AKTS - Isı Değiştirici Tasarımı

Isı Değiştirici Tasarımı (ME453) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Isı Değiştirici Tasarımı ME453 Alan Seçmeli 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Farklı tip ısı değiştiricilerinin tasarlamak ve analiz etmek için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmak. Isı değiştiricilerinin tasarımındaki hesaplama adımlarını ayrıntılı öğretmek ve uygulamak. Isı değiştiricilerinin termodinamik modelini oluşturulması ve enerji ve ekserji analiz yöntemlerinin formülasyonu ve uygulanması.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu derste başarılı olan öğrenciler; • gövde ve boru, plaka-kanat ve boru-kanat ısı değiştiricileri gibi farklı tipteki ısı değiştiricilerinin özelliklerini, avantajlarını ve sınırlamalarını anlayarak, belirli uygulamalar için uygun ısı değiştirici seçebilir; • ısı değiştiricileri için tasarım hesaplamaları yapma becerisi kazanarak gerekli ısı değiştirici boyutunu, yüzey alanını, akışkan debilerini, basınç düşüşünü ve sıcaklık farklarını ilgili denklemleri ve bağıntıları kullanarak belirleyebilir; • ısı transferi etkinliği, genel termal verimliliği, kirlenme etkileri ve enerji tüketimi açısından ısı değiştiricilerin performansını değerlendirebilir. • tasarım hesaplama adımlarını kullanarak ısı değiştiricisi tasarımı yapabilir. • Isı değiştirici ile alakalı bir tasarım projesi tamamlayacak.
Dersin İçeriği Isı değiştiricilerin sınıflandırılması, ısı değiştiricilerin temel tasarım yöntemleri (LMTD ve epsilon-NTU), tek fazlı ısı değiştiriciler için zorlanmış taşınım korelasyonları,ısı değiştirici basınç düşüşü ve pompalama gücü, ısı değiştiricilerin kirlenmesi,ısı değiştirici tasarımının hesaplama adımları, ısı değiştiricilerin termodinamik modeli oluşturulması ve analiz edilmesi,ısı değiştiricilerin tasarım ve simülasyonu, öğrencilerden bir hidrolik makine tasarım projesini tamamlamaları istenecek

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Isı Değiştiricilerin Tanıtımı ve Sınıflandırılması Isı Değiştiricilerin Temel Termal Tasarım Teorisi Isı Değiştiricilerin Temel Termal Tasarım Teorisi Isı Değiştiricilerin Tek Fazlı Tarafı için Zorlanmış Taşınım Korelasyonları Isı Değiştiricilerin Tek Fazlı Tarafı için Zorlanmış Taşınım Korelasyonları Isı Değiştiricilerinde Basınç Düşümü ve Pompalama Gücü Isı Değiştiricilerinde Kirlilik ve Örnekler Problem Çözümleri - Alıştırmalar 1. Arasınav Isı Değiştiricileri Tasarımı için Hesaplama Adımları Termal Modelleme ve Analiz (Isı Değiştiricilerinde Enerji ve Ekserji Analizleri) Termal Modelleme ve Analiz (Isı Değiştiricilerinde Enerji ve Ekserji Analizleri) Isı Değiştiricilerin Tasarımı ve Simülasyonu Isı Değiştiricisi Tasarım Projesi Isı Değiştiricisi Tasarım Projesi Final sınavı

Kaynaklar

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 2 10
Sunum - -
Projeler 1 15
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 45
Toplam 5 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 1) Matematik, fen bilimleri ve mühendislik disiplinlerine özgü konularda yeterli bilgi birikimi edinir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi kazanır. X
2 Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. X
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. X
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır. X
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya mühendislik disiplinlerine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. X
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma becerisi kazanır. X
7 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi edinir; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. X
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık geliştirir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. X
9 Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk taşır ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur. X
10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi edinir; girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur. X
11 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi edinir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık geliştirir. X
12 Hem ısıl sistemler hem de mekanik sistemler alanlarında, bu tür sistemlerin tasarım ve gerçekleştirilmesi de dahil olmak üzere çalışabilme becerisi kazanır. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 3 48
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler 1 8 8
Raporlar
Ödevler 2 3 6
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 8 8
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 12 12
Toplam İş Yükü 130