AKTS - İçten Yanmalı Motor Tasarımı

İçten Yanmalı Motor Tasarımı (AE419) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
İçten Yanmalı Motor Tasarımı AE419 Alan Seçmeli 2 2 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
(AE302 veya AE312)
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Ders öğrencilerin termodinamik hesaplamalarına dayanarak motor tasarımı, motor konfigürasyonu, motor malzemeleri ve bir motorun silindir bloğu, silindir kapağı, krank mili, piston, vb. gibi ana parçalarının tasarımı konularında bilgi sahibi olmalarını hedefler.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • motor tasarımı akış diyagramlarının temel kavramlarını tanımlayabilir
  • tasarım parametlerinin kritik indexlerini tanımlayabilir ve kullanabilir
  • belirtilen ve etkin güç, basınç, tork problemlerini çözebilir
  • krank biyel mekanizmasının işleyişini belirleyebilir
  • bir motor karakteristik diyagramı çizebilir
Dersin İçeriği Motor tasarımı temel kavramlarına giriş; kritik indeks; belirtilen ve etkin güç, basınç, tork, krank-biyel mekanizması.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 İçten Yanmalı Motorlar Konularının Tekrarı İYM Ders Kitabı ve Ders Notları
2 İçten Yanmalı Motorlar Konularının Tekrarı İYM Ders Kitabı ve Ders Notları
3 Motor Tasarım Süreci K. Hoag, 4. Bölüm
4 Hacim Sabitleme K. Hoag, 5. Bölüm
5 Motor Konfigürasyonu ve Balansı; (Hesaplama Yazılımı Eğitimi) K. Hoag, 6. Bölüm
6 Motor Konfigürasyonu ve Balansı; (Hesaplama Yazılımı Eğitimi) K. Hoag, 6. Bölüm
7 Motor Malzemeleri; (Hesaplama Yazılımı Eğitimi) K. Hoag, 7. Bölüm
8 Silindir Bloğu Düzeni; (Hesaplama Yazılımı Eğitimi) K. Hoag, 8. Bölüm
9 Silindir Kapağı Düzeni; (Hesaplama Yazılımı Eğitimi) K. Hoag, 9. Bölüm
10 Ara Sınav; Dönem Projesi Belirlemesi
11 Motor Tasarım Projesi
12 Motor Tasarım Projesi
13 Motor Tasarım Projesi
14 Dönem Proje Sunumu
15 Genel Sınav

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Vehicular Engine Design, Kevin Hoag, Brian Dondlinger, Springer, 2016
2. Internal Combustion Engine Design, John Manning, Ricardo UK Ltd, 2012
3. Internal Combustion Engine Design, H. Sezgen, METU, 1975

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 9 5
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum 1 10
Projeler 1 35
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 25
Genel Sınav/Final Juri 1 25
Toplam 13 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 75
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 25
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 1) Matematik, fen bilimleri ve mühendislik disiplinlerine özgü konularda yeterli bilgi birikimi edinir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi kazanır.
2 Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır.
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya mühendislik disiplinlerine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma becerisi kazanır.
7 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi edinir; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık geliştirir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
9 Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk taşır ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur.
10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi edinir; girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur.
11 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi edinir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık geliştirir.
12 Hem ısıl sistemler hem de mekanik sistemler alanlarında, bu tür sistemlerin tasarım ve gerçekleştirilmesi de dahil olmak üzere çalışabilme becerisi kazanır.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 9 2 18
Laboratuar
Uygulama 5 2 10
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 9 2 18
Sunum/Seminer Hazırlama 1 10 10
Projeler 1 40 40
Raporlar
Ödevler 4 2 8
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Toplam İş Yükü 124