AKTS - Karşılaştırmalı Edebiyat
Karşılaştırmalı Edebiyat (ELIT529) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Karşılaştırmalı Edebiyat | ELIT529 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin psikoloji, toplumsal cinsiyet, yazar ve edebi tür gibi farklı perspektiflerden hikayeleri karşılaştırmasını sağlayacak olan farklı ülkelerden -batı veya batı olmayan- , farklı kültürlerden, milli geleneklerden ve edebiyatlardan çok çeşitli kısa hikayeler çalıştırmaktır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Dünya edebiyatından yapıtların karşılaştırmalı incelemesi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ralph Ellison, Flying Home Chinua Achebe, Girls at War | Ralph Ellison, Flying Home Chinua Achebe, Girls at War |
| 2 | Judy Grahn, Boys at the Rodeo; Margaret Atwood, Dancing Girls | Judy Grahn, Boys at the Rodeo in Worlds of Fiction pp. 455-460; Margaret Atwood, Dancing Girls in Worlds of Fiction pp.87-97 |
| 3 | Margaret Drabble, A Success Story; Albert Camus, The Guest | Margaret Drabble, A Success Story in Longman Anthology pp 954-960; Albert Camus, The Guest in Worlds of Fiction pp. 154-164. |
| 4 | W. Faulkner, Dry September; Eudora Welty, Why I live at the P.O | W. Faulkner, Dry September in The Penguin Collected Short Stories pp. 169-185. Eudora Welty, Why I live at the P.O in Worlds of Fiction pp.1229-1239 |
| 5 | John Cheewer, The Swimmer; Nadine Gordimer, Town and Country Lovers | John Cheewer, The Swimmer in Worlds of Fiction pp. 190-198. Nadine Gordimer, Town and Country Lovers in The Story and its Writers pp. 567-580. |
| 6 | Isabell Allende, And of Clay Are We Created; Paul Bowles, The Eye | Isabell Allende, And of Clay Are We Created in Worlds of Fiction pp 56-64 Paul Bowles, The Eye in The Story and Its Writer pp 172-178. |
| 7 | Christa Wolf, Exchanging Glances; J. London, To Build A Fire | Christa Wolf, Exchanging Glances in The Story and Its Writer pp. 1329-1338; J. London, To Build A Fire on the internet |
| 8 | Richard Wright, The Man Who Was Almost a Man; K. A. Porter, He | Richard Wright, The Man Who Was Almost a Man in Fiction pp 175-185; K. A. Porter, He in The Story and Its Writer pp. 1122-1129. |
| 9 | E. Wharton, The Eyes; Eudora Welty, Livvie | E. Wharton, The Eyes on the internet; Eudora Welty, Livvie in Fiction pp. 186-197 |
| 10 | Flannery O'Connor, Everything that Rises Must Converge; Nadine Gordimer, A Soldier's Embrace | Flannery O'Connor, Everything that Rises Must Converge in Fiction pp. 230-242 Nadine Gordimer, A Soldier's Embrace in Worlds of Fiction pp. 444-455; |
| 11 | E. Welty, Sir Rabbit; Elizabeth Bowen, The Cat Jumps | E. Welty, Sir Rabbit on the internet; Elizabeth Bowen, The Cat Jumps on the internet |
| 12 | Jean Rhys, The Lotus; Salman Rushdie, The Prophet's Hair | Jean Rhys, The Lotus in The Longman Anthology pp. 330-336; Salman Rushdie, The Prophet's Hair on the internet |
| 13 | W. Faulkner, Barn Burning; S. Maugham, The Letter | W. Faulkner, Barn Burning in The Penguin Collected Short Stories pp. 3-25; S. Maugham, The Letter in The Casuarina Tree pp. 249-309 |
| 14 | Hanif Kureishi, We Are Not Jews; My Son The Fanatic | Hanif Kureishi, We Are Not Jews in Love in a Blue Time pp. 141-152; My Son The Fanatic in Love in a Blue Time pp. 119-132. |
| 15 | Tekrar | Tekrar |
| 16 | Final Sınavı | Final Sınavı |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Lives and Moments: An Introduction to Short Fiction |
|---|---|
| 2. Worlds of Fiction Rubenstein and Larson, New York : Macmillan Publishing Company, 1993 | |
| 3. Longman Anthology of World Literature by Women, Arkın and Schollar, New York: Routledge, 1989 | |
| 4. The Story And Its Writer . Ann Charters ( Ed .) Boston: Bedford Books of St. Martin’s Press, 1995 . (PN6120.2.S85 1995 | |
| 5. Lee A. Jacobus's Literature. Ne Jersey: Prentice Hall, 1996 | |
| 6. Fiction :A Harpercollins Anthology R.S.Gwyn , HarperCollins Publishers, 1993 | |
| 11. The Penguin Collected Stories of William Faulkner. Penguin Books, 1985. | |
| 12. The Casuarina Tree: Seven Stories by Somerset Maugham. Oxford UP, 1985. | |
| 13. Love in a Blue Time: Short Stories by Hanif Kureishi. Faber and Faber, 1997. | |
| Diğer Kaynaklar | 7. Complete stories and poems of Edgar Allan Poe Garden City, 1996 |
| 8. The Dark side of Guy de Maupassant Arnold Kellett, Ramsey Campbell, Cardinal, 1989 | |
| 9. The Complete Short Stories of de Maupassant | |
| 10. Short Stories by Turkish Women Writers |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 20 |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 1 | 40 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 3 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Çeviri kuramları ve uygulamalarını ve çeviri sürecindeki tüm kavramsal ve uygulamaya dönük becerileri kazanır. | |||||
| 2 | Çeviribilim çalışmaları bağlamında güncel konular, Avrupa Birliği, Uluslararası İlişkiler, Hukuk, Teknik Konular gibi uzmanlık gerektiren alanlarda bilgi ve eleştirel yaklaşım geliştirme becerisi kazanır. | |||||
| 3 | Çeviri sürecinde karşılaşılabilecek problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. | |||||
| 4 | Çeviri analizi, eleştirisi ve yorumlama becerisi kazanır. | |||||
| 5 | Kültür araştırmaları ve evrensel siyaset alanlarında çevirmenlik mesleğini ilgilendiren eleştirel bir bakış açısı edinir. | |||||
| 6 | Araştırma tekniklerine hâkim olma ve veri tabanları, çeviri programları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi kazanır. | |||||
| 7 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma konusunda özgüven ve güçlü iletişim becerileri kazanır. | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır | |||||
| 9 | Çevirmenlik mesleği ile ilgili etik ve teknik bilgi ve donanımın edinir. | |||||
| 10 | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların hakları konularında bilinç; çevirmenlik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. | |||||
| 11 | Çeviribilim uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. | |||||
| 12 | Anadili ve yabancı dili akademik alanlarda ve profesyonel sunumlarda akıcı, doğru ve ikna edici bir şekilde kullanır. | |||||
| 13 | Çeviride terminoloji yönetimi ve küresel çeviri kalitesi standartları konularında uzmanlık seviyesinde bilgi sahibi olur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 15 | 3 | 45 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 1 | 15 | 15 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 128 | ||
