AKTS - Mekan Analizi
Mekan Analizi (ICM475) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Mekan Analizi | ICM475 | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin herhangi bir mekanın, Göstergebilim’in verileri ışığında, analizini yapmak için ihtiyaç duyacakları teorik temeli sağlamaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Farklı alanlar ve kültürlerdeki mekanların biçimsel, sosyal ve kültürel açıdan çözümlemeleri; tasarımın üretildiği çağın toplumsal, kültürel ve ekonomik gelişmelerine tanıklık etmesinden yola çıkılarak nasıl üretildiği ve toplumsal tüketimi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı, Tanışma, Genel Konuşma, Tasarımda Anlam Dersine Neden İhtiyaç Duyulmuştur? | İlgili okumaların hazırlanması. |
2 | Hacim ve Mekan Arasındaki Fark Nedir? Mekanın Nitelikleri ve Türleri Nelerdir? | İlgili okumanın yapılması. |
3 | Analiz Nedir? Mimari Bağlamında Analiz Türleri Nelerdir? | İlgili okumanın yapılması. |
4 | Göstergebilim Nedir? Tarihçesi, Çıkış Noktası, Farklı Bakış Açıları Nelerdir? | İlgili okumanın yapılması. |
5 | Duyular ve Göstergelerle İlişkisi | İlgili okumanın yapılması. |
6 | Tasarım ve Gösterge İlişkisi | İlgili okumanın yapılması. |
7 | Mimari Akımlarda Kullanılan Göstergeler | Okuma Parçası: “Yaşanan Mimari.”,Giriş,pp.1-10. |
8 | Ara Sınav | Ara Sınava hazırlanılması. |
9 | Mimari Bağlamda Kulanılan Gösterge Türleri | İlgili okumanın yapılması. |
10 | Gösterge ve Konsept Arasındaki İlişki | İlgili okumanın yapılması. |
11 | Gösterge ve Tasarım Arasındaki İlişki | İlgili okumanın yapılması. |
12 | Bir İçmekanın Göstergebilimsel Analizi Nasıl Yapılır? | İlgili okumanın yapılması. |
13 | Öğrencilerin Bir İçmekanın Göstergebilimsel Analizini Yerinde Yapması ve Bundan Yola Çıkarak Hazırlayacakları Bir Sunum -1 | Saha Araştırması Yapılması ve Sunum Hazırlanması. |
14 | Öğrencilerin Bir İçmekanın Göstergebilimsel Analizini Yerinde Yapması ve Bundan Yola Çıkarak Hazırlayacakları Bir Sunum -2 | Saha Araştırması Yapılması ve Sunum Hazırlanması. |
15 | Öğrencilerin Bir İçmekanın Göstergebilimsel Analizini Yerinde Yapması ve Bundan Yola Çıkarak Hazırlayacakları Bir Sunum -3 | Saha Araştırması Yapılması ve Sunum Hazırlanması. |
16 | Genel Sınav | Genel Sınava hazırlanılması. |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Norberg-Schulz, Christian. Architecture:Meaning and Place. New York: Rizzoli, 1986. Print. |
---|---|
2. Prak, Niels Luning. The Language of Architecture. Paris:Mouton&Co., 1968. Print | |
3. Preziosi , Donald. Architecture, Language and Meaning: The Origins of the Built World and Its Semiotic Organization. Berlin: Mouton De Gruyter, 1979. Print. | |
4. Rasmussen, Steen Eiler. Yaşanan Mimari. İstanbul: Remzi Kitabevi, 2010. Baskı. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma. | |||||
2 | İçmimarlık alanında ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme. | |||||
3 | İçmimarlık alanıyla ilgili ilkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma. | |||||
4 | İçmimarlık alanında gerekli veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme. | |||||
5 | İçmimari tasarım sürecinde verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme. | |||||
6 | İçmimari tasarım sürecinde temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma. | |||||
7 | İçmimari tasarım sürecinde bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama. | |||||
8 | İçmimarlık alanında estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle mekân yaratma. | |||||
9 | İçmimari tasarım sürecinde insan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme. | |||||
10 | İçmimari tasarım sürecinde mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma. | |||||
11 | İçmimari tasarım sürecinde aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma. | |||||
12 | İçmimari tasarım sürecinde doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma. | |||||
13 | İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 13 | 2 | 26 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 5 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 3 | 6 |
Toplam İş Yükü | 100 |