AKTS - Mozaik Sanatı

Mozaik Sanatı (ART289) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Mozaik Sanatı ART289 Güz ve Bahar 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Mozaik sanatında kullanılan yöntemlerin yazılı, görsel materyallerle ve uygulamalı olarak tecrübe edilmesi.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Tarih boyunca gerek mimari gerekse kullanım objelerinde bezeme olarak uygulanmış olan mozaik tekniği hakkında bilgi sahibi olur. Öğrenci temel mozaik tekniklerini öğrenerek, farklı malzeme ve boyutlarda uygulamalar ile mozaik sanatını tecrübe eder.
Dersin İçeriği Yüzyıllardır bir bezeme ögesi olarak kullanılan mozaik sanatı ve mozaik yapım teknikleri; farklı malzemeler ile mozaik uygulamaları.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Tanışma, dersin tanıtılması ve içeriğinin anlatılması
2 Mozaik sanatı tanımı ve temel mozaik teknikleri
3 Mozaiğin kullanım alanları ve renk, desen çalışmaları
4 Mozaik desen çalışmaları
5 Mozaik desen çalışmaları
6 Uygulama – Cam Mozaik için zemin hazırlama ve desen aktarımı
7 Uygulama – Cam mozaik uygulama
8 Uygulama – Cam mozaik uygulama
9 Uygulama – Podima mozaik için zemin hazırlanması ve desen aktarımı
10 Uygulama – Podima mozaik uygulama
11 Uygulama – Podima mozaik uygulama
12 Uygulama – Klasik mozaik için zeminin hazırlanması ve desen aktarımı
13 Uygulama – Mozaik uygulama
14 Uygulama – Mozaik uygulama
15 Uygulama – Mozaik uygulama
16 Final Değerlendirmesi

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Önal, M. ve Yılmaz, M. S. (2009). “Kültürler arası bir bağlantı: Mozaik” AIMC XI. Uluslararası Mozaik Kongresi Bildirileri. Gaziantep: Gaziantep Müzesi Yayını.
2. Şahin, M. (Ed.). (2008). IV Uluslararası Türkiye Mozaik Korpusu Sempozyum Bildirileri “Geçmişten Günümüze Mozaik Köprüsü”. Derya Şahin ve A. Ali Altın (Yay. Haz.). Bursa: Uludağ Üniversitesi Mozaik Araştırmaları Merkezi.
3. Weston, A. (2014). Mozaik. İstanbul: İnkilap Kitabevi.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 15 10
Laboratuar - -
Uygulama 3 25
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 10
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 30
Toplam 20 75
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 30
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Siyaset biliminin ve kamu yönetiminin temel kavramlarını, kuramlarını ve yöntemlerini öğrenir; bu bilgi birikimini ulusal ve küresel düzeydeki siyasal gelişmelerin neden-sonuç ilişkilerini analiz etmek için kullanır.
2 Siyasaların yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde, gerçek yaşamda nasıl oluşturulup uygulandığını kavrar; bu süreçlerde rol oynayan önemli kurumları ve aktörleri tanır ve kamu yönetiminde işleyişi bilir.
3 Siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinleriyle ilişkili diğer alanlar hakkında (uluslararası ilişkiler, sosyoloji, psikoloji, kültürel çalışmalar, iktisat, hukuk, tarih gibi) temel düzeyde bilgi sahibi olur, ve böylece, yaşamın farklı alanları arasındaki ilişkileri dikkate alıp bağlantıları kuran disiplinler arası bir kavrayışa sahip olur.
4 Siyaset bilimi ve kamu yönetimi alanında kullanılabilecek nicel ve nitel araştırma tekniklerini, faydalı olabilecek yazılım, donanım ve/veya teknik araçların kullanımını öğrenir; bunların alanda uygulama becerisinin geliştirilmesine yönelik olarak araştırma/proje tasarlama ve yürütme deneyimlerini kazanır.
5 Eleştirel analitik düşüncenin, entelektüel tartışmanın ve yaşam boyu öğrenmenin teşvik edilmesiyle açık fikirli davranma, ayrımcılıktan uzak durma ve farklı bakış açılarına duyarlı ve saygılı olma yetilerini geliştirir, böylece ortaklaşa hareket etmeye yönelik becerilerini güçlendirir.
6 Kamu yönetimi, siyaset ve ilgili tüm alanlarda iş etiğinin kavranarak karar verme ve inisiyatif alma, iş tamamlama ve zaman yönetimi yetkinliklerini geliştirir.
7 İletişim becerilerini, sözlü ve yazılı ifadesini, sunum tekniklerini geliştirir; siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinleri üzerine akademik bir yazı yazabilmenin gerektirdiği yazım ilkelerini ve usullerini öğrenir.
8 Siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinlerinde İngilizce terminolojiye hakim olur ve İngilizce yazılmış çalışmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisinin kazanır, böylece çeşitli ülkelerdeki güncel siyasal gelişmeleri ve olayları karşılaştırmalı olarak analiz eder.
9 Hem Türkiye hem dünya siyasi tarihini, dönemleri, önemli dönüm noktaları ve aktörleri bakımından bilir, böylece güncel politik ve yönetimsel meselelerde ülkelerin toplumsal-tarihsel arka planlarının etkisini kavrar.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama 3 9 27
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 3 1 3
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 10 10
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 12 12
Toplam İş Yükü 100