AKTS - Çevre Politikası
Çevre Politikası (LAW220) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Çevre Politikası | LAW220 | Alan Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Alan Seçmeli |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Genel olarak çevre sorunsalının ortaya çıkışından ve çözümünden insanların sorumlu olduğunu göstermek; konuyla ilgili Türkiye’deki düzenlemeler ve tartışmaları öğretmek. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Çevre sorunsalının boyutları ve nedenleri ve bunun çözümünde rol alacak tüm taraflar ve bunların sorumlulukları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Çevresorunsalı, anlamı, boyutları. | Yılmaz Turgut, Nükhet: Çevre Politikası ve Hukuku, Ankara, 2012. |
| 2 | Çevre sorunları (küresel ölçekli sorunlar ve Türkiye’deki sorunlar) | Yılmaz Turgut, Nükhet: Çevre Politikası ve Hukuku, Ankara, 2012. |
| 3 | Çevre sorunlarının özellikleri ve nedenleri | Yılmaz Turgut, Nükhet: Çevre Politikası ve Hukuku, Ankara, 2012. |
| 4 | Çevre sorunsalının evrensel düzeyde fark ediliş ve algılanış süreci | Yılmaz Turgut, Nükhet: Çevre Politikası ve Hukuku, Ankara, 2012. |
| 5 | Çevreci hareketin doğuşu | Yılmaz Turgut, Nükhet: Çevre Politikası ve Hukuku, Ankara, 2012. |
| 6 | Çevreci hareketin örgütsel ve düşünsel yapısı | Yılmaz Turgut, Nükhet: Çevre Politikası ve Hukuku, Ankara, 2012. |
| 7 | Ara sınav | |
| 8 | Türkiye’de çevre sorunsalının fark ediliş ve algılanış süreci | Yılmaz Turgut, Nükhet: Çevre Politikası ve Hukuku, Ankara, 2012. |
| 9 | Genel olarak çevre sorunsalına çözüm arayışları | Yılmaz Turgut, Nükhet: Çevre Politikası ve Hukuku, Ankara, 2012. |
| 10 | Etik yaklaşımlar çerçevesinden çözüm arayışları | Yılmaz Turgut, Nükhet: Çevre Politikası ve Hukuku, Ankara, 2012. |
| 11 | Kurumsal bir çevre politikası oluşturma süreci | Yılmaz Turgut, Nükhet: Çevre Politikası ve Hukuku, Ankara, 2012. |
| 12 | Çevre politikası oluşturulmasında dönemler (1970 öncesi, 1970ler, 1980ler, 1990lar, 2000lerin ilk on yılı) | Yılmaz Turgut, Nükhet: Çevre Politikası ve Hukuku, Ankara, 2012. |
| 13 | Türkiye’de kurumsal bir çevre politikasının oluşturulması | Yılmaz Turgut, Nükhet: Çevre Politikası ve Hukuku, Ankara, 2012. |
| 14 | Çevre koruma politikası oluşturmada hukuka başvurma gerekliliği | Yılmaz Turgut, Nükhet: Çevre Politikası ve Hukuku, Ankara, 2012. |
| 15 | Genel Değerlendirme | Yılmaz Turgut, Nükhet: Çevre Politikası ve Hukuku, Ankara, 2012. |
| 16 | Yıl Sonu Sınavı |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Yılmaz Turgut, Nükhet: Çevre Politikası ve Hukuku, Ankara, 2012. |
|---|
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
| Toplam | 2 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Hukukun evrensel ilkelerini benimsemiş bir hukukçu olarak hukukun temel kavramlarını ve normlarını anlar, karşılaştırır ve yorumlar. | X | ||||
| 2 | Hukuk teorisini ve uygulamadaki sorunları, gerektiğinde eleştirel bir bakış açısı ile tespit ve analiz ederek, hukuk kurallarını uygulamak suretiyle problemleri çözümler. | X | ||||
| 3 | Hukukun fonksiyonlarını, bunları açıklamak ve uygulamaya dökmek suretiyle, anlar, planlar uygulamaya ve koordine etmeye katkı sağlar. | X | ||||
| 4 | Özel ve kamu hukuku alanlarının stratejik, taktiksel ve uygulamaya yönelik boyutlarını anlar. | X | ||||
| 5 | Özel ve kamu hukuku alanlarının yerel, ulusal, uluslararası, küresel ve uluslarüstü boyutlarını anlar. | X | ||||
| 6 | Hukukun modern metodlarını ve ayırımlarını anlar. | X | ||||
| 7 | Disiplin içi ve disiplinlerarası takım çalışmalarında başarıyla bulunabilir. | X | ||||
| 8 | Öğrenme ve girişim konularında açık görüşlü bir tutum sahibi olur. | X | ||||
| 9 | Sosyal sorumluluk bilinci çerçevesinde hukuk etiğine ve mesleğine ilişkin kuralları özümser ve bunlara uyar. | X | ||||
| 10 | Türkçe’yi gerek sözlü gerek de yazılı olarak etkin kullanabilir ve hukuk disiplini ile ilgili bir kariyer için zorunlu olan iletişim yeteneğine sahip olur. | X | ||||
| 11 | Hukuk devleti ilkesine ve adalet idealine bağlı olarak hukuki ve sosyal sorunlar üzerinde eleştirel ve yaratıcı düşünebilir. | X | ||||
| 12 | Hukukun ulusal ve uluslararası boyutlarını, mahkeme içtihatları ve uygulamaları takip etmek suretiyle anlar ve uygular. | X | ||||
| 13 | Yazılı veya sözlü bir akademik çalışmayı akademik etik ve kurallar çerçevesinde hazırlar ve sunar. | X | ||||
| 14 | Hukuki problemlerin çözümünde mesleğe ilişkin bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | X | ||||
| 15 | Yabancı dil bilgisini pekiştirir ve hukuk terminolojisine hâkim olur. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 8 | 3 | 24 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 4 | 3 | 12 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 7 | 7 |
| Toplam İş Yükü | 75 | ||
