AKTS - Mekan Analizi
Mekan Analizi (ICM475) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mekan Analizi | ICM475 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı farklı mekan tiplerinin analizini yapmak için ihtiyaç duyacakları teorik temeli sağlamaktır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Farklı alanlar ve kültürlerdeki mekanların biçimsel, sosyal ve kültürel açıdan çözümlemeleri; tasarımın üretildiği çağın toplumsal, kültürel ve ekonomik gelişmelerine tanıklık etmesinden yola çıkılarak nasıl üretildiği ve toplumsal tüketimini inceler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı | |
| 2 | Hacim ve mekanın tanımı; mekanın nitelikleri ve türlerinin incelenmesi | İlgili okumanın yapılması |
| 3 | Mekan analizi ve mimarlık bağlamında analiz türlerinin incelenmesi | İlgili okumanın yapılması |
| 4 | Göstergebilim tanımı ve farklı bakış açılarının incelenmesi | İlgili okumanın yapılması |
| 5 | Duyular ve göstergelerle ilişkisi | İlgili okumanın yapılması |
| 6 | Mimari akımlarda kullanılan göstergeler | İlgili okumanın yapılması |
| 7 | İçmimarlıkta kullanılan göstergeler | İlgili okumanın yapılması |
| 8 | Ara Sınav | Ara Sınava hazırlanma |
| 9 | İç mekanın sosyokültürel analizi | İlgili okumanın yapılması |
| 10 | Farklı mekan tipleri ile konsept arasındaki ilişki | İlgili okumanın yapılması |
| 11 | Farklı mekan tipleri ile tasarım arasındaki ilişki | İlgili okumanın yapılması |
| 12 | İç mekan analiz örnekleri | İlgili okumanın yapılması |
| 13 | Öğrencilerin bir iç mekanın analizini yerinde yapması ve bundan yola çıkarak hazırlayacakları bir sunum | Saha araştırması yapılması ve sunum hazırlanması |
| 14 | Öğrencilerin bir iç mekanın analizini yerinde yapması ve bundan yola çıkarak hazırlayacakları bir sunum | Saha araştırması yapılması ve sunum hazırlanması |
| 15 | Öğrencilerin bir iç mekanın analizini yerinde yapması ve bundan yola çıkarak hazırlayacakları bir sunum | Saha araştırması yapılması ve sunum hazırlanması |
| 16 | Final Sınavı | Final Sınavına hazırlanma |
Kaynaklar
| Diğer Kaynaklar | 1. Norberg-Schulz, C. (1986). Architecture: Meaning and place. Rizzoli International Publications. |
|---|---|
| 2. Prak, N. L. (1968). The language of architecture: A contribution to architectural theory. Mouton&Co. | |
| 3. Preziosi, D. (1979) Architecture, language and meaning: The origins of the built world and its semiotic organization. Mouton De Gruyter. | |
| 4. Rasmussen, S. E. (2010). Yaşanan mimari. Remzi Kitabevi. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 10 |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | 1 | 20 |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 4 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olur. | X | ||||
| 2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütür/yönetir. | |||||
| 3 | İlkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olur; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olur. | |||||
| 4 | Veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde eder, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürür. | X | ||||
| 5 | Verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade eder. | X | ||||
| 6 | Temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olur. | |||||
| 7 | Bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlar. | |||||
| 8 | Estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle tasarım fikri geliştirir/mekân yaratır. | X | ||||
| 9 | İnsan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirir. | X | ||||
| 10 | İçmimarlık, mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olur. | X | ||||
| 11 | Aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapar. | |||||
| 12 | Doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olur. | |||||
| 13 | İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olur. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 13 | 2 | 26 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 6 | 6 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 100 | ||
