AKTS - İdari Yargı
İdari Yargı (LAW308) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İdari Yargı | LAW308 | 6. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Öğrencilerin idari yargının temel kurumları ve idarenin yargısal denetimi hakkında bilgi edinmesini sağlamak ve karşılarına bir idari uyuşmazlık/dava çıktığında mahkemedeki usul kurallarını bilmeleri. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | İdarenin denetlenmesi ve yargısal denetim, idari yargı teşkilatı, idari davalar, dava açma süresi, görev ve yetki, idari davalarda diğer usul kuralları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Non-Judicial and Judicial Ways in the Review of Administration, Introduction to the course, Historical Development, different systems on administrative court structures in the world. | Gözübüyük, Yönetsel Yargı, s. 1-13. |
| 2 | İdari yargının tarihsel gelişimi, dünyada uygulanan sistemler | Gözübüyük, Yönetsel Yargı, s. 13-26. |
| 3 | Türkiye’de idari yargı örgütü, Danıştay ve ilk derece mahkemeleri | Gözübüyük, Yönetsel Yargı, s.33-63 |
| 4 | İdari yargının görev alanı, işlevi ve sınırları | Gözübüyük, Yönetsel Yargı, s.69-107 |
| 5 | İdari dava açabilmenin şartları | Gözübüyük, Yönetsel Yargı, s.108-200. |
| 6 | Dava açmanın maddi şartları, dava açma ehliyeti ve dava açma süresi | Gözübüyük, Yönetsel Yargı, s. 200-241. |
| 7 | İdari dava türleri: İptal ve tam yargı davası ve idarenin sorumluluğu | Gözübüyük, Yönetsel Yargı, s. 263-335. |
| 8 | Arasınav | |
| 9 | İdari yargının genel ilkeleri (resen tahkik, yazılılık vb.) | Gözübüyük, Yönetsel Yargı, s. 335-351. |
| 10 | Görevli ve yetkili mahkeme | Gözübüyük, Yönetsel Yargı, s. 351-361 |
| 11 | Davanın tarafları ve dosyaların tekemmül etmesi | Gözübüyük, Yönetsel Yargı, s. 362-426 |
| 12 | Dava açmanın sonuçları ve idari yargıda verilen kararların uygulanması | Gözübüyük, Yönetsel Yargı, s. 427- 461 |
| 13 | Davadan feragat ve kabul, HMK’ya atıf yapılan hükümler | Gözübüyük, Yönetsel Yargı, s. 462-491. |
| 14 | Olağan ve olağanüstü kanun yolları | Gözübüyük, Yönetsel Yargı, s. 491-533. |
| 15 | Genel değerlendirme | |
| 16 | Yılsonu sınavı |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Şeref Gözübüyük, Yönetsel Yargı, Turhan Kitabevi, Ankara, 2008. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. Turgut Tan- Şeref Gözübüyük, İdare Hukuku Cilt 2, Turhan Kitabevi, Ankara, 2008. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
| Toplam | 2 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Hukukun evrensel ilkelerini benimsemiş bir hukukçu olarak hukukun temel kavramlarını ve normlarını anlar, karşılaştırır ve yorumlar. | X | ||||
| 2 | Hukuk teorisini ve uygulamadaki sorunları, gerektiğinde eleştirel bir bakış açısı ile tespit ve analiz ederek, hukuk kurallarını uygulamak suretiyle problemleri çözümler. | X | ||||
| 3 | Hukukun fonksiyonlarını, bunları açıklamak ve uygulamaya dökmek suretiyle, anlar, planlar uygulamaya ve koordine etmeye katkı sağlar. | X | ||||
| 4 | Özel ve kamu hukuku alanlarının stratejik, taktiksel ve uygulamaya yönelik boyutlarını anlar. | X | ||||
| 5 | Özel ve kamu hukuku alanlarının yerel, ulusal, uluslararası, küresel ve uluslarüstü boyutlarını anlar. | X | ||||
| 6 | Hukukun modern metodlarını ve ayırımlarını anlar. | X | ||||
| 7 | Disiplin içi ve disiplinlerarası takım çalışmalarında başarıyla bulunabilir. | X | ||||
| 8 | Öğrenme ve girişim konularında açık görüşlü bir tutum sahibi olur. | X | ||||
| 9 | Sosyal sorumluluk bilinci çerçevesinde hukuk etiğine ve mesleğine ilişkin kuralları özümser ve bunlara uyar. | X | ||||
| 10 | Türkçe’yi gerek sözlü gerek de yazılı olarak etkin kullanabilir ve hukuk disiplini ile ilgili bir kariyer için zorunlu olan iletişim yeteneğine sahip olur. | X | ||||
| 11 | Hukuk devleti ilkesine ve adalet idealine bağlı olarak hukuki ve sosyal sorunlar üzerinde eleştirel ve yaratıcı düşünebilir. | X | ||||
| 12 | Hukukun ulusal ve uluslararası boyutlarını, mahkeme içtihatları ve uygulamaları takip etmek suretiyle anlar ve uygular. | X | ||||
| 13 | Yazılı veya sözlü bir akademik çalışmayı akademik etik ve kurallar çerçevesinde hazırlar ve sunar. | X | ||||
| 14 | Hukuki problemlerin çözümünde mesleğe ilişkin bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | X | ||||
| 15 | Yabancı dil bilgisini pekiştirir ve hukuk terminolojisine hâkim olur. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 3 | 48 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 3 | 5 | 15 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 14 | 14 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
