AKTS - Tasarım Yönetimi

Tasarım Yönetimi (EÜT312) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Tasarım Yönetimi EÜT312 3 0 0 3 3
Ön Koşul Ders(ler)i
-
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. Berna Dalaman
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Tasarım yönetimi kavramının öğretilmesi
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bir tasarım probleminin ya da ihtiyacının farkına varma yetisini geliştirir.
  • Tasarım ihtiyacını, araştırma ve geliştirme aşamalarını kavrar.
  • Tasarım ihtiyacını bu konuda karar alabilecek kişilere anlatabilir.
  • Tasarım ihtiyacının karşılanabilmesi için gereken kaynakları açıklar.
  • Kaynakların ve tasarım sürecinin yönetimi hakkında temel bilgileri edinir.
  • Süreç ve sonuçları değerlendirebilir.
Dersin İçeriği Tasarımın işletmelerdeki tanımı, farklı tasarım disiplinleri, tasarım yönetiminin gelişimi ve değişimi, rekabet aracı olarak tasarımın rolü, tasarımın kurumsal stratejilerdeki yeri, kurumsal kimlik imgesi ve yönetimi, tasarım mesleği için insan kaynakları, tasarımda proje yönetimi gibi konuları kapsamaktadır.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Tasarımın rekabet gücü üzerindeki etkisi. Tasarım, inovasyon ve Ar-Ge ilişkisi Okuma
2 Firmalarda tasarım işlevi nasıl yerine getirilir? Araştırma
3 Endüstriyel tasarım proje süreci aşamaları I Okuma
4 Endüstriyel tasarım proje süreci aşamaları II Okuma
5 Tasarım yönetimi kavramının ortaya çıkış süreci Okuma
6 Tasarım yönetimi nedir? Okuma
7 Tasarım yönetiminin kapsamı Okuma
8 Ara Sınav Ara sınava hazırlık
9 Tasarım yöneticileri ne yapar? Okuma
10 Tasarım Yönetimi kavramında gelişim yönleri Okuma
11 Firmaların tasarım seviyeleri ve denetim araçları Okuma
12 Tasarım yönetimi uygulama örnekleri Okuma
13 Tasarım yönetimi uygulama örnekleri Okuma
14 Tasarım yönetimi uygulama örnekleri Araştırma
15 Tasarım yönetimi uygulama örnekleri Araştırma
16 Genel Sınav Genel sınava hazırlık

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. BORJA DE MOZOTA, B. (2005). Tasarım Yönetimi (Çeviren: Sibel Kaçamak). MediaCat Kitapları, İstanbul.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 15 5
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 20
Sunum - -
Projeler 1 20
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 25
Genel Sınav/Final Juri 1 30
Toplam 19 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 30
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanıyla ilgili edindiği çok boyutlu bilgiyi akademik ortamlara yansıtabilme becerisine sahiptir. X
2 Alanı için düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel gerekli altyapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. X
3 Endüstri Ürünleri Tasarımı alanında ekonomik, çevresel, toplumsal alanlarda ve sürdürülebilirlik ilkeleri ve standartları konularında bilgi ve kavrayışa sahiptir. X
4 Alanıyla ilgili yasal çerçeve ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir.
5 Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. X
6 Alanında kavram geliştirme ve teoriyi pratiğe yansıtabilme, alternatif tasarım çözümleri geliştirebilme ve proje aşamasını kavramsal boyuttan uygulama aşamasına kadar bağımsız olarak yürütebilme becerisine sahiptir. X
7 Alanında gerekli araştırmayı saptama, doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanma ve sonuçları yorumlama becerisine sahiptir. X
8 Alanında yaptığı çalışmalarda etkili çizimi, yazılı ve görsel sunum teknik ve araçlarını kullanma becerisine sahiptir. X
9 Disiplinlerarası çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluk alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahiptir. X
10 Alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenir. X
11 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle hareket eder. Bunun için gerekli motivasyona ve öğrenme becerilerine sahip olur.
12 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. X
13 En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. X
14 Bilgi ve becerilerini profesyonel bir yaklaşımla etik ilkelerin ışığında, mesleki kural ve standartlar ile yasal çerçevelere uygun olarak, toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak kullanır. X
15 İnsan değerinin bilgisiyle, insan haklarına ve bu temelde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı gösterir; toplumsal sorumluluk ve sosyal adalet bilinciyle hareket eder. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama 1 2 2
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 1 1
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 2 2
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 2 2
Toplam İş Yükü 39