AKTS - Akademik İngilizce IV
Akademik İngilizce IV (ENG202) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Akademik İngilizce IV | ENG202 | 4. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
ENG102 ve ENG101 |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Rol Oynama/Dramatize Etme, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders lisans eğitimini İngilizce olarak devam ettiren tüm bölümlerin öğrencilerine araştırmaya dayalı ve Avrupa Ortak Dil Çerçevesi’ne göre B2* seviyesinde (Bağımsız kullanıcı) bir araştırma raporu yazma becerisini kazandırmak ve bu süreçte uygun yöntem (APA), düzen, dil, tartışma ve muhakeme becerilerini kullanmalarını sağlamaktır. Ayrıca bu dersin amacı, öğrencilere temel sunum becerilerini kazandırarak raporun sözlü bir biçimde sunulmasını sağlamaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Etkin bir şekilde araştırma yapma, raporlama ve sunma becerileri; bilgi derleme ve düzenleme, uygun teknikler kullanarak rapor oluşturma, etki uyandıracak yazılı/sözlü bilgilendirici ya da ikna edici sunumlar yapma, süreçte doğru alıntılama teknikleri ve görsel kullanma ve gerektiğinde Evrik Öğrenme Modeli kullanma. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş ve Oryantasyon Ders müfredatının ve kitapçığının incelenmesi Evrik öğrenme | |
2 | Bölüm 1: Araştırma Raporuna Giriş • Araştırma Nedir? • Araştırma Raporu Hakkında Genel Bilgi • Araştırma Nasıl Yapılır? | Ders kitabı sayfa 6-11 |
3 | Bölüm 2: Araştırma Raporu Yazmanın Temel Prensipleri • Kompozisyon ve araştırma raporunun karşılaştırılması • Araştırma raporu yazmanın amacı • Araştırma raporunun çeşitleri • Araştırma raporunu yazma süreci Bölüm 2: Araştırma Raporu Yazmanın Temel Prensipleri • Konu seçimi • Kaynak Araştırması | Ders kitabı sayfa 13-26 Video 1 Rapor Yazmanın Temel Prensipleri Video 2 Konu Seçimi & Web Sitesinin Değerlendirilmesi |
4 | Bölüm 2: Araştırma Raporu Yazmanın Temel Prensipleri • Çevrimiçi kaynak araştırması • Nitelikli kaynak seçimi • Araştırma sorusu yazımı • Tez cümlesi yazımı • Detaylı taslak hazırlama Taslak örnekleri | Ders kitabı sayfa 26-32 Video 3: Çevrimiçi Kaynak Araştırması Video 4: Rapor Yazma Modelleri ve Taslakları |
5 | Bölüm 3: Alıntılama Teknikleri • Alıntı yapma • Açımlama • Özetleme • APA Formatı • Metin içi ve metin sonu kaynak bildirimi Araştırma Raporunda Dil Kullanımı | Ders kitabı sayfa 33-63 Video 5: Alıntılamanın Mantığı Video 6: Alıntılama Teknikleri Video 7: Alıntılamanın Temel Kuralları |
6 | Bölüm 4: Araştırma Raporunun Yazım Süreci • Okuyucunun tanımlanması • Araştırma raporunun öğeleri - Kapak - İçindekiler sayfası • Giriş bölümünün yazımı | Ders kitabı sayfa 64-69 Video 8: Giriş Bölümü Yazımı Video 9: Araştırma bazlı Belge Formatı |
7 | Metin içi/metin sonu kaynak bildirimi ve “Giriş” yazma üzerine çalışma kâğıtları | |
8 | Bölüm 4: Araştırma Raporunun Yazım Süreci • Gelişme kısmının yazımı • Sonuç kısmının yazımı | Ders kitabı sayfa 73-78 Video 10: Gelişme ve Sonuç Bölümlerinin Yazımı |
9 | Bölüm 4: Araştırma Raporunun Yazım Süreci • Referans ve ek kısımlarının yazımı • Rapor için öz yazımı Bölüm 5: Tablo ve Figürlerin Kullanımı | Ders kitabı sayfa 79-82 Video 11: Öz Yazımı |
10 | Giriş bölümüne geribildirim | |
11 | Öz, İçindekiler ve Kaynakça Yazma | |
12 | Bölüm 6: Araştırma Raporunun Sözlü Sunumu • Sunum becerisine genel giriş • İyi bir sunumun gereklilikleri Sunumun temelleri • Dinleyici • Sunum planı • Sunum • İşitsel/görsel destek • Araştırma raporunun sözlü sunumunu hazırlama • Araştırma raporunun planını hazırlama • Sözlü sunum bölümlerini bir araya getirme | Ders kitabı sayfa 91-118 Video 12: Raporun Sözlü Sunumu Video 13: Sunumdaki Geçiş Cümleleri |
13 | Gelişme ve Sonuç bölümlerine geribildirim Araştırma Raporunun Sunumu | |
14 | Araştırma Raporunun Sunumu | |
15 | Sunum Geribildirimi | |
16 | Rapor Teslimi |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. ENG202 Course Booklet (Prepared by DML instructors) |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Flipped Learning Course Videos (Prepared by DML instructors) |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 1 | 5 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 20 |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | 1 | 20 |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 65 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 35 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | 1) Matematik, fen bilimleri ve mühendislik disiplinlerine özgü konularda yeterli bilgi birikimi edinir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi kazanır. | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır. | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya mühendislik disiplinlerine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma becerisi kazanır. | |||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi edinir; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık geliştirir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk taşır ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur. | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi edinir; girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur. | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi edinir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık geliştirir. | |||||
12 | Hem ısıl sistemler hem de mekanik sistemler alanlarında, bu tür sistemlerin tasarım ve gerçekleştirilmesi de dahil olmak üzere çalışabilme becerisi kazanır. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 1 | 2 | 2 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | 1 | 3 | 3 |
Ödevler | 1 | 2 | 2 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 76 |