AKTS - Girişimcilik
Girişimcilik (MAN409) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Girişimcilik | MAN409 | Alan Dışı Seçmeli | 4 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Son yıllarda girişimcilik dünyada pek çok kişinin küresel düşü haline gelmiştir. Ancak, bu insanların sadece küçük bir kısmı girişimciliğin önemini tam olarak idrak ederek düşlerini gerçeğe dönüştürmeye cesaret edebilmiştir. Her ne kadar yeni bir iş kurmak, tutku, kendine inanç, kendini motive edebilme, kendini adama ve cesaret gibi zor kazanılan belli bazı kişisel özellikler gerektirse ve işin oturması çok zaman alsa da, bu fedakârlıklar karşılıksız kalmamakta; beraberinde pek çok avantaj getirmektedir. Kendi işinin lideri olan girişimci yeni fikirler peşinde koşmakta ve bu fikirleri uygulamaya koyarak ekonomik büyümeyi ve gelişmeyi arttırmaktadır. Girişimcilik bir ülkenin ekonomik kalkınmasının en önemli girdilerinden birisidir. Bu dersin amacı, geleceğin girişimci adayları olan öğrencilere, girişimciliğin önemi, yeni iş kurma aşamaları, iş fikri oluşturma, girişimciliğin risk ve avantajları ve bu risklerin nasıl azaltılacağı hakkında temel bilgileri vermek ve girişimcilik konusunda teşvik etmektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Girişimcilik kavramının tanıtımı, girişimcilik kavramı ve tarihsel süreci, girişimci özellikleri, iç girişimcilik, yeni bir iş kurma, aile işletmeleri, kadın ve genç girişimciler, iş planı hazırlama aşamaları, iş ahlakı ve sosyal sorumluluk, girişimcilik fikrinin toplumda yaygınlaştırılması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Girişimcilik Nedir? | Ders slaytları 1. Bölüm |
2 | Girişimci kimdir? Yönetici ve girişimci arasındaki farklar nelerdir? | Ders slaytları 2. Bölüm |
3 | Girişimcilik hakkında efsaneler | Ders slaytları 3. Bölüm |
4 | Türkiye’de girişimcilik | Ders slaytları 4. Bölüm |
5 | Girişimciliğin riskleri ve bu riskleri azaltma yolları | Ders slaytları 5. Bölüm |
6 | Yeni bir iş kurma aşamaları | Ders slaytları 6. Bölüm |
7 | İş fikirleri geliştirme | Ders slaytları 7. Bölüm |
8 | Ara Sınav | Ders slaytları 1-7 Bölümler |
9 | İş planı | Ders slaytları 8. Bölüm |
10 | Pazar araştırması ve pazarlama yönetimi | Ders slaytları 9. Bölüm |
11 | İnsan kaynakları planlaması ve yönetimi | Ders slaytları 10. Bölüm |
12 | Fizibilite çalışması ve üretim yönetimi | Ders slaytları 11. Bölüm |
13 | Finansal planlama ve yönetim | Ders slaytları 12. Bölüm |
14 | Yaratıcılık ve inovasyon | Ders slaytları 13. Bölüm |
15 | KOSGEB iş planı hazırlama | Ders slaytları 14. Bölüm |
16 | Final Sınavı | Ders slaytları 1-14 Bölümler |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Ders notları, ders slaytları |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 2 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | 1) Matematik, fen bilimleri ve mühendislik disiplinlerine özgü konularda yeterli bilgi birikimi edinir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi kazanır. | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır. | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya mühendislik disiplinlerine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma becerisi kazanır. | |||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi edinir; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık geliştirir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | X | ||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk taşır ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur. | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi edinir; girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi edinir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık geliştirir. | |||||
12 | Hem ısıl sistemler hem de mekanik sistemler alanlarında, bu tür sistemlerin tasarım ve gerçekleştirilmesi de dahil olmak üzere çalışabilme becerisi kazanır. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 10 | 3 | 30 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 126 |