AKTS - Çevre Estetiği

Çevre Estetiği (ICM374) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Çevre Estetiği ICM374 1 2 0 2 4
Ön Koşul Ders(ler)i
Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Proje Tasarımı/Yönetimi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Bölüm Öğretim Elemanı
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Çevre estetiği alanındaki yaklaşımlar incelenerek doğru bir değer sisteminin oluşturulması ve farkındalıkların yükseltilmesi amaçlanır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Çevre ve niteliklerinin bilincinde olur,
  • Beden ve duygu arasındaki ilişkiyi kavrar,
  • Çevre ile ilgili eleştirel düşünce geliştirir,
  • Kent ve onunla kurulan ilişkiyi kavrar,
  • Doğa ile ilgili uygulama yapar.
Dersin İçeriği Mimari çevreden doğal çevreye kadar uzanan çerçevede, birey ve toplumların dünya ile kurdukları ilişkilerin, felsefenin konusu olan estetikten farklı olarak sanatsal yaklaşımların incelenmesi; Çevre Estetiği kapsamında insanın, çevresini nasıl algıladığı ve üzerindeki baskılarla bedeni arasındaki ilişkinin içtenliğinin sorgulandığı deneysel çalışm

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş Kaynak kitaplardan dersin içeriği hakkında bilgi edinilmesi
2 Çevre ve estetik Örnek incelemeleri
3 Algı ve estetik Ödev
4 Bellek ve estetik Örnek incelemeleri
5 Fenomonoloji ve çevre Örnek incelemeleri
6 Doğa ve mekân Örnek incelemeleri
7 Ekoloji ve çevre Örnek incelemeleri
8 Ara Sınav Ara Sınava hazırlık.
9 Kent estetiği Örnek incelemeleri
10 Mekân ve beden Ödev
11 Şiirsel işlev Örnek incelemeleri
12 Örnekler üzerinde incelemeler Örnek incelemeleri
13 Sanat ve anlam Örnek incelemeleri
14 Örnekler üzerinde incelemeler Örnek incelemeleri
15 Örnekler üzerinde incelemeler Örnek incelemeleri
16 Genel Sınav Genel Sınava hazırlık

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Erzen, Jale. (2006) Çevre Estetiği. Ankara: ODTÜ Yayıncılık
2. Faucault, Michel. (1994) Kelimeler ve Şeyler. İstanbul: İmge Kitabevi.
3. Lailach, Michael. (2007) Land Art. Lancashire, U.K.: Taschen.
4. Kagan, Moisei. (1982) Güzellik Bilimi Olarak Estetik ve Sanat. İstanbul: Altın Kitaplar Yayınevi.
5. Kastner, Jeffrey. (2010) Land and Environmental Art. Phaidon Press.
6. Marcel, Gabriel. (1971) The Philosophy of Existentialism. New York:Citadel Press Inc.
7. Tunalı, İsmail. (2010). Estetik Beğeni. İstanbul: Remzi Kitabevi.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama 1 10
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 10
Sunum - -
Projeler 1 20
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 20
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 5 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma.
2 İçmimarlık alanında ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme.
3 İçmimarlık alanıyla ilgili ilkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma.
4 İçmimarlık alanında gerekli veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme.
5 İçmimari tasarım sürecinde verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme.
6 İçmimari tasarım sürecinde temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma.
7 İçmimari tasarım sürecinde bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama.
8 İçmimarlık alanında estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle mekân yaratma.
9 İçmimari tasarım sürecinde insan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme.
10 İçmimari tasarım sürecinde mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma.
11 İçmimari tasarım sürecinde aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma.
12 İçmimari tasarım sürecinde doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma.
13 İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama 2 3 6
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 3 3 9
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler 1 3 3
Raporlar
Ödevler 1 3 3
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 3 3
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 3 3
Toplam İş Yükü 75