluk ve sosyal adalet bilinciyle hareket eder. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 1 | 3 | 3 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 2 | 4 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 3 | 3 |
| Toplam İş Yükü | 90 | ||
