AKTS - Ürün Tasarımında Bilgisayar Destekli 3 Boyutlu Görselleştirme
Ürün Tasarımında Bilgisayar Destekli 3 Boyutlu Görselleştirme (GTM046) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ürün Tasarımında Bilgisayar Destekli 3 Boyutlu Görselleştirme | GTM046 | Seçmeli Dersler | 1 | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
GTM 045 ÜRÜN TASARIMINDA BİLGİSAYAR DESTEKLİ 3 BOYUTLU MODELLEME |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Uygulamalı Seçmeli Ders |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Tasarlanan ürünü foto-gerçekçi olarak görselleştirmenin öğretilmesi |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Ders, öğrencilerin tasarımlarını bilgisayar programları yardımı ile en iyi şekilde görselleştirip ürünü en iyi şekilde sunuma hazır hale getirebilmelerine yöneliktir. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | V-Ray Programına Giriş | Kaynak olarak verilen dökümanların incelenmesi |
2 | V-Ray Programına Giriş ve Program Ayarları | Programın arayüzünün incelenmesi |
3 | Işık Bilgisi | Işık ve aydınlatma konularının incelenmesi |
4 | Malzeme Bilgisi | Malzemeyi oluşturan parlama, yüzey resmi, şeffaflık, yansıtma gibi özelliklerin incelenmesi |
5 | Malzeme Bilgisi | Malzemeyi oluşturan parlama, yüzey resmi, şeffaflık, yansıtma gibi özelliklerin incelenmesi |
6 | Hazır Malzemelerin Kullanılması | Hazır malzemelerin internetten kullanıma yönelik inceleme yapılması |
7 | Kamera Bilgisi | Kamera, objektif, lens, apertür hızı gibi konuların incelenmesi |
8 | Kamera Bilgisi | Kamera, objektif, lens, apertür hızı gibi konuların incelenmesi |
9 | Sahne Yaratma ve Düzenleme | Sahneyi oluşturan kamera, perde, ortam, ürün ve ışık organizasyonlarının incelenmesi |
10 | Sahne Yaratma ve Düzenleme | Sahneyi oluşturan kamera, perde, ortam, ürün ve ışık organizasyonlarının incelenmesi |
11 | I. ara sınav | Geçmiş konuların tekrarı |
12 | Sahne Yaratma ve Düzenleme | Ürünü en iyi şekilde gösteren sahne düzenlerine ait örneklerin incelenmesi |
13 | Sahne Yaratma ve Düzenleme | Ürünü en iyi şekilde gösteren sahne düzenlerine ait örneklerin incelenmesi |
14 | İleri Malzeme Hazırlama ve Görselleştirme Teknikleri | İstenen malzemelerin ve sahnelerin hazırlanması konusunda inceleme ve araştırma |
15 | İleri Malzeme Hazırlama ve Görselleştirme Teknikleri | İstenen malzemelerin ve sahnelerin hazırlanması konusunda inceleme ve araştırma |
16 | Genel Tekrar | Tüm konulara ait eksik bilgilerin saptanması ve yeni örneklerin neler olabileceğinin ve nasıl uygulanabileceğinin araştırılması |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Vray The Complete Guide 2nd Edition / Francesco Legrenzi |
---|---|
3. 3DS Max 2011 ile görselleştirme/ Emrah Çelik / Değişim Yayınları | |
Diğer Kaynaklar | 2. Vray Tutorials / Chaos Group |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 15 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 18 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanıyla ilgili edindiği çok boyutlu bilgiyi akademik ortamlara yansıtabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
2 | Alanı için düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel gerekli altyapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
3 | Endüstri Ürünleri Tasarımı alanında ekonomik, çevresel, toplumsal alanlarda ve sürdürülebilirlik ilkeleri ve standartları konularında bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||
4 | Alanıyla ilgili yasal çerçeve ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | |||||
5 | Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
6 | Alanında kavram geliştirme ve teoriyi pratiğe yansıtabilme, alternatif tasarım çözümleri geliştirebilme ve proje aşamasını kavramsal boyuttan uygulama aşamasına kadar bağımsız olarak yürütebilme becerisine sahiptir. | X | ||||
7 | Alanında gerekli araştırmayı saptama, doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanma ve sonuçları yorumlama becerisine sahiptir. | X | ||||
8 | Alanında yaptığı çalışmalarda etkili çizimi, yazılı ve görsel sunum teknik ve araçlarını kullanma becerisine sahiptir. | X | ||||
9 | Disiplinlerarası çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluk alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahiptir. | X | ||||
10 | Alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenir. | X | ||||
11 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle hareket eder. Bunun için gerekli motivasyona ve öğrenme becerilerine sahip olur. | X | ||||
12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | X | ||||
13 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. | X | ||||
14 | Bilgi ve becerilerini profesyonel bir yaklaşımla etik ilkelerin ışığında, mesleki kural ve standartlar ile yasal çerçevelere uygun olarak, toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak kullanır. | X | ||||
15 | İnsan değerinin bilgisiyle, insan haklarına ve bu temelde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı gösterir; toplumsal sorumluluk ve sosyal adalet bilinciyle hareket eder. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 3 | 3 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 3 | 3 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 90 |