Rusça I (RUS201) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Rusça I RUS201 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Rusça
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Rol Oynama/Dramatize Etme, Proje Tasarımı/Yönetimi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. MDB Diğer Diller Öğr.Gör.
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Dersin genel amacı, öğrencilerin Avrupa Birliği Dil Ölçütleri’ne göre A1 seviyesinde (Başlangıç Düzeyinde) Rusça iletişim kurmasına yardımcı olacak temel dil becerilerini kazandırmaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersin sonunda öğrenciler, Okuma: • Alfabeyi tanıyabilir, • kısa metinlerdeki ana fikri bulabilir, • bir metinde spesifik bir bilgiyi tespit edebilir,
  • Dinleme: • dinleme metinlerindeki temel düşünceyi bulabilir, • dinleme aracılığıyla Rusçanın kullanımı ve telaffuzuna yönelik saptamalar yapabilir,
  • Konuşma: • kişisel bilgi verebilir, • günlük faaliyetleri hakkında konuşabilir,
  • Yazma: • diyalog tamamlayabilir ve ilgili soruları cevaplayabilir, • kendini tanıtan kısa metinler yazabilir,
  • Teknoloji kullanımı: • gerekli teknolojik etkinlikleri kendi vaktinde yaparak sorumluluk alabilir
Dersin İçeriği Başlangıç düzeyinde iletişim kurmaya yardımcı olacak kelime bilgisi, dilbilgisi ve iletişimsel beceriler; ülkeler, uyruklar, meslekler, aile, duygular, yiyecekler ve içecekler, renkler ve giysiler ve günlük rutinler.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Oryantasyon Ders tanıtım kitapçığı
2 1.ders ‘Дорога в Россию 1’kitabı Kiril alfabesi yazılışı ve okunuşu, Fonetik kuralları Sayfa 3
3 2. ders ‘Дорога в Россию 1’kitabı Rusçada isim Sayfa 14
4 3. ders ‘Дорога в Россию 1’kitabı КТО ЭТО?ЧТО ЭТО? soruları, Я-МЫ, ТЫ-ВЫ, ОН-ОНА-ОНИ, şahıs zamirleri Sayfa 25
5 4. ders ‘Дорога в Россию 1’kitabı КАК? КОГДА soruları, Kelime hazinesi çalışması(alıştırmalar) İsimlerin cinsiyetleri(gramer) b ile biten dişi ve eril cinsiyetli isimlerin çalışması, МОЙ –ТВОЙ, НАШ- ВАШ iyelik zamirleri Sayfa 34
6 5.ders ‘Дорога в Россию 1’kitabı ЧЕЙ ?sorusu, TEKİL-ÇOĞUL grameri, Diyalog çalışması, Cümle kalıpları çalışması Sayfa 58
7 6. ders ‘Дорога в Россию 1’kitabı Zarflar alıştırması, Diyalog çalışması, Kelime hazinesi çalışması, Cümle kalıpları çalışması, ЗНАТЬ fiili Sayfa 74
8 ARA SINAV
9 7. ders ‘Дорога в Россию 1’kitabı Zarflar alıştırması, Diyalog çalışması, Kelime hazinesi çalışması, Cümle kalıpları çalışması Sayfa 78
10 8. ders ‘Дорога в Россию 1’kitabı Sayılar (alıştırmalar) КАКОЙ?КАКАЯ? КАКОЕ? КАКИЕ? Sıfatlar (gramer) –ЫЙ, -ОЙ, -АЯ, -ОЕ, -ЫЕ, Kelimenin kökü sert ünsüzle biten grubunun çekimleri, ЭТОТ,ЭТА, ЭТО, ЭТИ işaret zamirleri, Cümle kalıpları çalışması Sayfa 96
11 9. ders ‘Дорога в Россию 1’kitabı Sayılar Sıfatlar,РУССКИЙ (-ЫЙ, -АЯ, -ОЕ, -ИЕ) Kelimenin kökü Г, К, Х, ile biten sıfat grubunun çekimleri, Cümle kalıpları Sayfa 108
12 10. ders ‘Дорога в Россию 1’kitabı SIFATLAR. СИНИЙ ( -ИЙ, -ЯЯ, -ЕЕ, -ИЕ) Kelimenin kökü yumuşak ünsüzle biten sıfat grubunun çekimleri, Cümle kalıpları Sayfa 122.
13 11. ders ‘Дорога в Россию 1’kitabı Konu tekrarı, Diyalog çalışması Kelime hazinesi çalışması, Cümle kalıpları çalışması NOTLU ÖDEV Sayfa134
14 12. ders ‘Дорога в Россию 1’kitabı НРАВИТСЯ- НРАВЯТСЯ cümle kalıbı, Fiillerin çekimleri ve şimdiki zamanı, Cümle kalıpları çalışması, ЖИТЬ ПИСАТЬ fiillerin çekimleri ve cümle kalıpları çalışması, Kelime hazinesi çalışması Sayfa 138
15 GENEL TEKRAR
16 FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. “Дорога в Россию 1” by V.Antonova, M.Nahabina, M.Safronova, A.Tolstıh.
3. Russkiy Suvenir by İrina Mozelova.
Diğer Kaynaklar 2. Öğretim görevlisi tarafından hazırlanan ek materyaller

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 2 30
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma.
2 İçmimarlık alanında ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme. X
3 İçmimarlık alanıyla ilgili ilkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma.
4 İçmimarlık alanında gerekli veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme.
5 İçmimari tasarım sürecinde verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme. X
6 İçmimari tasarım sürecinde temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma.
7 İçmimari tasarım sürecinde bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama.
8 İçmimarlık alanında estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle mekân yaratma.
9 İçmimari tasarım sürecinde insan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme.
10 İçmimari tasarım sürecinde mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma.
11 İçmimari tasarım sürecinde aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma.
12 İçmimari tasarım sürecinde doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma.
13 İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 14 3 42
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 3 48
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 2 2 4
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 2 2
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 4 4
Toplam İş Yükü 100