AKTS - İşletmelerde Yapay Zeka Teknolojileri ve Yönetimi
İşletmelerde Yapay Zeka Teknolojileri ve Yönetimi (ISL329) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İşletmelerde Yapay Zeka Teknolojileri ve Yönetimi | ISL329 | Alan Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 2.5 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dijitalleşen işletmelerde yapay zekâ teknolojilerinin alt alanlarından robotik, yapay sinir ağları, genetik algoritmalar, doğal dil işleme ve makine öğrenmesi konularında farkındalığı artırarak işletme işlevlerini yeni teknolojilerle yetkin yönetme konusunda yeni bilgi beceri ve anlayış geliştirme amaçlanmaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Dijitalleşen işletmelerde yapay zekâ teknolojilerinin alt alanlarından robotik, yapay sinir ağları, genetik algoritmalar, doğal dil işleme ve makine. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ağ Toplumu ve Dijital Organizasyonlara Giriş-1 | Ağ toplumu ve dijital organizasyonlar hakkında temel kavramların okuması yapılmalı. |
2 | Ağ Toplumu ve Dijital Organizasyonlara Giriş-2 | Dijital organizasyonlar üzerine bir video izlenmeli. |
3 | Dijital İşletmeler ve Yönetimde Yeni Yaklaşımlar-1 | Dijital işletme modelleri hakkında makale okuması yapılmalı. |
4 | Dijital İşletmeler ve Yönetimde Yeni Yaklaşımlar-2 | Dijital yönetim stratejileri üzerine okumalar yapılmalı. |
5 | Yapay Zekâ Teknolojilerine Giriş-1 | Yapay zekânın temelleri üzerine makaleler okunup kısa bir yazı hazırlanmalı. |
6 | Yapay Zekâ Teknolojileri ve Uygulama alanları-1 | Yapay zekânın uygulama alanları araştırılıp, kısa bir rapor yazılmalı. |
7 | Yapay Zekâ Teknolojileri ve Uygulama alanları-2 | İleri düzey yapay zekâ uygulamaları üzerine okumalar yapılmalı. |
8 | Ara Sınav | İşlenen konuların tekrarı yapılmalı. |
9 | Robotik ve İşletme Yönetimi | Robotik teknolojiler üzerine makale okuması yapılmalı |
10 | Robotik ve İşletme Yönetimi uygulamaları | Robotik uygulamalar üzerine 1 vaka incelenmesi yapılması |
11 | İşletme Yönetiminde Yapay sinir ağları Uygulamalar | Yapay sinir ağları üzerine okumalar yapılmalı. |
12 | İşletme Yönetiminde Makine öğrenmesi Uygulamalar | Makine öğrenmesi nedir, temel kavramlar araştırılmalı. |
13 | Yapay zekâ alanında Güvenlik, Etik ve Sosyal Konular | Yapay zekâ güvenliği ve etik konularında son çıkan haberler araştırılsın. |
14 | Proje Sunumları | Proje sunumları için hazırlık yapılmalı. |
15 | Proje Sunumları | Proje sunumları için hazırlık yapılmalı. |
16 | Final Sınavı | İşlenen konuların tekrarı yapılmalı. |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Nils J. Nilsson, Yapay Zekâ-Geçmişi ve Geleceği, Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi, 2018. |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 15 | 16 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 8 | 24 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 5 |
Projeler | 1 | 10 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 25 |
Toplam | 27 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 75 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 25 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Siyaset biliminin ve kamu yönetiminin temel kavramlarını, kuramlarını ve yöntemlerini öğrenir; bu bilgi birikimini ulusal ve küresel düzeydeki siyasal gelişmelerin neden-sonuç ilişkilerini analiz etmek için kullanır. | |||||
2 | Siyasaların yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde, gerçek yaşamda nasıl oluşturulup uygulandığını kavrar; bu süreçlerde rol oynayan önemli kurumları ve aktörleri tanır ve kamu yönetiminde işleyişi bilir. | |||||
3 | Siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinleriyle ilişkili diğer alanlar hakkında (uluslararası ilişkiler, sosyoloji, psikoloji, kültürel çalışmalar, iktisat, hukuk, tarih gibi) temel düzeyde bilgi sahibi olur, ve böylece, yaşamın farklı alanları arasındaki ilişkileri dikkate alıp bağlantıları kuran disiplinler arası bir kavrayışa sahip olur. | |||||
4 | Siyaset bilimi ve kamu yönetimi alanında kullanılabilecek nicel ve nitel araştırma tekniklerini, faydalı olabilecek yazılım, donanım ve/veya teknik araçların kullanımını öğrenir; bunların alanda uygulama becerisinin geliştirilmesine yönelik olarak araştırma/proje tasarlama ve yürütme deneyimlerini kazanır. | |||||
5 | Eleştirel analitik düşüncenin, entelektüel tartışmanın ve yaşam boyu öğrenmenin teşvik edilmesiyle açık fikirli davranma, ayrımcılıktan uzak durma ve farklı bakış açılarına duyarlı ve saygılı olma yetilerini geliştirir, böylece ortaklaşa hareket etmeye yönelik becerilerini güçlendirir. | |||||
6 | Kamu yönetimi, siyaset ve ilgili tüm alanlarda iş etiğinin kavranarak karar verme ve inisiyatif alma, iş tamamlama ve zaman yönetimi yetkinliklerini geliştirir. | |||||
7 | İletişim becerilerini, sözlü ve yazılı ifadesini, sunum tekniklerini geliştirir; siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinleri üzerine akademik bir yazı yazabilmenin gerektirdiği yazım ilkelerini ve usullerini öğrenir. | |||||
8 | Siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinlerinde İngilizce terminolojiye hakim olur ve İngilizce yazılmış çalışmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisinin kazanır, böylece çeşitli ülkelerdeki güncel siyasal gelişmeleri ve olayları karşılaştırmalı olarak analiz eder. | |||||
9 | Hem Türkiye hem dünya siyasi tarihini, dönemleri, önemli dönüm noktaları ve aktörleri bakımından bilir, böylece güncel politik ve yönetimsel meselelerde ülkelerin toplumsal-tarihsel arka planlarının etkisini kavrar. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 8 | 1 | 8 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 2 | 2 |
Projeler | 1 | 8 | 8 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 125 |