AKTS - Karar Yazım Kliniği
Karar Yazım Kliniği (LAW496) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Karar Yazım Kliniği | LAW496 | Alan Seçmeli | 1 | 2 | 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Alan Seçmeli |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Öğrencilerin mesleki yazım becerilerini geliştirmek |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Kurgusal bir davada ya da gündemde olan ve ayrıntılarına erişilebilen bir davada, davanın sonucunda yazılacak mahkeme kararının yazılması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Karar yazım teknikleri hakkında açıklama, bağımsızlık ve tarafsızlık sorunu, nesnellik ve önyargılar | T.C. Danıştay Başkanlığı Karar Yazım Rehberi (2020); Duruşma Yönetimi ve Karar Yazma Eğitim Modülü, Hâkim ve Savcı Adaylarının Staj Verimliliğinin ve Etkinliğinin Arttırılması Projesi Sözleşme No.: TR2015/RL/03/A3.5-01 Referans No.: EuropeAid/162288/ID/ACT/TR |
| 2 | Olayın incelenmesi, takımların kurulması ve ilgili mevzuat ile emsal kararların eleştirel bir okuma yoluyla incelenerek olayın hukuk metodolojisi açısından değerlendirilmesi | T.C. Danıştay Başkanlığı Karar Yazım Rehberi (2020); Duruşma Yönetimi ve Karar Yazma Eğitim Modülü, Hâkim ve Savcı Adaylarının Staj Verimliliğinin ve Etkinliğinin Arttırılması Projesi Sözleşme No.: TR2015/RL/03/A3.5-01 Referans No.: EuropeAid/162288/ID/ACT/TR |
| 3 | Örnek karar incelemeleri (I-sık yapılan hatalar) | Konuyla ilgili araştırma yapmak |
| 4 | Örnek karar incelemeleri (II-gerekçe sorunu) | Konuyla ilgili araştırma yapmak |
| 5 | Örnek karar incelemeleri (III- kararın dili) | Konuyla ilgili araştırma yapmak |
| 6 | Hakimin takdir yetkisini kullanması ve bunun sınırları | Taslakla İlgili Çalışmak |
| 7 | Arasınav | |
| 8 | Karar taslağının hazırlanması (II) | Taslakla ilgili çalışmak |
| 9 | Karar taslağının hazırlanması (III) | Taslakla ilgili çalışmak |
| 10 | Karar taslağının hazırlanması (IV) | Taslakla ilgili çalışmak |
| 11 | Kararların sınıfta değerlendirilmesi | Taslakla ilgili çalışmak |
| 12 | Kararların sınıfta değerlendirilmesi | Taslakla ilgili çalışmak |
| 13 | Kararların sınıfta değerlendirilmesi | Taslakla ilgili çalışmak |
| 14 | Kararların sınıfta değerlendirilmesi | Taslakla ilgili çalışmak |
| 15 | Değerlendirme raporlarının hazırlanması ve sunulması | Değerlendirme raporlarının hazırlanması ve sunulması |
| 16 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Kaynaklar seçilen davanın konusuna bağlı olarak değişkenlik gösterecektir. |
|---|
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 20 |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | 1 | 70 |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 1 | 10 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
| Genel Sınav/Final Juri | - | - |
| Toplam | 3 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 100 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Hukukun evrensel ilkelerini benimsemiş bir hukukçu olarak hukukun temel kavramlarını ve normlarını anlar, karşılaştırır ve yorumlar. | X | ||||
| 2 | Hukuk teorisini ve uygulamadaki sorunları, gerektiğinde eleştirel bir bakış açısı ile tespit ve analiz ederek, hukuk kurallarını uygulamak suretiyle problemleri çözümler. | X | ||||
| 3 | Hukukun fonksiyonlarını, bunları açıklamak ve uygulamaya dökmek suretiyle, anlar, planlar uygulamaya ve koordine etmeye katkı sağlar. | X | ||||
| 4 | Özel ve kamu hukuku alanlarının stratejik, taktiksel ve uygulamaya yönelik boyutlarını anlar. | X | ||||
| 5 | Özel ve kamu hukuku alanlarının yerel, ulusal, uluslararası, küresel ve uluslarüstü boyutlarını anlar. | X | ||||
| 6 | Hukukun modern metodlarını ve ayırımlarını anlar. | X | ||||
| 7 | Disiplin içi ve disiplinlerarası takım çalışmalarında başarıyla bulunabilir. | X | ||||
| 8 | Öğrenme ve girişim konularında açık görüşlü bir tutum sahibi olur. | X | ||||
| 9 | Sosyal sorumluluk bilinci çerçevesinde hukuk etiğine ve mesleğine ilişkin kuralları özümser ve bunlara uyar. | X | ||||
| 10 | Türkçe’yi gerek sözlü gerek de yazılı olarak etkin kullanabilir ve hukuk disiplini ile ilgili bir kariyer için zorunlu olan iletişim yeteneğine sahip olur. | X | ||||
| 11 | Hukuk devleti ilkesine ve adalet idealine bağlı olarak hukuki ve sosyal sorunlar üzerinde eleştirel ve yaratıcı düşünebilir. | X | ||||
| 12 | Hukukun ulusal ve uluslararası boyutlarını, mahkeme içtihatları ve uygulamaları takip etmek suretiyle anlar ve uygular. | X | ||||
| 13 | Yazılı veya sözlü bir akademik çalışmayı akademik etik ve kurallar çerçevesinde hazırlar ve sunar. | X | ||||
| 14 | Hukuki problemlerin çözümünde mesleğe ilişkin bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | X | ||||
| 15 | Yabancı dil bilgisini pekiştirir ve hukuk terminolojisine hâkim olur. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 10 | 2 | 20 |
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 8 | 4 | 32 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Toplam İş Yükü | 100 | ||
