AKTS - Almanca III
Almanca III (GER301) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Almanca III | GER301 | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
GER202 |
Dersin Dili | Almanca |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Rol Oynama/Dramatize Etme, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin, temel Almancayı öğrenebilmesi, günlük konuşma dilindeki temel kavramları kullanabilmesinin sağlanması ve kendisini basit ve açık bir dille ifade edebilmesi için gerekli kalıpları öğretebilmektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Başlangıç üstü düzeyinde iletişim kurmaya yardımcı olacak daha fazla kelime bilgisi, dilbilgisi ve iletişimsel beceriler; meslekler, hobiler, ülkeler gibi temalar ve soru sorma ve bilgi verme, teklif ve kabul etme gibi fonksiyonlar. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders tanıtımı | Ders tanıtım kitapçığı |
2 | Tanışma/Arkadaşlık 1.1 Kişi tanımları 1.2 Yardımcı cümle (dass ile) 1.3 Sıfat çekimlerine giriş (yalın ve ismin –I hali) | Ders kitabı sayfa: 9-12 |
3 | Meslekler 1.1 Yetenek betimlemesi 1.2 Meslekler hakkında tanımlamalar 1.3 Bağlaçlar (“jed-“, “beid-“, “viel-“, “all-“) | Ders kitabı sayfa: 12-15 |
4 | Ev tasviri 1.1 Doğulan şehri anlatmak 1.2 “jemand” “niemand” etwas” “nichts” “alles” 1.3 İyelik zamirleri Ödev kontrolü ve değerlendirmesi | Ders kitabı sayfa: 15-17 |
5 | Büro veya firmada iş talebi 1.1 Çalışmak istenilen firmayı anlatmak 1.2 Yardımcı cümle (weil-denn-damit) | Ders kitabı sayfa: 17-20 |
6 | ARA SINAV | |
7 | Meslek ve yaşamla ilgili hayaller Gelecek zaman | Ders kitabı sayfa: 20- 23 |
8 | Davet 1.1 Geçmiş zaman 1.2 Yardımcı cümle (ismin –e hali ve edatlarla kullanabilme) | Ders kitabı sayfa: 23- 27 |
9 | Form doldurma İş başvurusu | Ders kitabı sayfa: 27-30 |
10 | Sağlık 1.1 Hastalıklar hakkında konuşma/Doktor-hasta diyalogları 1.2 Cümle şekli/Bağlaçlar II 1.3 Geçmiş zaman | Ders kitabı sayfa: 30-35 |
11 | Özel günleri kutlama Yardımcı zamanlar için geçmiş zaman | Ders kitabı sayfa: 35- 36 |
12 | Yeni yıl Almanya ve Türkiye’deki özel günler ve kutlamaları Edilgen yapı | Ders kitabı sayfa: 36- 38 |
13 | Moda/Kıyafetler Edilgen yapı | Ders kitabı sayfa: 38-40 |
14 | Hava durumu Ödev kontrolü ve değerlendirmesi | Ders kitabı sayfa: 40-42 |
15 | GENEL TEKRAR | |
16 | FİNAL SINAVI |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Menschen A2.1/Kurschbuch Arbeitsbuch;S.Evans,A.Pude;F.Specht;Hueber Verlag |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Okutman tarafından hazırlanan görsel ve yazılı materyaller |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 2 | 30 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 3 | 48 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 2 | 4 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 2 | 2 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 100 |